jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی اثرات بکارگیری کفش ایمنی بر روی کارکنان در محیط های کاری مختلف

از دیرباز تاکنون کفش ایمنی بعنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات ایمنی در محیط های کاری مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مسلم در هر حرفه ای نخستین قدم تجهیز کامل فضای کاری و کارکنان با تدابیر و وسایل ایمنی می باشد. این موضوع که تعبیر شعار اول ایمنی بعد کار است اهمیت و ضرورت آن را بخوبی نشان می دهد. کفش ایمنی هم همانند سایر تجهیزات ایمنی باید کاملاً منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر انتخاب شود تا بهترین عملکرد را داشته باشد و ایمن سازی را در حین کار به بهترین نحو ممکن برآورده سازد. کفش ایمنی دارای تنوع و انواع بسیاری است که هر یک کاربردها و ویژگی های منحصر بفردی دارد و برای شرایط کاری خاصی طراحی و تولید شده است. انتخاب کفش ایمنی مناسب و استاندارد بسیار اهمیت دارد. باید در هنگام انتخاب کفش ایمنی، در ابتدا شرایط محیط کاری مورد نظر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد و خطرات موجود در آن پیش بینی شود. همچنین باید ویژگی ها و ساختار خود کفش ایمنی مورد نظر نیز در نظر گرفته شود. در سال های اخیر و بر اساس آمارهای بدست آمده، بیشترین آسیب ها و جراحات وارده به افراد در حین کار از ناحیه پاها بوده است و از این رو می توان به اهمیت استفاده از کفش ایمنی مناسب در محیط های کاری پی برد. در ادامه به بررسی ویژگی های مختلف کفش ایمنی و نیز آثار استفاده از آن در محیط های کاری خواهیم پرداخت.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب و با کیفیت

مهمترین و اصلی ترین ویژگی هر کفش ایمنی، ایمن سازی فرد در برابر خطرات غیرمترقبه در محیط کاری است. بعبارت دیگر کفش ایمنی باید دارای استحکام، مقاومت و دوام بالایی برخوردار بوده و در تولید آن از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده شده باشد. با توجه به اینکه خطر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها و له شدن و خرد شدن انگشتان از جمله خطراتی است که در اکثر محیط های کاری بخصوص محیط های کاری پرخطر شایع تر است کفش ایمنی مورد نظر می باید حتماً دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی محکم و مقاوم باشد تا بخوبی از افراد در حین کار در برابر یک چنین خطراتی محافظت نماید. کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد باید ضد لغزش، ضد سایش و عایق در برابر خطرات گوناگون باشد. رویه کفش ایمنی هم باید بسیار با دوام و مقاوم باشد تا از فرو رفتن اجسام سخت و نوک تیز و برنده و خطرناک به درون کفش جلوگیری نماید.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب و با کیفیت

آثار استفاده از کفش ایمنی بر روی کارکنان در حین کار

بسیاری از افراد بیشترین ساعات روزانه خود را در محیط های کاری می گذرانند. افراد در طول ساعات طولانی کار از تجهیزات ایمنی شامل لباس کار مخصوص، کلاه و دستکش ایمنی، کفش ایمنی و … استفاده می کنند. این موضوع بطور مسلم در دراز مدت آثار مختلفی را بر روی خود فرد و نهایتاً کسب و کار بدنبال خواهد داشت. این آثار با توجه به فاکتورهای مختلف و شرایط کارکنان در محیط های کاری می تواند مثبت یا منفی باشد. بعنوان مثال بکارگیری کفش ایمنی نامطلوب و غیر منطبق با نوع و شرایط محیط کاری موجب افزایش احتمال آسیب دیدن فرد خواهد شد. در این حالت فرد دچار عدم تمرکز و کاهش اعتماد بنفس خواهد شد که همین امر کاهش راندمان و بازدهی کاری را در پی دارد. همچنین اگر کفش ایمنی مورد استفاده راحت نباشد فرد در حین کار دچار ناراحتی و اذیت خواهد شد که در دراز مدت وی را به انواع بیماری ها و آسیب ها دچار می نماید. بنابراین استفاده از کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد نه تنها موجب ایمن سازی مطلوب خواهد شد بلکه با بدنبال داشتن اثرات مثبت روانی برای فرد از جمله افزایش تمرکز و اعتماد بنفس که ناشی از راحت بودن، دارا بودن فاکتورهای بهداشتی، شکیل بودن و از همه مهم تر مقاوم بودن کفش ایمنی است، سبب افزایش بازدهی کار و بهبود کسب و کار و در نهایت توسعه آن خواهد شد.

آثار استفاده از کفش ایمنی بر روی کارکنان در حین کار

کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت ضامن سلامت کارکنان و توسعه مشاغل

همان طور که پیش تر گفته شد کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد از جمله مهمترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی مورد استفاده در مشاغل مختلف و بخصوص مشاغل پرخطر است. انتخاب کفش ایمنی با خصوصیات و عملکرد منطبق با شرایط کاری مورد نظر بسیار اهمیت دارد. بعبارت کلی هر کسب و کار باید شعار اول ایمنی و بعد کار را سرلوحه مسیر خود قرار داده و در امتداد آن برای توسعه و بهبود فزاینده بکوشد.

کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت ضامن سلامت کارکنان و توسعه مشاغل

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا، با سرلوحه قرار دادن رضایتمندی مشتریان در صدر اولویت های خود همواره می کوشد که با ارائه بهترین محصولات و خدمات در این حوزه به بهبود اقتصاد و توسعه کسب و کارها کمک کند و در این مسیر پیوسته استمرار می ورزد.

jasoorshoes-logo-tab