jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی استاندارد و فواید انواع کفش ایمنی

بر هیچ کس پوشیده نیست که کفش ایمنی یکی از مفیدترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی است که نه تنها تأمین کننده ایمنی و حافظ سلامت پاهای افراد در حین کار می باشد بلکه دارای فواید بسیاری نیز هست که موجب شده کفش ایمنی استاندارد، اولویت اصلی افراد در محیط های کاری قرار گیرد. در حقیقت، استفاده از کفش نامناسب در حین کار موجب می شود که فرد با آسیب های جسمی جبران ناپذیر ناشی از بروز خطرات و حوادث مختلف روبرو شود و هم اعصاب و روان و راندمان فرد نیز اثرات مخربی بگذارد. بعبارت دیگر، کفش ایمنی استاندارد علاوه بر اینکه از پاها در برابر خطرات مختلف با توجه به شرایط محیط کاری محافظت می کند، بلحاظ روحی و روانی نیز تأثیر بسزایی داشته و با تأمین ایمنی و راحتی فرد و افزایش تمرکز و اعتماد بنفس او، سبب افزایش بهره وری و راندمان کار می گردد. پاها بعنوان قلب دوم و ستون بدن هستند و مراقبت از آنها در حین کار بسیار حائز اهمیت است چرا که آسیب به پاها منجر به وقوع صدمات و خسارات جبران ناپذیری برای فرد کارگر و حتی از کار افتادگی او خواهد شد. بنابراین، انتخاب و بکارگیری کفش ایمنی استاندارد و متناسب با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر برای تمام افراد شاغل در محیط های کاری مختلف جزو اولویت های مهم و حیاتی است. در ادامه به انواع خطرات موجود در محیط های کاری مختلف و کفش ایمنی استاندارد و منطبق با هر یک خواهیم پرداخت.

بررسی استاندارد و فواید انواع کفش ایمنی

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد

سه فاکتور مهم کفش ایمنی استاندارد شامل ایمنی و امنیت کفش ایمنی، راحتی و بهداشت کفش ایمنی و همچنین طول عمر مفید کفش ایمنی هستند. بعبارت دیگر، کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد باید از پاها در برابر خطرات مختلف و رخدادهای غیرمترقبه بخوبی محافظت نماید و ایمن سازی افراد را با کیفیت هر چه تمام تر برآورده سازد. همچنین با توجه به اینکه افراد شاغل در محیط های کاری مختلف بطور معمول برای ساعات طولانی کفش ایمنی را به پا دارند لازم است که کفش ایمنی مورد نظر از لحاظ راحتی و دارا بودن فاکتورهای حفظ بهداشت پاها هم در سطح مطلوبی قرار داشته باشد تا افراد در حین کار کاملاً راحت باشند و دچار ناراحتی نشوند و در ساعات طولانی کار کمترین فشار و خستگی به پاها تحمیل شود. از طرفی کفش ایمنی می باید از مواد اولیه مرغوب و درجه یک تولید شود تا عمر مفید بالایی داشته باشد. بعنوان مثال استفاده از انواع چرم طبیعی برای تهیه رویه کفش سبب افزایش قابل توجه کیفیت و طول عمر مفید کفش ایمنی خواهد شد.

انواع خطرات موجود در محیط های کاری

با توجه به گوناگونی محیط های کاری و شرایط منحصر بفرد هر یک از آنها، خطرات بسیاری افراد را در حین کار تهدید می کند. از جمله این خطرات، خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها، خطر برق گرفتگی، خطر فرو رفتن اشیاء تیز و برنده و خشن به داخل کفش، خطر لغزش و سایش، خطر سوختگی و … هستند. استفاده از یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت و تخصصی با در نظر گرفتن نوع کار و شرایط موجود در محیط کاری موجب می شود که افراد در برابر یک چنین خطراتی مصون بمانند.

کفش ایمنی استاندارد برای حفظ ایمنی پاها در برابر خطرات موجود در محیط های کاری

انواع کفش ایمنی با در نظر گرفتن شرایط متفاوت مشاغل مختلف و ارزیابی خطرات موجود در آنها طراحی و تولید می شوند. برای حفاظت از پاها در برابر سقوط اشیاء سنگین باید از انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی استفاده کرد تا از انگشتان پاها در برابر له شدگی و خرد شدگی مراقبت نماید. برای مراقبت از پاها در برابر برق گرفتگی و خطراتی از این دست می باید از انواع کفش ایمنی عایق برق استفاده شود. انواع کفش ایمنی ضد سایش و ضد لغزش هم برای محیط هایی که خطر افتادن و سرخوردن در آنها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند. سایر انواع کفش ایمنی نیز با ویژگی های تخصصی و فوق العاده برای تأمین ایمنی افراد در محیط های کاری مختلف موجود هستند.

فواید انواع کفش ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در حیطه تولید انواع کفش ایمنی منطبق با شرایط محیط های کاری مختلف، محصولات خود را با کیفیت بالا و همگام با استانداردهای روز دنیا در دسترس مشتریان گرانقدر قرار داده است و امید دارد که بتواند در راه اعتلای صنعت و تولید داخلی گامی محکم و استوار بردارد.

jasoorshoes-logo-tab