jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و کاربردهای آن

کار و حرفه هر فرد هم در زندگی شخصی و هم در محیط زندگی او و جامعه بسیار اهمیت دارد اما چیزی که بیش از پیش اهمیت دارد ایمنی در کار است. ایمنی در کار موجب می شود که فرد با آسودگی خاطر و تمرکز کامل در محیط کاری خود به فعالیت بپردازد. این موضوع افزایش بازدهی و راندمان کاری فرد و توسعه و موفقیت بیش از پیش کسب و کار را بهمراه خواهد داشت. بدون شک، استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد و با کیفیت، یک راهکار موثر و کارآمد برای ایمن سازی و مراقبت از افراد در حین کار است. از مهم ترین تجهیزات ایمنی مورد نیاز بطور تقریبی در تمامی محیط های ایمنی، کفش ایمنی است. کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه در انواع مختلف و برای انواع مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر تولید می گردند. بر طبق آمار منتشر شده از بهداشت کار، آسیب در ناحیه پاها، بیشترین جراحت وارده به کارگران و نیروی انسانی در حین کار در سال های اخیر است. همین موضوع لزوم استفاده از کفش ایمنی تخصصی و منطبق با محیط کاری مورد نظر را بخوبی نشان می دهد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین آسیب ها در ناحیه پاها مربوط به خرد شدگی و له شدگی انگشتان پاها ناشی از سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها می باشد ضروری است که برای جلوگیری از چنین حوادثی از انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و یا کامپوزینی استفاده شود.

بررسی کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و کاربردهای آن

کاربردهای انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی

با توجه به اینکه از جمله خطراتی که افراد را در محیط های کاری مختلف تهدید می کند، خطر سقوط اشیاء سنگین می باشد اهمیت وجود سرپنجه های محکم و ایمن در کفش ایمنی بیش از پیش محسوس است. سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی از انگشتان پاها در برابر خطر سقوط اشیاء سنگین بر روی آنها محافظت می کند. سرپنجه فولادی بسیار محکم و مقاوم است و تحمل ضربه و فشار بسیار بالایی دارد و از این رو بخوبی می تواند از فرد در برابر یک چنین اتفاقاتی محافظت کند. بعبارت کلی، کفش ایمنی با سرپنجه فولادی دارای یک زره فولادی می باشد و مقاومتی بیش از ۲۰۰ ژول دارد. این نوع کفش ایمنی از آسیب رسیدن به انگشتان، قطع شدن و له شدن آن ها جلوگیری می نماید. در واقع وجود سرپنجه محکم و مقاوم در کفش ایمنی بسیار مهم و حیاتی است و موجب ایمنی بهتر و بیشتر می شود. این نوع کفش در محیط های کاری همچون محیط های کاری نفتی، روغنی، اسیدی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت سرپنجه فولادی و سرپنجه کامپوزیتی در کفش ایمنی

کاربردهای انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی

سرپنجه فولادی و سرپنجه کامپوزینی در انواع کفش ایمنی هر دو برای محافظت از انگشتان پاها در برابر خرد شدگی و له شدگی ناشی از خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بکار می روند. اما هر یک از آنها دارای مزایا و معایبی هستند و باید در مکان درست و منطبق با شرایطی که دارند مورد استفاده قرار گیرند. بعنوان مثال سرپنجه فولادی دارای مقاومت و استحکام فوق العاده ای است و قیمت مناسب تری دارد ولی سنگین تر است و رسانای جریان برق هم هست و از این رو نمی توان در محیط های کاری که در آنها افراد با برق سر و کار دارند از آن استفاده نمود. سرپنجه کامپوزیتی سبک تر است و عایق جریان برق می باشد اما نسبت به سرپنجه فولادی گران تر است و در محیط های کاری که با مواد نفتی و روغنی سر و کار دارند قابلیت استفاده ندارند.

بخش های اصلی انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی

تفاوت سرپنجه فولادی و سرپنجه کامپوزیتی در کفش ایمنی

انواع کفش ایمنی از جمله کفش ایمنی با سرپنجه فولادی از سه جزء اصلی رویه، پنجه و زیره تشکیل شده اند. رویه کفش ایمنی بطور معمول از جنس چرم گاوی اشبالت تولید می گردد و دارای مقاومت بسیار بالایی است. سرپنجه کفش ایمنی هم معمولاً از جنس فولاد و یا کامپوزیت است که بسته به نوع آن سرپنجه فولادی و یا سرپنجه کامپوزیتی نام دارند. زیره کفش ها و پوتین های ایمنی نیز باید در برابر خوردگی ناشی از مواد اسیدی و شیمیایی مقاومت کافی و لازم را داشته باشند. با توجه به نوع کار و شغلی که افراد در آن مشغول هستند خطرات متفاوت و زیادی وجود دارند که باید با استفاده از کفش ایمنی متناسب با آن و نیز دیگر تجهیزات ایمنی لازم از وقوع خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کرد. بعبارت کلی، کفش ایمنی با سرپنجه فولادی از جمله پرکاربردترین و مقاوم ترین انواع کفش ایمنی است که در صنایع مختلف بکار می رود.

بخش های اصلی انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با سرپنجه فولادی با کیفیت بالا و دارای استانداردهای روز دنیا، مفتخر است که انواع محصولات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان گرانقدر ارائه می دهد. این مجموعه در تلاش است تا با تولید بهترین کفش های ایمنی با سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی، گام کوچکی در راه تأمین ایمنی نیروی انسانی ایرانی بردارد.

jasoorshoes-logo-tab