jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

اهمیت کفش ایمنی در کاهش آسیب های ایستادن طولانی مدت در کار

در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر و نیز مشاغلی که ساعات کار طولانی تری دارند لزوم استفاده از کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد و متناسب با شغل مورد نظر در کنار دیگر تجهیزات ایمنی بسیار احساس می شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یک کفش ایمنی مناسب و استاندارد نه تنها از پاها در برابر انواع خطرات موجود در محیط کاری محافظت نموده و ایمنی فرد را از این طریق تأمین می کند بلکه بواسطه دارا بودن ساختاری راحت، ارگونومیک و بهداشتی از خستگی پاها و فرسوده شدن آنها در اثر ایستادن و تحرک طولانی مدت جلوگیری می نماید. این مسئه بسیار اهمیت دارد چرا که خستگی پاها در دراز مدت و بتدیج به سلامت فرد آسیب می زند و هم راندمان و بازده کاری او را کاهش می دهد. از جمله آسیب های ناشی از ایستادن و راه رفتن طولانی مدت و بصورت مداوم، درد شدید پاها، کمردرد و دیسک کمر، گرفتگی گردن، شانه ها و … هستند. تمامی این آسیب ها می توانند به مرور بیشتر و بیشتر به فرد آسیب رسانده و او را تا مدت زیادی بستری کنند. به عنوان مثال افرادی که در خط مونتاژ کارخانجات، ساخت و ساز و سایر مشاغل بصورت سرپایی هستند بسیار در معرض یک چنین آسیب هایی هستند و بنابراین لازم است که از کفش ایمنی مستحکم و مقاوم و در عین حال بسیار راحت و بهداشتی استفاده کنند.

اهمیت کفش ایمنی در کاهش آسیب های ایستادن طولانی مدت در کار

برخی از آسیب های جدی ایستادن طولانی مدت در حین کار

همان طور که پیش تر گفته شد استفاده از یک کفش ایمنی مقاوم و راحت و مناسب بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم استفاده فرد از کفش ایمنی مناسب و کم اهمیت شمردن آن، فرد دچار آسیب های جدی بسیاری خواهد شد و نه تنها سلامت فرد به مخاطره می افتد بلکه راندمان کاری او نیز کاهش خواهد یافت. خستگی بسیار شدید از جمله عوارض عدم استفاده از کفش ایمنی مناسب است. خستگی پاها در دراز مدت، درد و ناراحتی فرد را بدنبال خواهد داشت که باعث حواس پرتی، عدم تمرکز، لیز خوردن، افتادن و … می گردد. از طرفی بازده کاری فرد نیز به شدت کاهش می یابد. اثرات مخرب عدم استفاده از کفش ایمنی مناسب و راحت می تواند هم بلافاصله و بسیار سریع و هم بتدریج و در طولانی مدت اتفاق بیفتد. کشیدگی عضلات، اختلالات اسکلتی، آسیب به بافت های نرم بدن و … هم از دیگر آسیب های جدی و خطرناک ایستادن طولانی مدت در حین کار در صورت عدم بکارگیری کفش ایمنی راحت و کاربردی هستند.

برخی از آسیب های جدی ایستادن طولانی مدت در حین کار

راهکارهای مهم برای جلوگیری از بروز آسیب های ناشی از ایستادن طولانی

بطور مسلم تهیه و بکارگیری یک کفش ایمنی مناسب و تخصصی و متناسب با کار مورد نظر، بهترین و اساسی ترین راهکار برای جلوگیری از بروز آسیب های ناشی از ایستادن طولانی مدت در حین کار است. یک کفش ایمنی کاربردی و راحت از فشار بر روی پاها کاسته و بطور چشمگیری موجب کاهش خستگی و فرسودگی پاها می شود. همچنین طراحی داخلی کفش ایمنی مورد استفاده باید بگونه ای باشد که از عرق کردن پاها جلوگیری نموده و فضایی بهداشتی و مطبوع را برای پاها ایجاد نماید تا از بروز انواع بیماری های پوستی و قارچی و … نیز جلوگیری گردد. دارا بودن انواع کفی ضربه گیر و زیره میانی بالشتکی از دیگر ویژگی های کفش ایمنی مناسب برای کارهای سرپایی است.

علاوه بر این، انجام حرکات نرمشی و کششی نیز در طول کار نیز از خستگی و فرسودگی بدن از جمله پاها جلوگیری می کند. تمام پرسنل و افرادی که در محیط های کاری این چنینی به فعالیت مشغول هستند لازم است که از کفش ایمنی مناسب و حرفه ای استفاده کنند و به سلامت خود در حین کار اهمیت بدهند.

شرکت ایمن گستر جسور با تولید و ارائه انواع کفش ایمنی حرفه ای و تخصصی و متناسب با تمامی مشاغل از جمله مشاغل سرپایی، کوشش می کند تا حد امکان سلامت و راحتی پرسنل عزیز را فراهم کند. این مجموعه همواره در جهت جلب رضایت مشتریان گرامی خود تلاش نموده و در این را از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

jasoorshoes-logo-tab