jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

راهنمای انتخاب انواع کفش ایمنی استاندارد و مناسب برای مشاغل پرخطر

مراقبت از پاها بعنوان قلب دوم ما تحت هر شرایطی بسیار مهم است و با حفظ سلامت ما رابطه مستقیمی دارد. در تمام مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر استفاده از تجهیزات ایمنی مختلف از جمله کفش ایمنی بسیار حائز اهمیت است و در اولویت اول قرار دارد. در محیط های کاری مختلف از قبیل صنایع، کارخانجات، واحدهای تولیدی و … باید علاوه بر آموزش های لازم به کارکنان و مدیریت و نظارت حرفه ای، از تجهیزات ایمنی متناسب با حرفه مورد نظر مانند عینک، کلاه، لباس و کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت استفاده شود. کفش ایمنی از جمله تجهیزات ایمنی است که تقریباً در همه مشاغل مورد نیاز است. اما نکته قابل توجه آنست که یک کفش ایمنی ایده آل باید علاوه بر کیفیت و دوام بالا و البته ظاهر شکیل و راحتی کامل، با شغل مورد نظر نیز کاملاً سازگار باشد و یا به عبارت دیگر دقیقاً برای همان حرفه و با توجه به شرایط خاص و خطرات احتمالی آن طراحی و تولید شده باشد. بنابراین انتخاب نوع کفش ایمنی برای هر شغل بسیار اهمیت دارد.

راهنمای انتخاب انواع کفش ایمنی استاندارد و مناسب برای مشاغل پرخطر

مهم ترین فاکتورهای انتخاب یک کفش ایمنی مناسب و ایده آل

یک کفش ایمنی استاندارد و مناسب باید با محیط کار و خطرات احتمالی موجود در آن انتخاب شود. برای نمونه اگر محل کار شما بگونه ای است که در آن خطر سقوط اشیاء وجود دارد می باید از کفش های ایمنی با سرپنجه فولادی استفاده شود تا از انگشتان پاها در برابر اینگونه خطرات محافظت کرد. به عبارت دیگر، استفاده از یک پوتین که تنها مچ پاها را پوشش دهد کافی نیست و باید ابتدا برای انتخاب یک کفش ایمنی ایده آل، تمامی جوانب، شرایط و خطرات احتمالی ارزیابی شده و نسبت به آن، نوع کفش مورد نظر را تعیین نمود.

استاندارد ASTM F2413 شرایط مورد نیاز جهت طراحی ، عملکرد ، آزمایش و طبقه بندی کفش های ایمنی را در بر می گیرد. در حقیقت کفش هایی از نظر این استاندارد معتبر هستند که شرایط مورد نیاز برای استقامت در برابر فشار و ضربه را محقق کنند. همچنین در صورت نیاز می باید سایر فاکتورها نظیر مراقبت از قسمت روی پاها، مراقبت در برابر جریان الکتریسیته، محافظت در برابر افت استاتیک و محافظت در برابر نفوذ اشیا نوک تیز و خطرناک مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. در ادامه به تفکیک به انواع خطرات احتمالی در مشاغل پرخطر و کفش ایمنی متناسب با آن خواهیم پرداخت.

انواع خطرات احتمالی در مشاغل پرخطر و کفش ایمنی متناسب با آن

برای افرادی که در فضای کاری خود با برق و جریان الکتریسته سر و کار دارند، برق گرفتگی مهم ترین و شایع ترین خطر محسوب می شود. از این رو مهم ترین ویژگی کفش ایمنی مورد نیاز، عایق برق با زیره و پاشنه غیررسانا و مقاوم در برابر ضربه بودن می باشد. در مکان هایی که خطر سقوط اجسام سنگین و خطرناک زیاد است باید از کفش هایی با سرپنجه فولادی استفاده کرد. برای محل هایی که امکان فرو رفتن اشیاء نوک تیز و برنده در پاها وجود دارد باید از کفشی استفاده کرد که در برابر اینگونه خطرات مقاوم بوده و ضد میخ باشد. در محل های بسیار سرد نیز باید از کفش ایمنی عایق حرارتی استفاده نمود تا از پاها در برابر سرمازدگی و یخ زدن محافظت شود. برای سطوح لغزنده نیز استفاده از کفش های ایمنی مقاوم در برابر لغزش، حرف اول را می زند. برای مکان های بسیار گرم که افراد با شعله و یا مواد مذاب سر و کار دارند باید از کفش های بسیار مقاوم در برابر حرارت و پوتین های ایمنی با زیره پلاستیکی که عایق قدرتمند حرارت هستند و دوام بالایی در این شرایط دارند استفاده نمود.

انواع خطرات احتمالی در مشاغل پرخطر و کفش ایمنی متناسب با آن

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص همگام با تکنولوژی های نوین دنیا در حیطه تولید انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی، انواع آنها را با کیفیت هر چه تمام تر تولید و عرضه می کند. همچنین با بررسی شرایط و ارزیابی خطرات احتمالی در محیط کاری شما، بهترین گزینه را به شما ارائه داده و شما را در مسیر توسعه کسب و کارتان همراه با سلامتی و راحتی کامل، همراهی می کند.