jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

دانستنی های مهم درباره انواع پوتین و کفش ایمنی

بطور معمول برای انتخاب کفش باید به موقعیت استفاده از آن توجه شود. همچنین باید به راحتی و ظاهر کفش بسیار توجه کرد.اما فاکتورهای انتخاب در هنگام گزینش پوتین ایمنی و کفش ایمنی متفاوت است و فراتر از این فاکتورها، مهم ترین فاکتور تأمین بهداشت و سلامت پاها و ایمنی آنها است. انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه باید با توجه به موقعیت و شرایط کاری مورد ارزیابی و انتخاب قرار گیرد. با توجه به اینکه در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پر خطر احتمال بروز انواع مشکلات و آسیب ها برای پرسنل وجود دارد لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله کفش ایمنی بسیار اهمیت دارد.

پوتین ایمنی و کفش ایمنی در واقع انواع مهمی از تجهیزات ایمنی هستند که از پاها در برابر انواع عوامل آسیب رسان و خطرات احتمالی از جمله سقوط اجسام سنگین، اجسام برنده و تیز، جریان الکتریسیته، مواد شیمیایی و … محافظت می کنند. پوتین ایمنی یا کفش ایمنی ساق بلند مناسب مشاغلی است که نیاز به مراقبت ویژه از مچ پاها دارند و همچنین علل دیگری که بسته به نوع محیط کار متفاوت است. در واقع کفش ایمنی یک محصول ایمنی بسیار مقاوم و با کیفیت است که با دارا بودن سرپنجه های فولادی و قدرتمند از انگشتان پا محافظت می کند و نیز به یک صفحه میانی کف مجهز هستند که از سوراخ شدن کفش جلوگیری می کند. کفش و پوتین ایمنی انواع مختلفی دارد که در برابر انواع ضربه، شوک الکتریکی و خطرات شیمیایی از پاها مراقبت می کنند.

دانستنی های مهم درباره انواع پوتین و کفش ایمنی

سبک های گوناگون انواع پوتین و کفش ایمنی و استانداردهای مطلوب آنها

تنوع کفش ها و پوتین های ایمنی در بازار امروزه بسیار زیاد است که هر یک بنا به موقعیت و محیط کاری خاصی تولید شده اند. برای انتخاب یک کفش ایمنی مناسب در ابتدا باید محل کار مورد نظر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تمامی خطرات احتمالی پیش بینی شود. انواع کفش‌ ایمنی Metatarsal مناسب مشاغلی هستند که باید در آنها بیشترین محافظت از پاها صورت گیرد. این دسته از کفش های ایمنی از استخوانهای ظریف پاها مراقبت می کنند.

انواع کفش‌ ایمنی کامپوزیت نیز این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و از جمله پرفروش ترین های این گروه محصولات است. کفش های ایمنی کامپوزیت نسبت به سایرین بسیار سبک تر هستند و از مقاومت و دوام فوق العاده ای برخوردار هستند. این کفش ها برای مکان هایی که خطرناک هستند بسیار مناسب است. از دیگر کفش های ایمنی مطرح انواع کفش ایمنی ESD یا Electro Static Dissipative Shoes می باشند. این نوع از کفش های ایمنی برای کار در محل هایی که خطر برق گرفتگی در آنها شایع است بسیار مناسب و ایده آل هستند.

همچنین انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی دارای دسته بندی های گوناگون می باشند و هر گروه دارای یک کد شناسایی مشخص است. به عبارت دیگر هر یک از انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه باید با کد مربوطه نشانه گذاری گردند و از طرفی هم می باید با دستورالعمل EC که برای تجهیزات محافظت شخصی می باشد تطبیق داشته و تمامی موارد لازم استانداردهای اروپا را محقق سازند.

سبک های گوناگون انواع پوتین و کفش ایمنی و استانداردهای مطلوب آنها

مناسب ترین کفش های ایمنی برای مشاغل مختلف

همان طور که پیش تر گفته شد مهمترین ملاک برای انتخاب یک کفش ایمنی مناسب، مقاومت، دوام و راحتی آن است. افراد در مشاغل مختلف با بررسی شرایط و پیش بینی خطرات احتمالی، کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای مثال برای مهندسان عمران، راه و ساختمان، کارگران و … استفاده از کفش های ایمنی با سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی بسیار مهم و ضروری است چرا که در این دسته از مشاغل خطر سقوط اجسام سنگین و … بسیار زیاد است. همچنین برق کاران و افراد دارای مشاغل مرتبط لازم است که از انواع کفش ایمنی Electro Static Dissipative استفاده کنند که خطر برق گرفتگی را بسیار کاهش می دهند. به عبارت دیگر برای هر شغل و هر صنفی لازم است که از کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی مناسب برای همان شغل استفاده شود.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی هر آنچه را شما برای ایمنی خود در محیط کاری خود نیاز دارید فراهم می کند و بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهد. هدف ما در این مجموعه، تأمین ایمنی و راحتی شما در محیط کسب و کار است و از این رو با تلاش هر چه تمام تر و همگام با کیفیت جهانی در این راستا می کوشد.

مناسب ترین کفش های ایمنی برای مشاغل مختلف