jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی انواع مختلف چرم و کاربردهای آنها در ساخت و پرداخت کفش ایمنی

استفاده از چرم و بعبارتی چرم طبیعی سابقه ای دیرینه دارد و مردم از گذشته تا به امروز از این فرآورده در بخش های مختلف و برای رفع نیازهای گوناگون خود استفاده می کردند. چرم طبیعی جزو مواد اولیه بسیار محکم و مقاوم می باشد که دوام بسیار بالایی دارد و در صنایع و تولیدات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار پرکاربرد است. از جمله صنایعی که از دیرباز تاکنون از انواع چرم و مشتقات آن در تولید محصولات خود بهره می برد صنعت تولید انواع کفش و بخصوص کفش ایمنی می باشد. در هر شغل و حرفه ای، کفش ایمنی مورد استفاده باید از پاها در برابر تمامی خطرات احتمالی پیش بینی شده و غیرمترقبه بطور کامل محافظت نموده و ایمنی و سلامت فرد را تأمین نماید. از جمله شاخصه های مهم چرم اینست که پاره و فرسوده نمی شود و دوام و کیفیت خود را بخوبی و برای طولانی مدت حفظ می کند. بطور کلی چرم در دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی موجود هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین چرم بلحاظ شکل ظاهری به انواع جیر، نوبوک، ورنی، کروکو، چرم دانه بالا و چرم دانه کامل تقسیم می شود که هریک کاربردها و ویژگی های متفاوت و منحصر بفردی دارند. در ادامه به بررسی انواع چرم و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت.

بررسی چرم طبیعی و مزایا و کاربردهای آن

چرم طبیعی حاصل دباغی پوست حیوانات مختلف مانندگاو، گوسفند، شتر و … می باشد. چرم طبیعی بسیار مقاوم است و از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و در سه طبقه بندی سبک، نیمه سنگین و سنگین جای می گیرد که به ترتیب دارای دوام و عمر مفید بیشتری هستند. از جمله مزایای مهم انواع چرم طبیعی، انعطاف‌پذیری و ظاهر جذاب آنها می باشند. بعبارت دیگر، انواع چرم طبیعی دارای ویژگی های مهمی همچون انعطاف پذیری، تنوع بالا، قابلیت تنفس، استایل، طبیعی بودن، دوست‌دار محیط زیست بودن، عمر نامحدود، بوی جذاب، صرفه اقتصادی داشتن بلحاظ ماندگاری و استفاده طولانی مدت می باشند که موجب شده بسیار محبوب و پرکاربرد باشند.

بررسی چرم طبیعی و مزایا و کاربردهای آن

بررسی چرم مصنوعی و مزایا وکاربردهای آن

چرم مصنوعی یا چرم صنعتی که به آن چرم گیاهی نیز اطلاق می گردد در دو نوع کلی چرم پلی‌اورتان (PU) و چرم پلی وینیل کلراید (PVC) وجود دارد. چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی ارزان تر است و در صنایع مختلف از جمله تولید مبلمان، خودروسازیف تولید انواع کفش و … مورد استفاده قرار می گیرد. در تولید انواع کفش ایمنی، بکارگیری چرم با کیفیت و مرغوب یک ضرورت است و بر روی استحکام و کیفیت آن اثر مستقیم دارد. هدف از تولید کفش ایمنی و استفاده از آن، تأمین ایمنی و حفظ سلامت کارکنان است و از این رو باید از مواد اولیه مرغوب و با دوام و استحکام بالا در ساخت و پرداخت آن استفاده نمود.

بررسی چرم مصنوعی و مزایا وکاربردهای آن

شاخصه های مهم در تشخیص چرم طبیعی و چرم مصنوعی

در هنگام خرید محصولات تولید شده با چرم و برای تشخیص درست چرم طبیعی و چرم مصنوعی باید فاکتورهای مهمی از جمله راحتی، جاذبه های بصری، قیمت، بافت و حتی بوی آن توجه کرد چرا که چرم طبیعی و چرم صنعتی در این موارد با هم تفاوت های اساسی دارند و براحتی قابل تشخیص هستند. همانطور که پیش تر نیز گفته شد انواع چرم طبیعی بلحاظ شکل ظاهری وجود دارد. بعنوان مثال، چرم ورنی که ظاهری بسیار براق دارد و بسیار منعطف و همچنین ضد آب است. و یا چرم جیر که بسیار نرم و مخملی و انعطاف پذیر است ولی دوام کمتری دارد. بعبارت کلی، چرمی که از بیرونی ترین لایه پوست حیوانات تولید شده باشد دارای بیشترین سختی و مقاومت و برعکس، چرمی که از درونی ترین لایه پوست حیوانات ساخته شده باشد دارای دوام کمتری است و سطحی بسیار لطیف و ظریف دارد.

شرکت ایمن گستر جسور از جمله تولید کننده های مهم شمال غرب کشور است که با بهره مندی از مواد اولیه درجه یک از جمله چرم تبریز، انواع کفش ایمنی، اداری و پرسنلی را تولید و در دسترس هموطنان گرامی قرار می دهد. این مجموعه در تلاش است که با ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان خود، گامی استوار در جهت اعتلای صنعت و اقتصاد کشور بردارد و از داشتن سال ها اعتماد و رضایتمندی مشتریان ارجمند به خود می بالد.

jasoorshoes-logo-tab