jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی انواع مواد پلیمری در تولید کفش ایمنی

کفش ایمنی از جمله مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی است که باید در هر حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. انواع کفش ایمنی علاوه بر دارا بودن ویژگی های مشترک از جمله استحکام و راحتی بسته به نوع محیط مورد استفاده دارای ویژگی های مهم و تخصصی هستند که در هنگام انتخاب کفش ایمنی باید در نظر گرفته شوند. استفاده از مواد اولیه درجه یک و مرغوب ارتباط مستقیمی با کیفیت و دوام کفش ایمنی دارند بطوریکه هر چه مواد بکار رفته در تولید کفش ایمنی بهتر و مرغوب تر باشند، استحکام، دوام و کیفیت کفش بیشتر خواهد شد. از جمله موادی که در تولید کفش ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد انواع لاستیک و مواد پلیمری هستند که دارای تنوع بالایی هستند و با توجه به نوع کفش ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. مواد پلیمری موادی هستند که خیلی قدیمی نیستند و در سال های اخیر به صنعت تولید کفش افزوده شده اند. در واقع مواد پلیمری موادی متشکل از لاستیک ها، پلاستیک ها، رنگ ها، چسب ها، رزین ها، فوم ها و مواد فراوان دیگری که در زندگی امروز بسیار پرکاربرد هستند می باشند. مواد پلیمری بطور معمول از مشتقات نفت و گاز تهیه می شوند و برخی از آنها نیز دارای پایه زیستی هستند و از طبیعت استخراج شده اند.

بررسی انواع مواد پلیمری در تولید کفش ایمنی

برای اینکه از ایمنی کامل یک کفش ایمنی مطمئن شویم لازم است که اطلاعات کافی در مورد مشخصات و ویژگی های فنی کفش ایمنی مورد نظر داشته باشیم. این موضوع به ما کمک می کند که کفش ایمنی مناسب و تخصصی را برای محیط کاری مورد نظر انتخاب کنیم. در ادامه به انواع و کاربرد انواع مواد پلیمری و لاستیک خواهیم پرداخت.

انواع مواد پلیمری و لاستیک در کفش ایمنی

از جمله انواع لاستیک مورد استفاده در کفش ایمنی، لاستیک نیتریل است که یک کوپلیمر ساخته شده از ترکیبی از لاستیک مصنوعی و بوتادین می باشد و بدلیل مقاومت بالا در برابر هیدروکربن و روغن در ساخت کفش ایمنی بکار می رود. این نوع لاستیک به نسبت لاستیک طبیعی بسیار مقاوم تر است ولی وزن بیشتری دارد. انواع کفش ایمنی با علامت اختصاری HRO این قابلیت را دارند که تا یک دقیقه سطوح داغی تا دمای 300 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. پلی اورتان (PU) ماده ای مصنوعی و بسیار سبک و منعطف است و در مقابل دمایی تا حدود 130 درجه سانتی گراد، اسیدهای کم پایه و روغن مقاومت مناسبی دارد. همچنین PU (PU / PU) دو چگالی یک ماده مصنوعی می باشد که در تهیه کفش ایمنی بکار گرفته می شود. کف این ماده قادر است دمایی بیش از 200 درجه سانتیگراد و نیز اسیدها و حلال ها، روغن و پایه هایی با غلظت کم را تحمل کند. (PVC) در واقع مخفف پلی وینیل کلرید است که یک پلیمر می باشد که در برابر روغن نباتی، چربی ها، محصولات جانبی حیوانی، کود، مواد ضد عفونی کننده، نفوذ و جذب آب و چندین ماده شیمیایی مقاومت بالایی دارد. این ماده در تولید انواع پوتین ایمنی کاربرد دارد و قادر است تا دمای ۹۰ درجه سانتیگراد و همچنین در برابر هیدروکربن ها، اسید های کم تمرین و پایه ها و حلال ها مقاومت کند. همچنین (RPU) ترکیبی از لاستیک و پلی اورتان که دارای استحکام بالا و سبک و راحتی مطلوب و (TPU) مخفف پلی اورتان ترموپلاستی است که در برابر سایش و لغزش بسیار مقاوم هستند.

انواع مواد پلیمری و لاستیک در کفش ایمنی

انتخاب کفش ایمنی با کیفیت و مناسب انتخاب سلامت و ایمنی نیروی انسانی

استفاده از کفش ایمنی با کیفیت و تخصصی برای حفظ ایمنی و سلامت کارگران و پرسنل بسیار الزامی و مهم است. کفش ایمنی باید علاوه بر دارا بودن مقاومت و دوام بالا از راحتی مناسبی نیز برخوردار باشد و در ساعات طولانی استفاده، پاها را خسته و ناتوان نکند. کفش ایمنی مورد استفاده افراد می باید بخوبی از پاها محافظت نماید و آنها را در برابر خطرات احتمالی مصون نگه دارد. 

انتخاب کفش ایمنی با کیفیت و مناسب

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع مختلف کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با کیفیت بالا مفتخر است که سال ها رضایتمندی و اعتماد مشتریان را در کارنامه خود دارد. این مجموعه در تلاش است که همگام با تکنولوژی های روز دنیا و با بکارگیری مواد اولیه درجه یک و مرغوب، محصولات خود را به مشتریان خود ارائه دهد و امید دارد که در این راه بتواند گام های استواری بردارد.

jasoorshoes-logo-tab