jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی جنس های مختلف کفش ایمنی و روش نگهداری هر یک از آنها

کفش ایمنی از جمله تجهیزات ایمنی مهم و ضروری در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر است. همانطور که انتخاب و بکارگیری درست کفش ایمنی بسیار اهمیت دارد نگهداری صحیح از آن نیز بسیار حائز اهمیت است. کفش ایمنی دارای انواع مختلف و تنوع بسیار بالایی است که با توجه نوع و شرایط محیط های کاری انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد. بعبارت دیگر انواع کفش ایمنی با جنس های مختلف و ویژگی های منحصر بفرد وجود دارد که با توجه به شغل مورد نظر و نیاز افراد در حین کار برای ایمن سازی و مراقبت از پاها انتخاب و بکار گرفته می شوند. همچون نوع و جنس متفاوت کفش های ایمنی، نوع مراقبت صحیح و نحوه نگهداری از هر یک از آنها نیز متفاوت و منحصر بفرد است. روش های نگهداری درست از کفش ایمنی می توانند در افزایش طول عمر مفید کفش تأثیر بسزایی داشته باشند. برای دانستن چگونگی نگهداری صحیح از یک کفش ایمنی، باید موارد بسیاری را در نظر داشته باشیم که از جمله آنها استفاده درست از کفش ایمنی، نحوه نظافت درست کفش ایمنی، میزان حرارت و رطوبت مناسب برای کفش ایمنی و نیز توجه به عمر مفید و زمان تعویض کفش ایمنی می باشند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بررسی فاکتورهای مهم نگهداری صحیح از کفش ایمنی

به همان اندازه که انتخاب کفش ایمنی منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر اهمیت دارد، استفاده صحیح از آن در حین کار برای حفظ بهتر کیفیت و افزایش طول عمر مفید آن نیز بسیار مهم و ضروری است. کفش ایمنی باید دقیقاً متناسب با شرایط محیط کاری انتخاب شود و کاملاً اندازه پاها باشد و به اصلاح تنگ یا گشاد نباشد. بعد از استفاده باید کفش ایمنی را در جای مناسب قرار داد و نظافت کفش ایمنی را پس از استفاده جزو اولویت های اول قرار داد. مهم ترین بخش نظافت کفش ایمنی، خشک کردن آن بعد از استفاده است. کفش ایمنی را باید در یک محیط تهویه دار قرار داد تا خشک شود و هر گز نباید از خشک کن ها و وسایل حرارتی برای خشک کردن کفش استفاده کرد چرا که در طولانی مدت سبب فرسودگی کفش ایمنی خواهد شد. بطور معمول میزان دما و رطوبت مناسب برای نگهداری انواع کفش ایمنی دمای کمتر از 25 درجه و رطوبت کمتر از 70 درصد است. طول عمر کفش ایمنی با نگهداری و استفاده درست از آن بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. لازم است هر 6 تا 12 ماه کفش ایمنی بلحاظ ارزیابی درصد کارایی و عمر مفید مورد بررسی قرار گیرد. در صورت مشاهده علائمی مانند مشاهده ترک یا پوسته در زیره و رویه‌ی کفش، شکستگی در چرم، سوراخ و حفره، شکستگی پاشنه، کفی شل و نامتعادل و … کفش ایمنی بلافاصله باید تعویض گردد.

انواع رویه کفش ایمنی و نحوه نگهداری از هر یک

رویه چرم از جمله پرکاربرد ترین و مقاوم ترین رویه ها در انواع کفش بخصوص کفش های ایمنی است. این رویه استحکام و دوام بسیار بالایی دارد و در صورت نگهداری و استفاده درست از آن تا مدت ها کیفیت و دوام خود را حفظ می کند. رویه چرم نباید بطور مستقیم در معرض نور خورشید و آفتاب قرار گیرد و نباید به هیچ وجه مرطوب بماند چرا که در طولانی مدت دچار پوسیدگی و افت کیفیت خواهد شد. رویه جیر نیز حالتی مات و کدر دارد و برای برخی از انواع کفش ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به چرم مقاومت بسیار کمتری دارد و برای محافظت از آن باید از واکس و برس مخصوص جیر استفاده نمود. رویه لاستیک در انواع کفش ایمنی عایق مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی است اما تهویه و جریان هوای مناسبی ندارد. برای شستشو و نگهداری از آن، از آب و محلول جوش شیرین استفاده می شود. نوع دیگری از جنس رویه وجود دارد که کمترین استفاده را در تولید کفش های ایمنی دارد و آن رویه پارچه ای است. نگهداری از آن نسبت به سایر جنس های گفته شده راحت تر است و قابل شستشو و خشک نمودن هستند.

انواع رویه کفش ایمنی و نحوه نگهداری از هر یک

نکات کلیدی جهت نگهداری صحیح و افزایش عمر مفید انواع کفش ایمنی

جهت جلوگیری از سایش کفش ایمنی باید درزها و شیارهای کفش ایمنی نیز همچون دیگر قسمت های آن بخوبی تمیز شوند. نظافت صحیح و پاکسازی گرد و غبارهای موجود نقش بسیار مهم و موثری در افزایش عمر مفید کفش ایمنی دارد. پس از استفاده از کفش ایمنی برای خشک شدن آن را در هوای آزاد قرار دهید. هیچ گاه برای خشک شدن کفش آن را در برابر اشعه مستقیم آفتاب قرار ندهید. بخاطر داشته باشید که استفاده درست و نگهداری از کفش ایمنی سبب می شود که آن بهترین عملکرد را داشته و ایمن سازی را تا حد مطلوب برای پاها برآورده سازد.

مشاغل ملزم به استفاده از انواع کفش ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای روز دنیا مفتخر است که محصولات خود را در تنوع بالا و کیفیتی مثال زدنی به مشتریان گرانقدر خود تقدیم کند. این مجموعه می کوشد تا با ارائه بهترین محصولات و خدمات در این حوزه گامی محکم و استوار در جهت اعتلای ایمن سازی نیروی انسانی کشور بردارد.

jasoorshoes-logo-tab