jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی مواد مورد استفاده در تولید انواع کفش ایمنی

کفش ایمنی از جمله مهم ترین تجهیزات ایمنی است که در هنگام کار و در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین وظیفه کفش ایمنی حفاظت از پاها در برابر انواع خطرات موجود در محیط های کاری است. اما در این میان چیزی که بسیار حائز اهمیت است آنست که کفش ایمنی متناسب و مختص محیط کاری مورد نظر انتخاب شود. بعبارت دیگر کفش ایمنی مورد نظر می باید با در نظر گرفتن شرایط و نوع خطرات موجود در محیط کاری انتخاب شود. از این رو یکی از مهم ترین و اصلی ترین شاخص های انتخاب کفش ایمنی، آشنایی کامل با متریال و موادی است که در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است. نوع متریال بکار رفته در تولید هر کفش ایمنی با خواص ایمنی و مراقبتی آن برای شرایط متفاوت ارتباط مستقیم دارد. بعبارت دیگر اینکه کفش ایمنی از چرم طبیعی تولید شده یا از چرم مصنوعی و یا دارای سرپنجه فولادی است یا کامپوزیتی در مقدار مقاومت، ایمنی و استحکام آن تأثیر دارد.

بررسی مواد مورد استفاده در تولید انواع کفش ایمنی

انواع متریال در تولید کفش ایمنی

از جمله خطراتی که در انواع محیط کاری، افراد را تهدید می کند، سقوط اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها، فرو رفتن اجسام نوک تیز و برنده و خشن به درون کفش، سوختگی،گرما و سرمازدگی، برق گرفتگی و … می باشند. استفاده از کفش ایمنی موجب می شود که پاها در برابر چنین خطراتی مصون بمانند. با توجه به چنین خطراتی لازم است که برای هر محیط کاری با شرایط منحصر بفرد از انواع کفش ایمنی تولید شده با متریال متناسب و تخصصی و منطبق با آن بهره برد چرا که این امر موجب می شود که سلامت و ایمنی پاها بطور کامل حفظ شود. یک کفش با کیفیت و استاندارد باید از متریال و مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ساخته شود و با کیفیت و راحت باشد. باید به این نکته توجه داشت که کفش ایمنی مطلوب و مناسب باید علاوه بر دارا بودن مقاومت و استحکام کافی، از راحتی و بهداشت خوبی نیز برخوردار باشد تا فرد را در طول ساعات طولانی کار ناراحت و خسته نکند. از جمله موادی که بطور معمول در تولید و ساخت انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند، چرم طبیعی، چرم مصنوعی، نایلون مش، پلاستیک و فولاد هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بررسی چرم طبیعی در تولید انواع کفش ایمنی

از جمله متریال هایی که بسیار مرغوب است و در صنعت تولید انواع کفش ایمنی مورد استفاده قرار میگیرد چرم طبیعی است. چرم طبیعی مقاومت بسیار بالایی دارد و در عین حال بسیار منعطف و راحت است. فرآیند تولید چرم طبیعی که به آن دباغی نیز گفته می شود یک فرآیند کاملاً مکانیزه است. بدین صورت که در وهله اول پوست فاسدشدنی حیواناتی مانند گاو گوسفند را طی فرآیندهایی بوسیله دستگاه هایی مخصوص، مکانیزه و رنگ رزی می کنند و در نهایت ماده ای فاسدنشدنی با نام چرم طبیعی را تولید می نمایند. کفش های تولید شده با چرم طبیعی معمولاً گران تر هستند اما طول عمر مفید و استحکام بالایی دارند و پاها براحتی در آنها نفس می کشند. همچنین این نوع از کفش ها در مقابل سایش و له شدن نیز مقاومت بسیار بالایی دارند.

بررسی چرم مصنوعی در تولید انواع کفش ایمنی

چرم مصنوعی نیز نوع دیگری از انواع متریال های موجود برای تولید کفش ایمنی است که نسبت به چرم طبیعی ارزان تر و بصرفه تر است و وینیل و یورتان بطور معمول برای این نوع چرم بکار می رود. چرم مصنوعی به نسبت چرم طبیعی از استحکام و انعطاف کمتری برخوردار است و نمی تواند همانند چرم طبیعی، راحتی و بهداشت پاها را فراهم کند.

بررسی نایلون مش در تولید انواع کفش ایمنی

کفش های ایمنی تولید شده با متریال نایلون مش نیز از جمله انواع کفش ایمنی مرغوب و درجه یک بشمار می روند چرا که این کفش ها دارای وزن کمی هستند و راه رفتن و حرکت کردن را راحت تر می کنند و از این رو پاها دچار خستگی و فشار نخواهند شد. کفش ایمنی تولید شده با نایلون مش بسیار راحت است و تنفس خوبی دارد ولی ضد آب نیست و افرادی که در محیط کاری خود با آب و رطوبت سروکار دارند نمی توانند از آن استفاده کنند.

بررسی پلاستیک در تولید انواع کفش ایمنی

با توجه به اینکه مزیت بزرگ متریال پلاستیک ضخامت و ضد آب بودن آن است، از این ماده بیشتر در تولید چکمه های ضد آب و نیز چکمه های ایمنی با این خاصیت استفاده می شود.

بررسی فولاد در تولید انواع کفش ایمنی

آلیاژهای آهن که بین ۰٫۰۰۲ درصد تا ۲٫۱ درصد وزن خود کربن دارند در اصطلاح فولاد یا پولاد نامیده می شوند. دو روش عمده برای تولید فولاد وجود دارد که شامل بکارگیری  آهن اسفنجی و کوره‌های قوس الکتریکی برای ذوب آهن اسفنجی و سپس آلیاژسازی و دیگری، بکارگیری آهن خام و سوزاندن کربن اضافی می باشد که در روش دوم منظور از آهن خام، آهن تولید شده در فرآیند احیای غیرمستقیم می باشد. در حین این فرآیند مقدار کربن آهن خام از بازه ۵٫۳ تا ۶ به ۲٫۰ تا ۱٫۵ درصد وزنی کاهش یافته و بعد از آن، عناصر دیگر در آن افزوده می‌شوند تا ترکیب مورد نظر حاصل شود. این موضوع سبب افزایش استحکام فولاد می گردد. فولاد در تولید انواع کفش ایمنی کاربردهای فراوانی دارد. کفش ایمنی با سرپنجه فولادی از پاها در برابر له شدن و خورد شدن ناشی از سقوط اشیاء سنگین جلوگیری می کند.

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با استفاده از متریال های درجه یک از جمله چرم طبیعی تبریز مفتخر است که سال ها رضایت و اعتماد مشتریان گرانقدر را در کارنامه خود دارد. این مجموعه تلاش می کند تا با ارائه محصولات و خدمات بروز و با کیفیت، بیش از پیش در حهت اعتلای این صنعت گام بردارد.

jasoorshoes-logo-tab