jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب

کفش ایمنی را می توان بعنوان یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی نام برد. هر شغل و حرفه بخصوص در حوزه مشاغل پرخطر نیازمند تجهیزات ایمنی تخصصی و منحصر به همان شغل است و بنا بر ارزیابی نوع شغل، خطرات احتمالی و برای پیشگیری از حوادث ناگوار انتخاب می شوند. کفش ایمنی نیز از جمله این تجهیزات است که بر این اساس انتخاب می شود و به دو شکل کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند که به آن پوتین ایمنی هم گفته می شود وجود دارند. یک کفش ایمنی هر چقدر هم که با کیفیت باشد اگر مطابق با موقعیت و شرایط محل کار مورد نظر انتخاب نشود نمی تواند بخوبی پوشش و محافظت لازم را انجام دهد و ایمنی کامل و لازم را برای افراد فراهم نمی کند. این درست است که انواع مختلف کفش ایمنی و در کل تجهیزات ایمنی از پایه و اساس برای تأمین ایمنی و حفظ سلامت افراد طراحی و تولید شده اند اما بلحاظ تخصصی و در جزئیات و ساختار با هم تفاوت دارند و لازم است برای هر شغلی بسته به شرایط موجود و بررسی همه جوانب کفش ایمنی مناسب، منحصر بفرد و استاندارد انتخاب شود.

راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب

منظور از منحصر بفرد بودن کفش ایمنی با توجه به حرفه مورد نظر اینست که کفش ایمنی علاوه بر داشتن فاکتورهای ایجاد ایمنی پایه، دارای فاکتورهای مراقبتی دیگری مختص شغل مورد نظر باشد تا ایمنی فرد بصورت کامل تأمین شود. انواع مشاغل موجود شامل کار در انواع صنایع و کارخانجات، واحدهای تولیدی، راه و ساختمان، کشاورزی، معدن و … هستند که هر یک نیازمند تجهیزات ایمنی تخصصی از جمله کفش ایمنی استاندارد و مرتبط با آن شغل هستند. هر کفش ایمنی علاوه بر ویژگی های عمومی دارای ویژگی های حرفه ای و منحصر بفردی است که در ادامه بدان ها خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی های مهم هر کفش ایمنی با توجه به شغل مورد نظر

همانطور که پیش تر گفته شد کفش های ایمنی انواع مختلفی دارند که هر یک مختص به شرایطی خاص و برای شغلی طراحی و تولید شده اند. از جمله کفش های ایمنی، کفش ایمنی با سرپنجه فولادی، کفش ایمنی ضد اسید و مواد شیمیایی، کفش ایمنی ضد لغزش، کفش ایمنی عایق جریان برق، کفش ایمنی ضد حریق و … می باشند. خطرات بسیاری در محیط های کاری بخصوص در مشاغل پرخطر وجود دارند که از جمله آنها می توان به خطر سقوط اشیاء سنگین، خطر فرو رفتن اشیاء تیز و برنده و خشن به داخل کفش در سطوح ناهموار، خطر برق گرفتگی و یا لغزش، خوردگی در اثر مواد اسیدی و … اشاره نمود. سه جزء مهم هر کفش و یا پوتین ایمنی، زیره، رویه و سرپنجه می باشند. زیره کفش با بهترین کیفیت، زیره پلی پورتان است و کاملاً ضد لغزش و نیز عایق جریان الکتریسیته است. بهترین جنس برای رویه نیز چرم است که باید نسبتاً ضخیم باشد و در نهایت سر پنجه کفش ایمنی نیز باید فولادی و بسیار مستحکم باشد.

ویژگی های مهم هر کفش ایمنی با توجه به شغل مورد نظر

علاوه بر در نظر گرفتن تمامی این نکات باید به راحتی کفش ایمنی و ظاهر آن نیز توجه کرد چرا که با سلامت روان و روحیه افراد ارتباط مستقیم دارد. عوامل خطرآفرین را می توان در گروه های خطرات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی طبقه بندی کرد. برای انتخاب یک کفش ایمنی استاندارد و ایده آل در نظر گرفتن تمامی این عوامل بسیار مهم و حائز اهمیت است.

جایگاه کفش ایمنی در تأمین ایمنی و حفظ سلامت نیروی انسانی

در دنیای امروز و با پیشرفت روزافزون صنایع و ازدیاد نیروی انسانی، نیاز به تأمین تجهیزات ایمنی روز به روز افزایش می یابد. کفش ایمنی را می توان در رده مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی قلمداد نمود. پاها بعنوان قلب دوم انسان، نیاز به مراقبت بسیاری دارند چرا که آسیب به آنها موجب آسیب دیدن قسمت های دیگر بدن می شود. بنابراین کفش ایمنی با کیفیت، مستحکم، استاندارد، راحت و مختص به محیط کاری مورد نظر باید بعنوان یکی از اولویت های اصلی و مهم افراد در محیط کار در نظر گرفته شود.

جایگاه کفش ایمنی در تأمین ایمنی و حفظ سلامت نیروی انسانی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده بهترین و مرغوب ترین کفش های ایمنی، محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه درجه یک از جمله چرم تبریز که از جمله معروف ترین و با کیفیت ترین چرم ها در دنیا است و نیز با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا تولید کرده و در دسترس عموم قرار داده است. محصولات تولید شده در این مجموعه شامل انواع کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند می باشند و منطبق با استانداردهای روز دنیا تولید شده اند. این مجموعه امید دارد تا با ارائه بهترین محصولات و خدمات، مشتریان خود را تا رسیدن به شکوفایی اقتصادی یاری کند.

jasoorshoes-logo-tab