jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

راهنما و مقررات کفش ایمنی

قبل از انجام هر کاری نیاز است که شرایط امنیتی و ایمنی محیط کاری مورد نظر مورد ارزیابی قرار گرفته و از ایمنی کامل آن اطمینان حاصل نمود. بعبارت دیگر در تمام محیط های کاری، خطرات مختلف و متعددی جان افراد را تهدید می کند که این موضوع موجب کاهش تمرکز و افزایش استرس و نگرانی فرد شده و راندمان و بازدهی کاری او را به شدت کاهش می دهد. بنابراین فقدان ایمنی در کار نه تنها سلامت کارکنان را بخطر می اندازد که بسیار حساس و مهم است به کسب و کار و بازدهی آن نیز ضررهای جبران ناپذیری وارد می کند. از این رو لازم است که از تجهیزات ایمنی کامل و استاندارد و منطبق با استانداردهای بین المللی برای تجهیز کارکنان و نیروی انسانی در هر شغلی بخصوص مشاغل پرخطر استفاده شود.

با توجه به اینکه متاسفانه آمار آسیب دیدگی ها و جراحات نیروی انسانی در مشاغل مختلف بسیار بالاست باید تمهیدات امنیتی مناسب و کارآمدی برای کاهش این دست خسارات جبران ناپذیر و ناراحت کننده اندیشیده شود. همچون سایر تجهیزات ایمنی، کفش ایمنی نیز باید بر اساس استانداردها و مقررات خاصی تولید و در دسترس همگان قرار گیرد. این استانداردها و مقررات بر مبنای بررسی های صورت گرفته بر روی انواع مشاغل و خطرات احتمالی موجود در آنها وضع گردیده اند. سازمانی که بر مبنای قانون ایمنى و بهداشت توسط کنگره ایالات متحده آمریکا در سال 1970 تأسیس شده OSHA ( مخفف Occupational Safety and Health Administration ) نام دارد و با هدف اطمینان از شرایط کار ایمن و سلامتى براى کارکنان زن و مرد از طریق اعمال استانداردهاى اجبارى و فراهم نمودن آموزش، مشاوره، تحصیل و توسعه ایجاد شده است.

OSHA-safety-standard

دلایل اهمیت و ضرورت استاندارد OSHA

مقررات بسیاری در استاندارد OSHA وضع شده است که که مقررات مربوط به کفش ایمنی در بخش 29 CFR 1910.136 واقع شده است. عدم رعایت این مقررات در بخش های تولیدی انواع کفش ایمنی، جریمه ها و تحریم های بسیاری را برای آنها بدنبال خواهد داشت چرا که عدم رعایت این استاندارد و مقررات در تولید کفش ایمنی، عواقب و صدمات جبران ناپذیری را برای نیروی انسانی در پی دارد. بعنوان مثال بر مبنای قانون ASTM F2413، کفش ایمنی می باید در مقابل ضربه و فشار بسیار مقاوم باشد تا بتواند برچسب مورد نظر را دریافت نماید.

راهنمای انتخاب کفش ایمنی استاندارد و متناسب با شغل مورد نظر

مهم ترین و اصلی ترین عملکرد کفش ایمنی، مراقبت و محافظت از پاها در برابر خطرات احتمالی در محیط کاری می باشد. در واقع کفش ایمنی علاوه بر مقاوم و مستحکم بودن باید راحت و منعطف باشد تا پاها در آن دچار خستگی نشوند و کمترین فشار به آنها تحمیل شود. باید کفش ایمنی مناسب و منطبق با حرفه مورد نظر انتخاب شود تا بخوبی از پاها حفاظت نموده و اثربخشی کاملی داشته باشد.

برای انتخاب کفش ایمنی مناسب و استاندارد برای محیط کاری مورد نظر می باید پارامترهایی را در نظر گرفت که از جمله آنها درجه حفاظتی، ضخامت و نوع مواد فوقانی، مقاومت در برابر شیمیایی و مقاومت در برابر نفوذ آب و خواص الکتریکی هستند. علاوه بر تمام اینها کفش ایمنی را باید با سایز درست پا تهیه نمود بطوریکه کوچک تر و یا بزرگتر از پاها نباشد. طراحی کفش ایمنی باید بصورتی کاملاً ارگونومیک و منطبق با ساختار پاها طراحی شده باشد تا پاها در آن کاملاً احساس راحتی کنند.

کفش ایمنی استاندارد یک الزام همیشگی برای حفظ سلامت و ایمنی نیروی انسانی

همواره از پاها بعنوان قلب دوم انسان نام برده می شود و این موضوع نشان دهنده اهمیت محافظت از پاها در حین کار می باشد. بکارگیری کفش ایمنی استاندارد و منطبق با محیط کاری مورد نظر یک راهکار فوق العاده برای جلوگیری از آسیب دیدن پاها است. انتخاب یک کفش ایمنی مقاوم، با کیفیت و استاندارد نه تنها ایمنی افراد را حفظ  می کند بلکه بلحاظ روحی نیز استرس و نگرانی افراد را کاهش داده و سبب افزایش تمرکز و راحتی آنها در حین کار خواهد شد.

OSHA

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی مر مبنای استانداردهای بین المللی موجود مفتخر است که محصولات خود را با کیفیت هر چه تمام تر به مشتریان گرامی خود ارائه می کند. این مجموعه در تلاش است که تولیدات خود را منطبق با استانداردهای جهانی و هم تراز با پیشرفت های روز دنیا در زمینه ساخت و تولید انواع کفش ایمنی به مشتریان عزیز عرضه نماید و رضایتمندی آنها در طول سالیان متمادی فعالیت این شرکت، گواهی بر این امر است.

jasoorshoes-logo-tab