jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

آشنایی با تجهیزات ایمنی کار

در تمام محیط های کاری متشکل از مشاغل صنعتی، عمرانی، کشاورزی، تولیدی و … بویژه مشاغل پرخطر آنچه که بیش از هر چیزی اهمیت دارد حفظ سلامت و ایمنی کارکنان، کارگران و نیروی انسانی است. خط مشی اول ایمنی بعد کار باید سرلوحه تمام اصناف و کسب و کارها باشد و در اولویت اول قرار گیرد. بطور مسلم هر فرد در مکانی که احتمال آسیب دیدن و بخطر افتادن سلامتی وی وجود داشته باشد تمایلی به کار کردن ندارد. وجود اضطراب، ترس و استرس در فضای کاری موجب از بین رفتن تمرکز فرد و در نهایت کاهش بازدهی عملکرد او خواهد شد. در صورتیکه اگر کارکنان در هر شغلی حتی مشاغل پرخطر از ایمنی خود اطمینان کامل حاصل نمایند با آسودگی و تمرکز بالایی به فعالیت پرداخته که همین موضوع، افزایش راندمان کاری او و در نهایت موفقیت شغل مورد نظر را بدنبال خواهد داشت.

همین امر لزوم و اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و با کیفیت را بخوبی نشان می دهد. استفاده از تجهیزات ایمنی شامل لباس کار مناسب و ایمن، کلاه ایمنی، کفش ایمنی و … نه تنها موجب اطمینان خاطر کارگران می شود بلکه تمرکز و انرژی و انگیزه آنها را نیز دوچندان نموده که همین موضوع، افزایش بهره وری و توسعه کسب و کار را در پی دارد. بعبارت دیگر، تجهیزات ایمنی کار تا مقدار بسیار بالایی خطرات موجود در محیط کار را کاهش داده و موجب افزایش اطمینان خاطر کارگران در هنگام انجام کار خواهند شد.

آشنایی با تجهیزات ایمنی کار

لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی کار

در هر نوع محیط کاری بسته به نوع و شرایط کار احتمال رخ دادن خطرات و حوادث بسیاری وجود دارد. بصورت کلی هر گونه رویداد دور از انتظار و غیر مترقبه که سبب بروز آسیب و خسارت های جانی و مالی شود حادثه نام دارد. دو فاکتور مهم در بروز حوادث مختلف و بعضاً جبران ناپذیر، شرایط غیر ایمن و عملکردهای غیر ایمن در محیط های کاری هستند. بهترین راه برای جلوگیری از بروز یک چنین حوادثی، بکارگیری تجهیزات ایمنی کار بصورتی کامل و حرفه ای است.

در واقع تمام کارفرمایان، مدیران و صاحبان کسب و کار باید پیش از هر چیزی اقدام به تهیه و تجهیز پرسنل خود نمایند و تجهیزات ایمنی کار را بصورت کامل در اختیار آنها قرار دهند. این مسئولیت بزرگ در حیطه وظایف آنها است و به هیچ وجه نباید در انجام آن کوتاهی کنند. بسته به نوع و شرایط شغل مورد نظر افراد از تجهیزات ایمنی متفاوتی استفاده می کنند. در ادامه به تعدادی از تجهیزات ایمنی کار خواهیم پرداخت.

کلاه ایمنی کار

کلاه ایمنی را می توان یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی نام برد که مهم ترین عملکرد ان محافظت از سر و بویژه جمجمه می باشد. یک کلاه ایمنی مطلوب، سبک، راحت، محکم، ضربه‌گیر و مقاوم به نفوذ آب و مایعات گوناگون است. همچنین، در کلاه ایمنی استاندارد باید مابین قسمت داخلی و خارجی، در حدود ۲.۵ تا ۳ سانتی متر فاصله ایجاد گردد. این فاصله که فضای محافظ نام دارد، ضربه وارد شده بر کلاه را روی کل کلاه توزیع می نماید و از اعمال نیروی بسیار و ناگهانی به یک قسمت از جمجمه پیش‌گیری می‌کند.

