jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

انواع زیره کفش

همانطور که پیش تر گفته شد کیفیت و راحتی کفش بجز شکل ظاهری آن بسیار مهم است چراکه پاها بعنوان قلب دوم بدن بسیار حساس هستند و سلامتی آنها سلامتی کل بدن را در پی دارد. یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب یک کفش مناسب، در نظر گرفتن راحتی اجزای سازنده آن و کیفیت آنهاست. یکی از مهمترین اجزای سازنده هر کفش که کیفیت آن نقش مهمی در کیفیت کفش دارد زیره کفش است. زیره کفش در واقع قسمت بیرونی کفش است که با سطح زمین در تماس است و از پاها مراقبت می کند. جنس زیره کفش تاثیر مستقیمی روی کیفیت و راحتی کفش دارد و از این رو شناخت انواع زیره کفش، کمک بسزایی در انتخاب یک کفش مناسب و راحت است. در ادامه با انواع زیره کفش آشنا خواهید شد.

زیره کفش

زیره کفش پلی یورتان ( pu )

می توان گفت زیره کفش پی یو یکی از بهترین و کاربردی ترین زیره های کفش است. کفش هایی که با این زیره تهیه می گردند بسیار سبک و مقاوم بوده و بویژه در برابر حرارت، سایش و لغزش مقاومت بالایی دارند. در ساخت این نوع زیره، دو ماده پلی ال و ایزوسیانات با هم ترکیب می شوند. این نوع زیره بدلیل انعطاف پذیری و استحکام بالا برای استفاده طولانی مدت مناسب است. از زیره پی یو بیشتر برای تولید کفش های اسپورت و کفش های ایمنی استفاده می شود.

زیره پلی یورتان

زیره کفش لاستیک ( Rubber )

کفش هایی که با استفاده از زیره کفش لاستیک ساخته می شوند بطور معمول سنگین اما بسیار با کیفیت هستند. کفش هایی که با استفاده از این زیره تهیه می شوند قابلیت استفاده در مکان های سخت را دارند که این بدلیل مقاومت بسیار بالای آنهاست. از این رو بیشتر در ساخت کفش های کوهنوردی، سربازی و نیز کفش های ایمنی از آن استفاده می شود. زیره لاستیک دارای قدرت اصطکاک بسیار بالا است و امکان شکستن و سایش ندارد. وزن بالای این زیره به گونه ای است که برای تولید کفش های راحتی مناسب نیست.

زیره لاستیک

زیره کفش PVC

این نوع زیره ارزان ترین و سبک ترین نوع زیره کفش می باشد و بصورت گرانول است. از مزایای استفاده از این زیره عدم سایش و شکستن است. معمولا بدلیل قیمت کمتر این نوع زیره نسبت به سایرین در تولید کفش های ارزان و دمپایی از آن استفاده می شود. زیره پی وی سی ذاتاً سخت است و با ترکیب با مواد دیگر نرم تر می شود.

زیره کفش TPU

زیره TPU یا ( Thermoplastic polyurethane ) بر پایه زیره پی یو و مقاوم تر و پیشرفته تر از آن می باشد. این نوع زیره بسیار مقاوم و نشکن است و معمولا بدلیل سخت و سنگین بودن بهمراه زیره پی یو بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع زیره کاملا شفاف است و دارای خاصیت الاستیکی می باشد. این نوع زیره همچنین دارای قدرت اصطکاک بالا و مقاومت مطلوب در برابر لغزش و سایش است. از این نوع زره بیشتر برای تولید کفش های ایمنی استفاده می شود.

زیره کفش EVA

این نوع زیره نیز بدلیل سبک و ارزان بودن بسیار محبوب است و اکثر تولید کنندگان کفش از آن استفاده می کنند. این نوع زیره همچنین بصورت گرانول بوده و برای تولید کفش های راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع زیره تحمل ضربه های ناگهانی و شدید را داشته و در تولید کفش های ورزش نیز کاربرد دارد.

زیره EVA

زیره کفش چرمی

زیره کفش چرمی از جمله انواع زیره قدیمی و محبوب است که شکل ظاهری بسیار زیبایی دارد و برای تولید انواع کفش های لوکس و مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. کفش هایی که با استفاده از این نوع زیره تولید می شوند بسیار برای فصول گرم سال مناسب هستند زیرا عرق پا را جذب کرده و پاها را خنک نگه می دارند اما گزینه مناسبی برای استفاده در فصول سرد نمی باشند. در تولید کفش های دست دوز نیز معمولا از زیره چرمی استفاده می کنند.

زیره کفش ترمو

زیره ترمو ( Termo ) از ترکیب مواد پی وی سی با TPU حاصل می گردد که در برابر سایش و لغزش بسیار مقاوم است و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. با استفاده از این نوع زیره می توان کفش های راحتی بسیار مطلوبی تولید کرد. کفش های تولید شده با این نوع زیره عایق حرارتی بوده و قابلیت کشسانی مطلوبی دارند.

زیره ترمو

نمونه محصولات شرکت ایمن گستر جسور را می توانید از دسته بندی کفش ایمی و دسته بندی کفش چرمی مشاهده فرمایید.