jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

اصول مهم مراقبت از کفش ایمنی برای افزایش عمر مفید آن

کفش ایمنی را می توان یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی نامید که تقریباً در تمام مشاغل و کسب و کارها بخصوص مشاغل پرخطر بسیار مهم و ضروری است و عدم استفاده از آن تبعات و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت. کفش ایمنی می باید متناسب با شرایط محیط کار و با در نظر گرفتن خطرات احتمالی موجود در آن انتخاب شود تا ایمنی و محافظت کامل را برای افراد محقق سازد. اما نکته ای بسیار مهم است و باید به آن توجه کامل داشت، استفاده صحیح از کفش ایمنی و نحوه نگهداری و مراقبت از کفش ایمنی برای افزایش دادن عمر مفید آن است. با توجه به اینکه از کفش ایمنی معمولاً در محل ها و مکان هایی سخت و ناهموار و صعب العبور استفاده می شود بکارگیری صحیح آن می تواند سبب افزایش عمر مفید کفش ایمنی و بهره وری آن گردد. مراقبت از کفش ایمنی شامل نحوه صحیح استفاده و نیز تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن است که باید بصورتی اصولی انجام شود. همان طور که کفش ایمنی مورد نظر باید با مواد اولیه درجه ساخته شده باشد و با دارا بودن اجزای مختلف و لازم، ایمنی پاها و راحتی آنها را تأمین نماید لازم است که با مراقبت و استفاده درست از آن، کارایی و عمر مفید کفش ایمنی را افزایش داد تا قابلیت استفاده برای مدت طولانی را با کیفیت مطلوب و ایمن سازی مناسب داشته باشد.

اصول مهم مراقبت از کفش ایمنی برای افزایش عمر مفید آن

دلایل لزوم مراقبت از کفش ایمنی کار

بطور معمول محیط های کاری بسته به شرایط و نوع کار دارای آلودگی های بسیاری است اما آنچه مسلم است اینست که تمام محیط های کاری دارای آلودگی می باشند. با توجه به اینکه کفش ایمنی مورد استفاده همه روزه در معرض این آلودگی ها قرار دارد و اینکه تمیز کردن کفش ایمنی بصورت روزانه بسیار ساده تر و سریع تر از پاکسازی آن مثلاً بصورت ماهانه است لازم است که همه روزه کفش ایمنی را تمیز کنید. آلوده و کثیف شدن کفش نه تنها ممکن است فرد را بیمار کند و سلامت او را به خطر بیاندازد سبب کاهش عمر مفید و کارایی کفش ایمنی و پوسیده شدن تدریجی آن خواهد شد. کفش ایمنی مورد استفاده باید در عین محکم و مقاوم بودن و ایمن سازی کامل پاها، بسیار راحت و منطبق با استاندارد آناتومی پا باشد. برای اینکه کفش ایمنی حالت اولیه خود را حفظ کند و رفته رفته کارایی خود را از دست ندهد لازم است که آن را بصورت اصولی تمیز کنید.

دلایل لزوم مراقبت از کفش ایمنی کار

مراحل و نکات مهم در هنگام تمیز نمودن کفش ایمنی کار

در هنگام تمیز نمودن کفش ایمنی باید به اینکه توجه داشت که هرگز نباید این کار را با سرعت بالا و تحمیل فشار زیاد به آن انجام داد. تحمیل فشار زیاد به کفش ایمنی در هنگام پاکسازی آن نه تنها نتیجه دلخواه را حاصل نمی کند بلکه موجب افت کیفیت و پوسیدگی تدریجی کفش ایمنی خواهد شد. کفش ایمنی را باید در آرامش و با دقت لازم تمیز کرد. همچنین با در نظر گرفتن این نکته که پاها چندین ساعت درون کفش قرار دارند بخصوص در ساعات و روزهای گرم دچار تعریق می شود. از این رو لازم است که پس از هر بار استفاده، برای خشک کردن کفی کفش ها آنها را در هوای آزاد قرار دهید چرا که تعریق بدن دارای باکتری هایی خورنده است که بتدریج سبب پوسیدگی کفی کفش ایمنی خواهند شد. بلحاظ بهداشتی هم خشک بودن کفی کفش ایمنی بسیار اهمیت دارد.

استفاده از یک اسفنج نرم بهترین گزینه برای تمیز کردن کفش ایمنی است. استفاده از وسایل خشن موجب پوسیده شدن تدریجی کفش ایمنی خواهد شد. همچنین برای تمیز کردن اصولی کفش ایمنی کار خود، باید جنس آن را بشناسید و از ابزارها و پاک کننده های مناسب و منطبق با جنس کفش خود استفاده کنید تا کفش ایمنی آسیب نبیند و برای طولانی مدت با بهترین کیفیت برای شما کار کند. از اید ها و مواد شیمیایی برای پاک کردن کفش استفاده نکنید و کفش خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

مراحل و نکات مهم در هنگام تمیز نمودن کفش ایمنی کار

کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت ضامن سلامت و ایمنی پاها

استفاده از کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد موجب ایمن سازی کامل پاها و حفظ سلامت و امنیت فرد می شود. لازم است که در انتخاب کفش ایمنی دقت لازم بعمل آید و پس از انتخاب کفش ایمنی مناسب و منطبق با محیط کاری مورد نظر، با استفاده درست از آن و تمیز کردن بموقع از آن مراقبت کرد تا کفش ایمنی برای مدت ها و بدون هیچ مشکل و نقصی از پاها در برابر عوامل آسیب رسان مختلف محافظت کند.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با کیفیت و مطمئن، با سال ها تخصص در این زمینه و همسو با تکنولوژی ها و استانداردهای روز دنیا محصولات خود را به مشتریان گرانقدر خود رائه می کند. این مجموعه امید دارد که بتواند با ارائه بهترین محصولات و خدمات در این باره، رضایتمندی و خوشنودی مشتریان خود را بیش از پیش بدست آورد چرا که این مهم را بزرگترین افتخار و سرمایه خود می داند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی نماید.

jasoorshoes-logo-tab