کلاه ایمنی کار

عینک ایمنی کار

مراقبت از چشم ها بعنوان یکی از حساس ترین قسمت های بدن در حین کار بسیار اهمیت دارد و راهکار مراقبت کامل از آن، استفاده از عینک ایمنی است. یک عینک ایمنی با کیفیت و مناسب باید از ورود ذرات فیزیکی و یا مواد شیمیایی و عفونی خطرناک به چشم بصورت کامل جلوگیری کند و علاوه بر محافظت از چشم ها بصورت کامل، میدان دید و وضوح دید انسان را نیز مختل نکند. همچنین باید کاملاً ضد حساسیت بوده و جنس آن نشکن و مرغوب باشد.

عینک ایمنی کار

دستکش ایمنی کار

دست ها بطور معمول بیشتر تماس را با اشیاء و وسایل دارند و از این رو در معرض بیشترین آسیب قرار می گیرند. بنابراین استفاده از دستکش ایمنی در حین کار بسیار اهمیت دارد. با توجه به تنوع و تفاوت در محیط های کاری مختلف، دستکش ایمنی نیز در انواع مختلف وجود دارند و افراد می باید با توجه به نوع و شرایط کاری خود، اقدام به انتخاب دستکش ایمنی مناسب و مخصوص آن نمایند. در مجموع، دستکش‌های ایمنی باید مستحکم و مقاوم بوده و از انعطاف پذیری مطلوبی برخوردار باشند. بعلاوه، با توجه به نوع کار، دستکش‌های ایمنی می‌توانند ضد برش، ضد الکتریسیته، ضد حرارت و یا ضد آب باشند.

دستکش ایمنی کار

کفش ایمنی کار

پاها بعنوان قبل دوم انسان نیاز به مراقبت و توجه بسیاری دارند و آسیب دیدن پاها موجب از کار افتادگی فرد و آسیب تمام قسمت های بدن می گردد. کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی از پاها در برابر در برابر سقوط اجسام سنگین بر روی آنها، حرارت، برق گرفتگی و تماس با مواد شیمیایی خطرناک محافظت می کند. یک کفش ایمنی و استاندارد باید دارای دوام و مقاومت بالا باشد و در عین حال از راحتی و انعطاف خوبی برخوردار بوده و تا حد امکان سبک وزن باشد. همچنین کفی کفش نیز باید بگونه ای باشند که از پاها در برابر سر خوردن، نفوذ مواد خطرناک به کفش و برق‌گرفتگی مراقبت کنند. علاوه بر این یک کفش ایمنی استاندارد باید دارای سرپنجه فولادی و مقاوم باشد و از انگشتان پاها بخوبی محافظت نماید.

کفش ایمنی کار

سایر تجهیزات ایمنی کار

علاوه بر موارد شرح داده شده، از دیگر تجهیزات ایمنی کار، ماسک تنفسی، گوشی صداگیر، انواع تجهیزات ایمنی کار برای بکارگیری در ارتفاعات، کمربند هارنس (کمربند ایمنی) و … می باشند که هر یک به نوبه خود در محیط های کاری گوناگون بسیار مهم و ضروری هستند. تنوع تجهیزات ایمنی کار با توجه به تنوع و ازدیاد محیط های کاری مختلف و مشاغل متنوع بسیار زیاد است و می باید برای هر محیط کاری، تجهیزات ایمنی کار مختص به آن را انتخاب نموده و بکار برد.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع تجهیزات و محصولات ایمنی با کیفیت بالا و همسو با پیشرفت های روز دنیا در این باره می باشد و توانسته برای سال های متمادی بواسطه تجربه و تخصص خود در این حوزه افتخارات بسیاری بدست آورد که از جمله آنها کسب رضایتمندی مشتریان گرانقدر می باشد. این مجموعه امید دارد که با کوشش هر چه بیشتر رضایت و خشنودی مشتریان گرامی را بیش از پیش بدست آورد و گامی استوار در جهت کسب این مهم بردارد.

jasoorshoes-logo-tab