jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

اهمیت بکارگیری کفی مناسب در کفش ایمنی

یکی از شایع ترین و جدی ترین مشکلاتی که در میان کارگران و کارکنال شاغل در مشاغل مختلف وجود دارد پادرد و خستگی و فرسودگی پاها است. کارگران معمولاً همه روزه و طی ساعات طولانی کار بر روی سطوح سخت و ناهموار می ایستند و یا در حال حرکت هستند. با توجه که کارگران بیشتر ساعات روز در محیط کار خود کفش به پا دارند لازم است کفش ایمنی مورد استفاده آنها علاوه بر تأمین ایمنی و محافظت از پاها در برابر خطرات احتمالی، بسیار راحت هم باشد و بهداشت پا را نیز حفظ نماید. فشار بر روی پاها و خسته شدن آنها نه تنها موجب بخطر افتادن سلامت فرد در طولانی مدت شده و راندمان کاری او را پایین می آورد بلکه موجب حواس پرتی فرد شده و باعث بروز خطرات دیگری از حمله افتادن، لغزیدن و … خواهد شد. بنابراین لزوم و ضرورت استفاده از یک کفش ایمنی مقاوم و در عین حال بسیار راحت و خوش ساخت بیش از پیش محسوس است. از جمله قسمت های مهم و اجزای حساس در کفش و بطور مشخص کفش ایمنی کفی آن است. هرچقدر که کفی مورد استفاده در کفش ایمنی راحت تر، خوش ساخت تر و منطبق در با استانداردهای موجود باشد، کفش ایمنی راحت تر و بهتر خواهد بود. در واقع کفی کفش، لایه ای است که در داخل کفش قرار می گیرد و نقش بسزایی در افزایش راحتی کفش دارد.

اهمیت بکارگیری کفی مناسب در کفش ایمنی

مزایای استفاده از کفی در کفش ایمنی

مهم ترین مزیت استفاده از کفی در انواع کفش بخصوص کفش ایمنی، کاهش فشار بر روی پاها و جلوگیری از خستگی و فرسودگی پاها است. فشار و خستگی مداوم می تواند موجب درد پاها و سپس درد ساق پاها و کمردرد شود. این آسیب ها علاوه بر اینکه سلامت فرد را به مخاطره می اندازد، راندمان کاری را نیز به شدت کاهش می دهد. بعبارت دیگر فشار بر روی پاها و خستگی آنها و عدم توجه به این موضوع در طولانی مدت موجب بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری خواهد شد. بنابراین استفاده از یک کفی مناسب برای کفش ایمنی مورد استفاده بسیار مهم و ضروری است. کاهش فشار بر روی پاها موجب می شود که پرسنل با تمرکز بالاتری به فعالیت بپردازند که این افزایش بهره وری و راندمان کاری را بدنبال خواهد داشت. کفی کفش قابلیت تعویض دارد و در صورت لزوم و پس از چندی برای حفظ مسائل بهداشتی می توان آن را تعویض نمود.

مزایای استفاده از کفی در کفش ایمنی

ویژگی های کفی استاندارد مورد استفاده در کفش ایمنی

کفی استاندارد معمولاً دارای جنسی از فوم، فلز، پلاستیک و مواد مصنوعی است و در حقیقت تکهای مسطح است که در داخل کفش برای راحتی هر چه بیشتر پاها قرار داده می شود. بکارگیری کفی کفش استاندارد موجب حفظ تعادل و حالت خنثی پاها شده و از آسیب دیدن آنها بر اثر فشار و خستگی ناشی از ایستادن و تحرک به مدت طولانی در محیط های کاری جلوگیری می کند. کفی کفش بصورت طبی هم تولید می شود و پزشک بر اساس نیاز مراجعه کنندگان کفی منحصر بفرد و لازم برای بهبود آنها را تجویز می کند. بعبارتی استفاده از کفی کفش بخصوص در انواع کفش ایمنی علاوه بر جلوگیری از ایجاد آسیب بر اثر فشار و خستگی بر روی پاها، برای افرادی که دچار مشکلاتی از قبیل پادرد و کمردرد هستند نیز مفید و موثر است و استفاده از آن به بهبود این قبیل افراد هم کمک می کند. استفاده از کفی استاندارد علاوه بر ایجاد راحتی به حفظ بهداشت پاها هم کمک می کند و از عرق کردن و بو گرفتن و دیگر مشکلات پاها هم جلوگیری می نماید.

ویژگی های کفی استاندارد مورد استفاده در کفش ایمنی

انواع کفی کفش و اصلی ترین کاربرد انواع کفی

کفی کفش در مدل ها و در انواع مختلف و با توجه به نیازهای گوناگون افراد و شرایط استفاده تولید شده اند. کفی ها بصورت کلی به سه دسته پیش ساخته، چند تکه و سفارشی تقسیم می شوند. انواع کفی نظیر کفی های کنترل کننده عرق و بو، کفی های مخصوص انواع کفش ایمنی، کفی های ضد ضربه، کفی های حامی قوس پا، کفی های طبی و ورزشی، کفی های مواج و ژله ای، کفی های فومی و اسفنجی و … موجود هستند. با توجه به تنوع بالای انواع کفی ها حتماً در هنگام تهیه کفی کفش باید به نوع و شرایط استفاده از آن توجه کرد.

اصلی ترین کاربردهای انواع کفی کفش کاهش فشار و خستگی پاها، مراقبت از پاها و تصحیح ایستادن و راه رفتن فرد، پیشگیری و یا برطرف نمودن حالت دفرمه در پاها و نیز بهبود عملکرد قسمت های مختلف پاها می باشند.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با کیفیت بالا و همگام با تخصص و تکنولوژی های روز دنیا محصولات خود را با در نظر گرفتن دو اصل محافظت و راحتی کامل افراد به مشتریان خود تقدیم می کند و رضایتمندی این عزیزان را بالاترین سرمایه خود می داند.

jasoorshoes-logo-tab