jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

راهنمای خرید بهترین کفش ایمنی

در هر شغل و حرفه ای خواسته یا ناخواسته خطراتی وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم برای ایمنی کامل در برابر آنها اندیشیده شود. تجهیز نیروی انسانی با وسایل و تجهیزات ایمنی از جمله کلاه و کفش ایمنی بسیار مهم و حیاتی است. خطراتی همچون پرتاب و سقوط اشیاء سنگین بر روی پاها و یا فرو رفتن اشیاء تیز و برنده به درون کفش از جمله خطراتی است که افراد را در محیط های کاری تهدید می کند. انتخاب یک کفش ایمنی مناسب و ایده آل راهکاری مناسب برای محافظت از پاها در برابر یک چنین خطراتی است. برای انتخاب کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت لازم است فاکتورهای مهمی را در نظر گرفت که از جمله آنها شرایط و موقعیت محیط کاری مورد نظر و همچنین پیش بینی خطرات احتمالی می باشد. بعبارت دیگر کفش ایمنی به نوعی از کفش اطلاق می گردد که بلحاظ ساختار تشکیل دهنده و مواد و اجزای سازنده متفاوت از کفش های معمولی است و بسیار مقاوم تر، مستحکم تر و سنگین تر از آنها است. مهم ترین و بارزترین خصوصیت کفش ایمنی ایده آل، مجهز بودن آن به سرپنجه فولادی و یا کامپوزیت می باشد که دارای مقاومتی بیش از 200 ژول است و از انگشتان پاها در مقابل سقوط اشیاء سنگین محافظت نموده و از خورد شدن و قطع شدن انگشتان پاها در هنگام بروز چنین حوادثی جلوگیری می کند.

راهنمای خرید بهترین کفش ایمنی

با توجه به تحقیقات صورت گرفته بیش از 7% جراحات بوجود آمده بر اثر رخ دادن حوادث مختلف در محیط های کاری مربوط به پاها است. همین موضوع اهمیت استفاده از کفش ایمنی مناسب را بخوبی نشان می دهد. کفش ایمنی مناسب و ایده آل برای هر شغل می باید علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی و استاندارد، دارای ویژگی های تخصصی مرتبط با آن حرفه باشد. کفش ایمنی باید در برابر تمام عوامل خطرساز همانند مواد اسیدی و شیمیایی، گرما و سرما، مواد لغزنده، حرارت و مواد مذاب و … مقاوم باشد و ایمنی پاها را بخوبی تأمین نماید.

مهمترین نکات در انتخاب کفش ایمنی مناسب

در هنگام خرید کفش ایمنی باید به نوع آن توجه کرد. به این معنا که کفش ایمنی باید با توجه به شغلی که در آن بکار گرفته می شود انتخاب شود. اگر کفش ایمنی انتخابی مناسب حرفه مورد نظر نباشد و ویژگی های تخصصی و ساختار مورد نیاز را برای آن نداشته باشد نمی تواند بصورت کامل و مناسب از پاها محافظت کند. در واقع کفش ایمنی استاندارد برای هر شغل باید دارای زیره، رویه و قالب استاندارد و مناسب بوده تا ایمنی لازم را برای افراد بطور کامل تأمین نماید. باید توجه داشته باشید که کفشی که انتخاب می کنید دقیقاً اندازه بوده و سایز پایتان باشد. کفش ایمنی راحت و اندازه از خستگی پاها جلوگیری می کند و تا ساعت ها احساس آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

مهمترین نکات در انتخاب کفش ایمنی مناسب

به عبارت دیگر ایمن بودن و راحت بودن دو اصل اساسی و مهم برای انتخاب کفش ایمنی مطلوب و با کیفیت است. کفش ایمنی راحت به کفشی گفته می شود که از پاها در برابر دما، رطوبت و آب محافظت نماید. همچنین از عرق کردن پاها و بروز بیماری های قارچی و … نیز ممانعت کند. جنس کفش ایمنی باید از مواد مقاومی همچون چرم گاوی ساخته شود. زیره کفش نیز باید از جنس پلی یورتان و یا PVC باشد. دارا بودن سرپنجه فولادی و یا کامپوزیت هم در کفش ایمنی بسیار اهمیت دارد. بعنوان مثال افرادی که در مناطق سردسیر و یخبندان کار می کنند باید از کفش ایمنی محافظ پاها در برابر سرما استفاده کنند. اصلی ترین ویژگی این نوع از کفش ایمنی، گرم نگه داشتن پاها در برابر سرما و جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدن آنها است.

همچنین کفش ایمنی نسوز باید در برابر دمایی در حدود 150 درجه سانتی گراد بخوبی مقاومت کند و از سوختن و آسیب دیدن پاها جلوگیری نماید. ازطرفی یک کفش ایمنی استاندارد باید در برابر خطراتی همچون لغزش و خوردگی ناشی از مواد اسیدی و شیمیایی نیز مقاومت کامل داشته باشد. همچنین کفش ایمنی ایده آل باید بگونه ای باشد که حتی در حوزه کارهای سنگین نیز کمترین فشار به پاها تحمیل شود و از خستگی پاها جلوگیری گردد.

انواع کفش ایمنی و کاربردهای آنها در جهت حفظ ایمنی و سلامت نیروی انسانی

همانطور که پیش تر اشاره شد ضرورت دارد که در هر حرفه ای افراد شاغل از کفش ایمنی تخصصی و مناسب آن شغل، برای حفظ ایمنی و سلامت پاها استفاده کنند. برای مثال کفش ایمنی با کفه فلزی و رویه مقاوم مناسب برای مشاغلی است که در آنها خطر فرو رفتن اشیاء تیز و برنده به درون کفش و آسیب دیدن پاها بسیار زیاد است علامت اختصاری آن بر روی کفش RR می باشد. کفش ایمنی پلاستیکی برای حفظ ایمنی پاها در برابر مواد شیمیایی و کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت در برابر برق گرفتگی از پاها محافظت می کنند. کفش ایمنی از جنس بوتیل نیز از پاها در برابر مواد خورنده مراقبت می نمایند. کفش ایمنی با سرپنجه فلزی و کامپوزیتی از پاها در برابر پرتاب و سقوط اشیاء سنگین محافظت می کنند.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با بهترین کیفیت مفتخر است که سالیان سال رضایتمندی و اعتماد مشتریان را در کارنامه خود دارد. این شرکت تلاش می کند که محصولات خود را با هدف تأمین سلامت و ایمنی کارکنان و نیروی انسانی در مشاغل مختلف، همسو با توسعه جهانی به کارکنان خود ارائه دهد. این مجموعه تلاش می کند که بتواند گامی محکم و موثر در جهت کسب رضایتمندی بیش از پیش مشتریان با ارائه بهترین محصولات بردارد.

jasoorshoes-logo-tab