jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

اهمیت بکارگیری تجهیزات ایمنی با بررسی عوامل مضر موجود در محیط کاری

در تمامی محیط های کاری از جمله مشاغل پرخطر همواره عوامل خطرآفرین و خطرات غیرمترقبه بدلایل مختلف، جان پرسنل را تهدید کرده و سلامتی آنها را به خطر بیاندازد. متاسفانه حوادث رخ داده در محیط کار از جمله عوامل گسترده هستند که بیشترین خسارت های جانی و مالی را به افراد تحمیل نموده اند. بعبارت دیگر، در دنیای امروز، حوادث ناشی از کار بعنوان یکی از مهم ترین ریسک فاکتورهاي اقتصادي، سلامتی، اجتماعی بشمار می روند. رفتارهای ناایمن پرسنل را می توان از جمله عوامل مهم بروز حوادث کار قلمداد کرد. استفاده از تجهیزات ایمنی نقش بسیار مهم و موثری در کاهش این چنین حوادث و خسارات ناشی از آنها دارد. تجهیزات ایمنی همانند کفش ایمنی، کلاه ایمنی، دستکش و عینک ایمنی و … باید متناسب با نوع و شرایط کار و محیط کاری مورد نظر بصورت تخصصی و با تجزیه و تحلیل و بررسی و پیش بینی خطرات احتمالی انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند تا بهمرا رفتار صحیح و با احتیاط نیروی انسانی، آمار حوادث و خسارات ناشی از آنها به حداقل برسد. در حالت کلی، آلودگی های فیزیکی در محیط کار در 5 دسته بندی قرار می گیرند که شامل مکان و وسایل و تجهیزات، روشنایی، تهویه، صدا و نیز ارتعاشات هستند که در ادامه و به ترتیب به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

اهمیت بکارگیری تجهیزات ایمنی با بررسی عوامل مضر موجود در محیط کاری

مکان و فضای کار

فضا و محیط کاری در مشاغل مختلف اهمیت بسیاری دارد و راحت بودن و داشتن امکانات کافی نقش مهم و موثری در سلامت روحی و جسمی کارکنان دارد. بعنوان مثال اگر محیط کار کوچک، تنگ، کم نور، فاقد تهویه باشد سلامت روان و جسمانی افراد را به مخاطره می اندازد. این مشکلات ممکن است حتی منجر به وقوع حوادث ناگواری گردد و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را بهمراه داشته باشد. بنابراین، برای موفقیت در کسب و کار و حفظ سلامت و ایمنی کارکنان لازم است که برای محیط کار، فضای مناسبی انتخاب شود که دارای امکانات رفاهی و ایمنی مطلوبی باشد.

روشنایی کافی در محیط کاری

روشنایی کافی و مناسب برای فضای کاری بسیار حائز اهمیت است. نور مناسب در فضای کار هم یک عامل حفاظتی است و هم موجب افزایش راندمان کاری می شود و به شادابی محیط کاری نیز می افزاید. روشنایی مطلوب در فضای کار موجب جلوگیری از خستگی، کاهش اشتباهات، کاهش تعداد سوانح در محیط کار، بهبود روحیه کارکنان و همچنین بهبود کیفیت کار و افزایش بهره وری خواهد شد.

تهویه مناسب و امواج صوتی

منظور از تهویه هوا در محیط های کاری، كنترل كیفیت هوا از نظر میزان درجه حرارت، جریان هوا و تصفیه مواد زیان آور موجود در هوا می باشد. باید به این نکته توجه داشت که در محیط ها و شرایط مختلف، درجه حرارت مطلوب، تفاوت دارد و بسته به میزان رطوبت موجود در هوا متغیر است. از طرفی، استفاده از انواع ابزار و ماشین آلات صنعتی و … سبب تولید انواع نویز و آلودگی های صوتی ناهنجار می گردد که نیاز است جهت حفظ سلامت کارکنان، تدابیر عملی و موثر برای این چنین مشکلاتی اندیشیده شود.

انواع ارتعاشات در کار و آثارآنها بر سلامت افراد

استفاده از برخی ابزارها و وسایل در حین کار، ارتعاشات بسیاری تولید می کند که به دست ها و پاها منتقل می شود. این موضوع در دراز مدت موجب آسیب های جدی برای افراد نظیر کاهش کلسیم در استخوان‌های کف دست، درد، خارش، مور مور شدن و تورم و … شود. از این رو بکارگیری تمهیدات جدی برای مهار این موضوع و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و تخصصی بسیار ضروری و مهم است.

استفاده از تجهیزات ایمنی در حین کار بسیار مهم است و باید در اولویت اول کارفرمایان و صاحبان کسب و کار قرار گیرد. افراد در محیط کاری خود باید بصورت کامل با تجهیزات ایمنی نظیر کفش ایمنی، لباس کار مناسب و ایمن، کلاه ایمنی، دستکش ایمنی، عینک ایمنی و … تجهیز شوند و در فضای با امکانات مطلوب و مناسب کار کنند.

اهمیت بکارگیری تجهیزات ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی تخصصی و با کیفیت از جمله انواع کفش ایمنی ساق بلند و ساق کوتاه، انواع لباس کار و ایمنی، انواع دستکش ایمنی و … با سال ها تجربه و تخصص در این باره و همگام با پیشرفت ها و استانداردهای جهانی، محصولات خود را به مشتریان گرامی تقدیم می کند. این مجموعه تلاش می کند تا با ارائه محصولات و خدمات کیفی و شایسته نیروی کار ایرانی، گامی مهم در جهت حفظ ایمنی و سلامت افراد و نیز توسعه و بهبود کسب و کارهای سطح کشور بردارد.

jasoorshoes-logo-tab