jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی تجهیزات ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری

در تمام محیط های کاری از جمله مشاغل پرخطر و واحد های صنعتی، تولیدی و … خطرات و حوادث غیر مترقبه ای افراد شاغل در آنها را تهدید می کند. از این رو تجهیز کارگران و پرسنل شاغل در هر نوع محیط کاری جزو اولویت های اولیه و مهم می باشد. استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و تخصصی و منطبق به نوع و شرایط محیط کاری موجب می شود که تا حد بالایی از بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر جلوگیری گردد. علاوه بر این، بکارگیری تجهیزات ایمنی مناسب و استاندارد، افزایش تمرکز و بازدهی کارکنان و در نهایت افزایش راندمان کاری را بدنبال خواهد داشت. قبل از انتخاب تجهیزات ایمنی باید شرایط محیط کاری مورد نظر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و خطراتی که ممکن است در حین کار افراد را تهدید کند پیش بینی و تحلیل شود و بر اساس آن، تجهیزات ایمنی مناسب و استاندارد انتخاب و تهیه شود. بعبارت دیگر، تجهیزات ایمنی کار تا مقدار بسیار بالایی خطرات موجود در محیط کار را کاهش داده و موجب افزایش اطمینان خاطر کارگران در هنگام انجام کار خواهند شد. در حقیقت، بکارگیری تجهیزات ایمنی نقش مهم و موثری در حفظ سلامت و ایمن سازی کارکنان و بهبود وضعیت کسب و کارها دارد. در ادامه به بررسی هر یک از مهم ترین تجهیزات ایمنی خواهیم پرداخت.

بررسی تجهیزات ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری

استفاده از کفش ایمنی استاندارد در محیط های کاری

کفش ایمنی از جمله مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی است که تقریباً در تمامی مشاغل و محیط های کاری مورد نیاز است. البته توجه به این نکته بسیار مهم است که کفش ایمنی نیز همانند دیگر تجهیزات ایمنی باید کاملاً مطابق با نوع و شرایط کاری مورد نظر انتخاب شود. کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی از پاها در برابر در برابر سقوط اجسام سنگین بر روی آنها، حرارت، برق گرفتگی و تماس با مواد شیمیایی خطرناک محافظت می کند. یک کفش ایمنی و استاندارد باید دارای دوام و مقاومت بالا باشد و در عین حال از راحتی و انعطاف خوبی برخوردار بوده و تا حد امکان سبک وزن باشد. دارا بودن فاکتورهای بهداشتی از جمله قابلیت جریان داشتن هوا و عدم تعریق پاها و نیز شکیل بودن کفش ایمنی از دیگر فاکتورهای انتخاب یک کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد است.

استفاده از کلاه ایمنی مناسب در محیط های کاری

مهم ترین عملکرد کلاه ایمنی، محافظت از سر و بویژه جمجمه است و از این رو استفاده از آن در حین کار بسیار اهمیت دارد. یک کلاه ایمنی مطلوب، سبک، راحت، محکم، ضربه‌گیر و مقاوم به نفوذ آب و مایعات گوناگون می باشد. در حقیقت کلاه ایمنی یک ضربه گیر قدرتمند است که استفاده از آن در تمامی مشاغل بخصوص مشاغلی که در آنها خطر ریزش، پرتاب و یا سقوط اشیاء سنگین و خطرناک زیاد است، حرف اول را می زند.

استفاده از لباس کار استاندارد در محیط های کاری

بکارگیری لباس کار مناسب و با کیفیت نیز در حین کار بسیار مهم و ضروری است. لباس کار نیز بعنوان یک محافظ عمل می کند و جنس آن نسبت به نوع کار مورد نظر متفاوت است. همچنین استفاده از لباس کار مناسب و یکسان برای کارکنان سبب ایجاد نظم و شکیل شدن محیط کاری می شود.

استفاده از دستکش و عینک ایمنی در محیط های کاری

با توجه به اینکه دست ها معمولاً بیشترین تماس را با اشیاء و وسایل دارند و از این رو در معرض بیشترین آسیب قرار می گیرند بکارگیری دستکش ایمنی بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در حفظ سلامت دست ها دارد و بطور قطع باید در حین کار مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای مراقبت تخصصی از چشم ها در حین کار استفاده از عینک ایمنی مخصوص کار بسیار مهم و ضروری است. یک عینک ایمنی با کیفیت باید از ورود ذرات فیزیکی و یا مواد شیمیایی و عفونی خطرناک به چشم جلوگیری کند و علاوه بر محافظت از چشم ها بصورت کامل، میدان دید و وضوح دید انسان را نیز مختل نکند.

سایر تجهیزات ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری

دیگر تجهیزات ایمنی کار، ماسک تنفسی، گوشی صداگیر، انواع تجهیزات ایمنی کار برای بکارگیری در ارتفاعات، کمربند هارنس (کمربند ایمنی) و … هم می باید در حین کار مورد استفاده قرار گیرند. هر کدام از این تجهیزات به نوبه خود در حفظ سلامتی و ایمن سازی افراد در حین کار بسیار مهم و ضروری هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی با کیفیت همچون انواع کفش و پوتین ایمنی، انواع لباس کار و …. مفتخر است که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و همگام با استانداردهای بین المللی تولید و به مشتریان گرانقدر ارائه می دهد. این مجموعه تلاش می کند که همواره محصولاتی در شأن و منزلت نیروی انسانی ایرانی تولید و ارائه نماید و در این راستا بی وقفه استمرار می ورزد.

jasoorshoes-logo-tab