jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی ویژگی ها و مزایای انواع لباس ایمنی کار در صنایع مختلف

در تمامی کسب و کارها و واحد های صنعتی و تولیدی و کارخانجات قوانینی در جهت حفظ ایمنی کارکنان، بهبود وضعیت کار و توسعه کسب و کار و نیز یکپارچه سازی و آرایش سیستم به نحو احسن وجود دارد. اولویت اول در هر شغلی بخصوص در مشاغل سخت و پرخطر، حفظ ایمنی و سلامت کارگران و نیروی انسانی است. استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و منطبق با شرایط کاری مورد نظر از جمله تمهیداتی است که باید در تمامی کسب و کارها در نظر گرفته شود. لباس کار مناسب و مختص هر محیط کاری هم از جمله این تجهیزات است که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. بعبارت دیگر لباس کار از جمله وسایل حفاظت فردی است که دارای خصوصیات خاص و مطابق با مقررات مشخص در محیط کاری مورد نظر می باشد. بطور معمول لباس کار ایمنی بعنوان پوششی سراسری تمام قسمت های تن و دست و پاها را در برابر شرایط محیطی محافظت می نماید. علاوه بر این استفاده از لباس کار یکدست در یک محیط کاری توسط کارکنان سبب یکپارچه سازی و ایجاد نظم و زیبایی در محیط کار شده و انسجام و هماهنگی خاصی را در آن بوجود می آورد. لباس کار ایمنی صنعتی دارای انواع مختلف است و با توجه به نوع استفاده و شرایط خاص موجود در محیط کاری مورد نظر تولید می شود که در ادامه به بررسی ویژگی ها، کاربردها و مزایای آنها خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی ها و مزایای انواع لباس ایمنی کار در صنایع مختلف

ویژگی ها و استانداردهای انواع لباس کار ایمنی صنعتی

در وهله اول باید به این نکته توجه داشت که لباس کار باید دقیقاً اندازه و متناسب با بدن فرد باشد. افرادی که با ماشین آلات متنوع کار می کند باید از لباسی یکدست و فاقد پارگی و قسمت های باز استفاده کنند. همچنین افراد نباید انواع اکسسوری نظیر ساعت، کلید و … در حین کار استفاده کنند و یا آن را به لباس خود آویزان کنند چرا که این موضوع ممکن است سبب بروز حادثه در حین کار شود. در محیط های کاری پرخطر که در آنها امکان خطر انفجار و یا حریق وجود دارد استفاده از وسایل اشتعال زا همانند یقه نورگیری آفتاب گردان و زه و دسته عینك که از انواع سلونوئید تولید می گردند و … ممنوع می باشد. افرادی که با مواد خورنده و یا مضر در محیط کاری خود سر و کار دارند باید از لباس ایمنی کاری استفاده کنند که آب و گاز به هیچ وجه در آن نفوذ نکند و جنس آن نیز مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها سر و کار دارند، باشد. همانطور که پیش تر ذکر شد، لباس کار مورد استفاده نباید بخصوص در قسمت سر آستین ها گشاد باشد. همچنین نباید بقدری تنگ باشد که اعضای بدن در حین کار با مشکل روبرو شوند. باید به این نکته توجه داشت که اگر لباس در حین کار پاره شد و یا به مواد مختلف آغشته و آلوده گردید باید بسرعت تعویض گردد تا سلامت فرد به خطر نیفتد.

جنس لباس ایمنی کار مورد استفاده در صنایع مختلف

جنس و نوع لباس کار با در نظر گرفتن نوع استفاده و شرایط محیط کاری مورد نظر تعیین می گردد. بعنوان مثال جهت مقاومت در برابر چروکیدگی و همچنین عدم تولید الكتریسیته ساکن از ترکیب حدوداً 71 % پنبه و 31 % پلی استر برای تولید آنها استفاده می شود. اگر احتمال سوختن لباس کار در اثر تماس با پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود داشته باشد در تولید آن باید از 11% پنبه استفاده شود. برای افزایش استحکام هر چه بیشتر لباس ایمنی کار باید پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا 2 تار و یك پود و نخ چهل دولا از نوع رینگ را بکار برد. همچنین استفاده از رنگ های راکتیو در رنگرزی پارچه موجب دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه بعد از شستشو و نیز جلوگیری نمودن از آب رفتن پارچه می شود. لباس کار ایمنی باید بسیار بادوام، خوش دوخت و شکیل دوخته شود و کاملاً اندازه و با دوام باشد.

آرم و علائم موجود در لباس کار استاندارد

لباس کار ایمنی مورد استفاده افراد شاغل در یک محیط کاری باید نشان دهنده گروه شغلی یا واحد فعالیت آنها باشد. علائم لباس کار شامل آرم، کد و یا حتی رنگ لباس است. استفاده از این آرم و علائم در لباس کار موجب یکپارچه سازی و هماهنگی و شکیل تر و منظم تر شدن محیط های کاری خواهد شد.

انواع لباس ایمنی کار در صنایع مختلف

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع لباس کار ایمنی برای مشاغل مختلف با بهترین کیفیت و با استفاده از متریال درجه یک و مرغوب مفتخر است که توانسته گامی استوار در جهت اعتلای این صنعت در کشور بردارد. این مجموعه با سال ها تلاش مستمر و همگام با تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا محصولات خود را به مشتریان گرامی ارائه می نماید و رضایتمندی و اعتماد آنها را برای سالیان متمادی بزرگترین سرمایه خود می داند.

jasoorshoes-logo-tab