jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی طبقه بندی انواع کفش ایمنی با توجه به جنس و ساختار

کفش ایمنی را می توان بعنوان یکی از ضروری ترین و مهمترین تجهیزات ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری مختلف قلمداد کرد. بر طبق آمارهای جهانی و بنا بر تحقیقات صورت گرفته، بیشترین آسیب ها و جراحات وارد شده به افراد در حین کار از ناحیه پاها رخ داده است که همین امر ضرورت لزوم استفاده از کفش ایمنی را بخوبی نشان می دهد. با توجه به نوع و شرایط مختلف و متفاوت محیط های کاری، کفش های ایمنی بصورت گسترده در انواع مختلف و با ویژگی های متفاوت تولید شده اند و در بازار موجود می باشند. از این رو انواع کفش ایمنی بلحاظ جنس و ساختار به چند دسته طبقه بندی می شوند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربردهای متفاوت و منحصربفردی می باشند. برای اینکه کفش ایمنی مورد نظر بهترین عملکرد را داشته باشد و ایمن سازی فرد را بصورت کامل برآورده سازد باید دقیقاً منطبق با نوع و شرایط محیط کاری انتخاب شود. در واقع، پیش از انتخاب کفش ایمنی باید در ابتدا شرایط محیط کاری مورد نظر مورد بررسی قرار گیرد و نوع خطرات احتمالی موجود در آن بخوبی پیش بینی و ارزیابی شود و پس از آن و بر اساس اطلاعات بدست آمده اقدام به انتخاب کفش ایمنی نمود. همچنین بررسی کفش ایمنی بلحاظ جنس و ساختار و کیفیت نیز بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی برخی از انواع کفش ایمنی و طبقه بندی آنها بلحاظ جنس و ساختار خواهیم پرداخت.

بررسی طبقه بندی انواع کفش ایمنی با توجه به جنس و ساختار

بررسی برخی از انواع کفش ایمنی بلحاظ ساختار و ویژگی های آنها

همان طور که پیش تر گفته شد، کفش های ایمنی بدلیل تنوع و گستردگی محیط های کاری دارای انواع و تنوع بسیار بالایی بخصوص بلحاظ ساختار و ویژگی می باشند. یکی از پرکاربردترین و با کیفیت ترین انواع کفش ایمنی، کفش ایمنی با سر پنجه فولادی با زیره پی یو ( pu ) یا پلی یورتان می باشد که ضد لغزش و ضد سایش و بسیار سبک هستند و در بیشتر کارخانجات و مراکز تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین کفش ایمنی با سرپنجه فولادی با زیره تی پی یو- پی یو ( pu-tpu ) نیز وجود دارند که دارای مقاومت بیشتر و وزن سنگین تر می باشند. برای محیط های بطور کامل اسیدی مثل اسید سولفوریک ۹۸% و همچنین برای حرارت های بسیار بالا همچون کنار کوره های ذوب کفش ایمنی از کفش ایمنی با زیره RUBER (لاستیک) استفاده می شود که نقطه ذوب بسیار بالایی دارد و دارای وزن سنگینی است. کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیت که کاملاً عایق جریان برق هستند و در محیط های کاری که در آنها افراد با برق سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین کفش ایمنی کانداکتیوکه هادی جریان برق است و در محیط های با خطر انفجار بکار گرفته می شوند.

طبقه بندی انواع کفش ایمنی بر اساس جنس و کاربردهای آنها

کفش ایمنی با توجه به تنوع بالای محیط های کاری و شرایط مختلف در آنها دارای جنس های مختلف هستند و با ساختارهای متفاوت و گوناگون تولید می شوند. بعنوان مثال، کفش ایمنی پلاستیکی که استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند و در محیط هایی که افراد در آنها با مواد شیمیایی و خطرناک سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت که عایق قدرتمند جریان الکتریسیته است و در مکان هایی که خطر برق گرفتگی وجود دارد بکار گرفته می شود. انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی برای استفاده در محیط های کاری که در آنها خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک به روی پاها بسیار زیاد است طراحی و تولید شده اند تا از پاها در برابر خرد شدن و له شدن ناشی از چنین خطراتی محافظت کند. کفش ایمنی از جنس بوتیل در محیط های اسیدی استفاده می شوند چرا که خاصیت ضد خورندگی دارند و از پاها در چنین شرایطی بخوبی محافظت می کنند. بطور کلی، هر جنس کفش ایمنی مختص به محیط کاری منحصر بفردی است و دارای ویژگی های متفاوت و تخصصی می باشد.

بررسی طبقه بندی انواع کفش ایمنی با توجه به جنس و ساختار

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص بالا در حیطه تولید انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با تنوع بالا و جنس های مختلف با افتخار خدمات و محصولات خود را به مشتریان گرانقدر ارائه می دهد و می کوشد که با ارائه بهترین ها در این حوزه همواره رضایت و اعتماد ایشان را جلب نماید.

jasoorshoes-logo-tab