jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

راهنمای خرید کفش ایمنی مناسب

کفش ایمنی را می توان از جمله پرکاربردترین، ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات ایمنی در محیط های کاری قلمداد کرد. خطرات و عوامل آسیب رسانی که در محیط های کاری افراد را تهدید می کند با توجه به نوع و شرایط آن، متفاوت و در مواردی منحصر بفرد است و از این رو لازم است که در هنگام انتخاب و تهیه کفش ایمنی، راهنمایی لازم صورت گیرد و کفش ایمنی مورد نظر آگاهانه و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و شرایط محیط کاری مورد نظر انتخاب گردد. داشتن اطلاعات کافی در مورد یک کفش ایمنی با کیفیت و متناسب با شغل مورد نظر و نیز آگاهی از شرایط کاری شغل مربوطه و بررسی و پیش بینی خطرات موجود موجب انتخاب مناسب فرد و افزایش ایمنی و رضایتمندی او خواهد بود. بعنوان مثال کارگرانی که در فصول مختلف سال کار می کنند باید کفش ایمنی متناسب با آن فصل را انتخاب کنند. پاها بعنوان قلب دوم انسان در معرض بیشترین خطر و آسیب دیدگی هستند و کفش ایمنی نقش حیاتی و بسیار مهمی را در حفظ ایمنی و جلوگیری از آسیب دیدن آنها ایفا می کند.

راهنمای خرید کفش ایمنی مناسب

معیارهای انتخاب کفش ایمنی مناسب

افراد در محیط های کاری گوناگون بخصوص در محیط های کاری پرخطر نیاز به بکارگیری کفش ایمنی استاندارد و متناسب با حرفه مورد نظر دارند. با توجه به ازدیاد و تولید انبوه انواع کفش ایمنی و فراوانی آنها در بازار و نیز با در نظر گرفتن شرایط محیط کاری مورد نظر و پیش بینی خطرات غیرمترقبه در آن، لزوم انتخاب یک کفش ایمنی منطبق با موقعیت فضای کاری و بسیار با دوام و با کیفیت بیش از پیش محسوس است. شناسایی نیازهای ایمنی حرفه مورد نظر مهم ترین و اصلی ترین معیار برای انتخاب و خرید یک کفش ایمنی استاندارد و ایده آل می باشد. از جمله انواع کفش ایمنی شامل کفش ایمنی ضد حریق، کفش ایمنی ضد سایش و ضد لغزش، کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و … هستند.

معیارهای انتخاب کفش ایمنی مناسب

مهم ترین و جدی ترین خطرات موجود در محیط های کاری

بطور مسلم در هر کاری، خطراتی نیز وجود دارد که همواره سلامت افراد را تهدید می کند. شایع ترین خطری که در اکثر محیط های کاری وجود دارد و بیشترین آمار آسیب دیدگی و جراحات پاها مربوط به آن است، خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها می باشد. این موضوع خرد شدن و له شدن انگشتان پاها را در پی خواهد داشت و تبعات جبران ناپذیری را برای فرد بدنبال دارد. همچنین خطر فرو رفتن اشیاء تیز و برنده و خطرناک به داخل کفش هم از دیگر خطرات شایع در محیط های کاری است بخصوص در محیط هایی که افراد بسیار در سطوح ناهموار و خشن در تردد هستند و یا از وسایل و اشیاء تیز و خطرناک استفاده می کنند. افرادی که با برق و جریان الکتریسیته سر و کار دارند و یا افرادی که در معرض انفجار و خطراتی از این دست هستند. همچنین افرادی که با مواد خطرناک شامل مواد شیمیایی، اسیدی و … کار کی کنند؛ افرادی که در گرما یا سرمای شدید کار می کنند و … . اینها مواردی از خطرات موجود در انواع محیط های کاری می باشند.

مهم ترین و جدی ترین خطرات موجود در محیط های کاری

ویژگی های کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد

یک کفش ایمنی با کیفیت و مطلوب می باید از مواد اولیه مرغوب و درجه یک تهیه شده باشد و مواد اولیه بکار رفته در آن باید از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند. زیره کفش ایمنی باید بسیار محکم باشد و زیره های از جنس پلی یورتان که بصورت تزریق مستقیم هستند بهترین نوع زیره و عایق جریان برق، مقاوم در برابر مواد اسیدی و شیمیایی، ضد لغزش و سایش و … می باشند. رویه کفش ایمنی نیز باید بسیار محکم و از جنس چرم و غیر قابل نفوذ باشد. کفش ایمنی با کیفیت و ایده آل همچنین باید دارای سرپنجه فولادی و یا از جنس فایبر گلاس فشرده باشد تا بخوبی از انگشتان پا محافظت کند.

 از دیگر ویژگی های کفش ایمنی مطلوب و استاندارد، راحتی و در نظر گرفتن موارد بهداشتی در ساخت آن می باشد. با توجه به اینکه افراد در ساعات طولانی از کفش ایمنی استفاده می کنند باید بسیار راحت باشند و بعبارتی کمترین فشار و خستگی به پاها تحمیل گردد. همچنین پاها درون کفش نباید عرق کند و سبب ناراحتی در فرد و بروز انواع بیماری های قارچی و … شود. علاوه بر اینا کفش ایمنی خوب و با کیفیت علاوه بر تمام اینها باید از ظاهری مناسب و شیک برخوردار باشد تا در روحیه افراد نیز اثر مثبت بگذارد.

ویژگی های کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی، تمامی محصولات خود را با در نظر گرفتن و لحاظ کردن همه این فاکتورها طراحی و تولید می کند و از این رو است که برای سالیان متمادی رضایت و خوشنودی مشتریان را در کارنامه خود دارد و بدان مفتخر است. این مجموعه تلاش می کند تا با گام های مستمر و محکم و همگام با تکنولوژی های روز دنیا در این زمینه، بهترین ها را به مشتریان گرانقدر ارائه نماید و افتخارات پی در پی آن نیز گواهی بر این امر است.

jasoorshoes-logo-tab