jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی مهمترین کاربردهای کفش ایمنی در جهت ایمن سازی کارگران

بکارگیری کفش ایمنی از دیرباز تا کنون در صنایع و مراکز تولیدی و … رواج داشته و سابقه ای طولانی دارد. مهمترین عملکرد کفش ایمنی، محافظت از پاها در برابر خطرات مختلف در محیط های کاری و در حین کار می باشد. بعبارت دیگر، یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت باید در درجه اول، ایمنی و امنیت پاها را در طول ساعات کاری بخوبی برآورده سازد و هم راحت و منعطف بوده و فاکتورهای بهداشتی بخوبی در آن لحاظ شده باشد. کفش ایمنی باید دارای دوام و استحکام و عمر مفید بالا برخوردار و ظاهری شکیل و مناسب داشته باشد. کفش ایمنی باید دارای خصوصیات تخصصی و دقیقاً منطبق با نوع و شرایط کاری مورد نظر باشد تا بهترین عملکرد را در حوزه ایمن سازی افراد نشان دهد. با توجه به اینکه شرایط محیط های کاری با هم متفاوت است بطور مسلم خطرات متفاوتی افراد را تهدید می کند و همین موضوع گستردگی ویژگی ها و کاربردهای انواع کفش ایمنی را بخوبی نشان می دهد. بعبارت کلی، کفش ایمنی با تنوع بسیار بالا برای محیط ها و شرایط مختلف کاری تولید می گردند که هر یک علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی ایمنی، کاربردها و ویژگی های منحصر بفرد و تخصصی دارند. در ادامه به بررسی کاربردها و ویژگی های تخصصی برخی از انواع کفش ایمنی در برابر خطرات موجود خواهیم پرداخت.

کاربردهای کفش ایمنی در جهت ایمن سازی کارگران

ویژگی ها و کاربردهای کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی

کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی از جمله انواع کفش ایمنی پرکاربرد است که در اکثر محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. بر طبق آمارهای بین المللی، بیشترین آسیب ها در ناحیه پاها و بر اثر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک می باشد. وجود سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی در کفش ایمنی از پاها در برابر خرد شدگی و له شدگی ناشی از یک چنین خطراتی محافظت می کند. افرادی که با دستگاه ها و وسایل سنگین در محیط کاری خود سر و کار دارند بطور قطع باید از کفش ایمنی با سرپنجه فولادی استفاده کنند که در برابر یک چنین خطراتی مصون بمانند.

ویژگی ها و کاربردهای کفش ایمنی ضد لغزش و ضد سایش

افرادی که در محیط کاری خود با مواد لغزنده و خطرناک سر و کار دارند باید از کفش ایمنی ضد لغزش و ضد سایش استفاده کنند. افتادن ناگهانی در حین کار بر اثر سر خوردن و لغزش بر روی مواد لغزنده می تواند عواقب بسیار خطرناکی را برای فرد بدنبال داشته باشد. مواد شیمیایی، اسیدی و خورنده و نیز مواد لغزنده بسیار خطرناک هستند و لازم است که در حین کار در چنین محیط هایی تمهیدات امنیتی کامل از جمله کفش ایمنی مناسب بکار گرفته شود.

ویژگی ها و کاربردهای کفش ایمنی عایق برق و نیز عایق گرما یا سرما

افرادی که در محیط کاری خود با برق و جریان الکتریسیته سر و کار دارند بطور قطع باید از کفش ایمنی عایق برق استفاده کنند تا دچار حادثه نشوند. بطور مسلم در چنین مشاغلی خطر برق گرفتگی، انفجار و … وجود دارد و لازم است فرد از تجهیزات ایمنی کامل از جمله کفش ایمنی عایق جریان الکتریسیته استفاده کند. همچنین افرادی که در محیط هایی با دمایی بسیار پایین و یا برعکس کار می کنند باید از کفش ایمنی عایق دمای مورد نظر استفاده کنند تا پاهای آنها دچار آسیب نشود.

ویژگی ها و کاربردهای کفش ایمنی مقاوم در برابر خستگی

بسیاری از افراد برای ساعات طولانی در محیط کاری خود بوده و بیشترین ساعات روزانه خود را به کار مشغول هستند و بخش مهمی از فعالیت آنها بصورت فیزیکی است و بعبارتی در حین کار تحرک و رفت و آمد بسیاری دارند. از این رو استفاده از یک کفش ایمنی که هم مستحکم و ایمن و هم راحت و منعطف باشد بسیار اهمیت دارد. بعبارت دیگر، کفش ایمنی باید بگونه ای باشد که در حین ساعات طولانی کار، کمترین فشار را به پاها تحمیل کند و پاها درون کفش کاملاً راحت باشند. همچنین رویه کفش امکان عبور جریان هوا را به داخل کفش بخوبی فراهم نماید تا از تعریق و ناراحتی پاها جلوگیری شود. استفاده از کفش ایمنی مناسب علاوه بر حفظ ایمنی و سلامت خود فرد، افزایش بازدهی و راندمان کاری و بهبود وضعیت کسب و کار و اقتصاد را بدنبال خواهد داشت و لذا این موضوع همواره باید مورد توجه صاحبان مشاغل و کارکنان قرار گیرد.

کاربردهای کفش ایمنی در جهت ایمن سازی کارگران

شرکت ایمن گستر جسور تولید انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا و کاربردها و ویژگی های مختلف، محصولات خود را همگام با استانداردهای روز دنیا و منطبق با تکنولوژی جهانی به مشتریان گرانقدر ارائه می نماید. این مجموعه می کوشد تا با ارائه بهترین ها در این حوزه، گامی استوار در جهت ایمن سازی هر چه بهتر نیروی انسانی ایرانی بردارد و در این راه، اعتماد و رضایت مشتریان گرامی را بعنوان سرمایه بزرگ و پشتوانه خود می داند.

jasoorshoes-logo-tab