jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

تاثیر کفش ایمنی بر روی عملکرد و راندمان کاری افراد

کفش ایمنی، لباس ایمنی، کلاه ایمنی و … در رده ملزومات مهم برای افراد در حین کار در محیط های کاری مختلف بخصوص مشاغل پرخطر و سخت هستند. کفش ایمنی که در انواع مختلف وجود دارد وظیفه محافظت از پاها و حفظ سلامت و ایمنی آنها را بر عهده دارد. پاها قلب دوم انسان هستند و مراقبت از آنها بسیار اهمیت دارد چرا که آسیب دیدن پاها به آسیب های جدی تر در دیگر قسمت های بدن منجر خواهد شد. بعبارت دیگر سلامت پاها و راحتی آنها در حین کار موجب حفظ سلامت و شادابی فرد و در نتیجه راندمان کاری مطلوب وی خواهد شد. کفش ایمنی مورد نظر باید با توجه به شرایط کاری و موقعیت محیط کاری و نیز بررسی و پیش بینی خطرات احتمالی موجود در آن انتخاب شود. بدین معنا که کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی انتخابی باید علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی و مهم ایمنی دارای ویژگی های تخصصی ایمنی مطابق با محیط کاری مورد استفاده نیز باشد. در مشاغل مختلف، شرایط منحصر بفرد محیطی و کارهای گوناگونی انجام می شود و بسیار اهمیت دارد که کفش ایمنی مورد استفاده، ایمنی و راحتی کامل پاها را فراهم کند.

تاثیر کفش ایمنی بر روی عملکرد و راندمان کاری افراد

نقش کفش ایمنی مناسب در افزایش بازدهی کار

کارگران و افراد شاغل در محیط های کاری مختلف برای ساعات متوالی و طولانی، کفش ها را به پا دارند و از کفش ایمنی در طولانی مدت استفاده می کنند. استفاده از کفش نامناسب و نامنطبق با نوع کار می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای فرد بدنبال داشته باشد. در واقع علاوه بر دارا بودن ویژگی های مهم ایمنی، مهم ترین فاکتورهای کفش ایمنی مناسب و استاندارد، طراحی ارگونومیک و راحتی پاها و نیز لحاظ نمودن فاکتورهای حفظ بهداشت در هنگام تولید آن می باشند. در حقیقت کفش ایمنی مناسب باید بگونه ای باشد که کمترین فشار و خستگی به پاها تحمیل شود و پاها تا ساعت ها در کفش ایمنی کاملاً راحت باشند و دچار خستگی و فرسودگی نشوند.

این مسئله تأثیر بسزایی در افزایش راندمان کاری افراد دارد بطوریکه فرد با تمرکز و انرژی بیشتری به وظایف خود عمل می کند و دقت و سرعت بیشتری در انجام صحیح کارهای خود دارد. بکارگیری کفش ایمنی نامناسب، فشار زیادی را در حین کار به فرد وارد می کند و او را خسته و فرسوده می نماید. این مسئله در دراز مدت سبب بروز مشکلات جدی تری از جمله کمر درد و انواع درد مفاصل در فرد خواهد شد. واضح است که وجود ناراحتی و عدم صحت و سلامتی در فرد، تمرکز و انرژی وی را کاهش داده و علاوه بر به مخاطره افتادن سلامت فرد، راندمان کاری او را نیز به شدت کاهش می دهد. از این رو استفاده از یک کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی استاندارد و مناسب، ارتباط مستقیمی با افزایش بازدهی کارگران و افراد شاغل در این حوزه دارد.

نقش کفش ایمنی مناسب در افزایش بازدهی کار

ویژگی های کلی کفش ایمنی استاندارد و مناسب

کفش ایمنی با کیفیت از مواد ایمنی مرغوب و درجه یک تهیه می شود. استفاده از مواد با کیفیت نظیر رویه چرم و زیره با دوام به طرز چشمگیری کیفیت و استحکام کفش ایمنی را افزایش می دهد. از طرفی یک کفش ایمنی مناسب باید در عین با دوام و محکم بودن از استحکام مناسبی نیز برخوردار باشد. راحت بودن پاها درون کفش بسیار اهمیت دارد. همچنین با توجه به استفاده طولانی مدت از کفش ایمنی در طول روز، لازم است که امکان جریان هوا در داخل کفش وجود داشته باشد تا از عرق کردن پاها و ناراحتی فرد و بروز بیماری های قارچی و … جلوگیری گردد. نتیجه اینکه دو فاکتور مهم استحکام و راحتی در تولید کفش ایمنی استاندارد بخوبی در نظر گرفته شده است.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی در مدل های مختلف و با کیفیت بالا، محصولات خود را با بکارگیری مواد اولیه درجه یک و بسیار با کیفیت و نیز همگام با تکنولوژی های نوین در این رابطه تولید نموده و به مشتریان عزیز ارائه می دهد. این مجموعه در تلاش است که با استفاده از دانش و تخصص روز دنیا، کفش ایمنی مناسب و استاندارد برای مشاغل گوناگون بخصوص مشاغل پرخطر را تأمین نماید و گامی استوار در جهت حفظ سلامت و ایمنی نیروی انسانی و نیز اعتلای کسب و کارها بردارد.

jasoorshoes-logo-tab