jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

راه های محافظت از پاها در برابر خطرات محیط های کاری

افراد شاغل در تمامی کسب و کارها بخصوص مشاغل پرخطر باید ایمنی خود را در اولویت اول قرار دهند و شعار اول ایمنی بعد کار را در طول دوره کاری خود مورد توجه قرار دهند. بطور مسلم بکارگیری تجهیزات ایمنی در حین کار، مهم ترین و اساسی ترین راه برای حفظ ایمنی و امنیت افراد است. بخش های مختلف بدن توسط تجهیزات ایمنی مختص به آن مورد محافظت و مراقبت قرار می گیرد. بعنوان مثال، سر توسط کلاه ایمنی، چشم ها توسط عینک ایمنی، پاها توسط کفش ایمنی و … محافظت می شوند. هر یک از این تجهیزات با توجه به نوع و شرایط کاری و خطرات موجود در آن انتخاب می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان ممکن است که در میان تمام قسمت های بدن، پاها در بحث ایمنی کمتر مورد توجه قرار گیرند که این موضوع بسیار خطرناک و قابل توجه است. بر طبق تحقیقات صورت گرفته، بیشترین آسیب ها در قسمت پاها بر اثر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها رخ داده است. از این رو نیاز است که با انتخاب یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت، از پاها در برابر یک چنین خطراتی محافظت نمود. انواع محصولات ایمنی موجود برای محافظت از پاها شامل انواع کفش ایمنی، چکمه لاستیکی سیاه، چکمه لاستیکی سفید و گتر و ساق بند چرمی می باشند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

راه های محافظت از پاها در برابر خطرات محیط های کاری

کفش ایمنی اولین و مهمترین محافظ برای پاها

بدون شک کفش ایمنی بهترین و تخصصی ترین محافظ برای پاها است که با توجه به محیط های کاری مختلف با شرایط متفاوت، در انواع مختلفی وجود دارد. این نوع کفش ها بدلیل نوع طراحی و ساختاری که دارند تنها برای استفاده در محیط های کاری مناسب هستند و نسبت به کفش های معمولی از استحکام و مقاومت و دوام بسیار بالاتری برخوردار می باشند. انواع کفش ایمنی که در دو نوع کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند ( پوتین ایمنی ) تولید می شوند بگونه ای طراحی می گردند که از هدايت الکتريسته جلوگیری نمایند و افراد را از برق گرفتگی و خطرات الکتریکی مصون نگه دارند. کفش های ایمنی بطور معمول ضد ضربه و غیر قابل نفوذ هستند و پاها را در برابر تمامی خطرات موجود در محیط کاری مورد نظر ایمن نگاه می دارند. پاها بعنوان قلب دوم انسان باید همواره مورد مراقبت باشند چرا که آسیب دیدن پاها می تواند صدمات و خسارات غیر قابل جبرانی را برای فرد بهمراه داشته باشد.

محافظت از پاها با استفاده از چکمه های سیاه و سفید

انواع چکمه های سیاه و سفید نیز در محیط هایی با شرایط خاص جهت حفظ ایمنی و مراقبت از پاها مورد استفاده قرار می گیرند. چکمه های سفید با در نظر گرفتن این موضوع که آلودگی ها را بخوبی نشان می دهند در انواع محیط های کاری که بهداشت در آنها اولویت است بسیار مناسب هستند. از چکمه های ایمنی سفید رنگ می توان در مشاغلی همچون شرکت های آب و فاضلاب، استخرهای صنعتی و پرورش ماهی، کارهای انبار، برق‌کاری، معماری و … بهره برد. از جمله ویژگی های انواع چکمه سفید، دارا بودن رویه‌ای لاستیکی و نیز مقاوم بودن در برابر اسید، الکتریسیته، بنزین و محیط‌های قلیایی هستند. انواع چکمه پلاستیکی سیاه رنگ دارای انواع تی پی یو _لاستیک و PU هستند و دارای ویژگی هایی از جمله ضد آب بودن، مقاومت در برابر سایش و ضد حساسیت می باشند و کیفیت بالایی دارند.

محافظت از پاها با بکارگیری گتر و ساق بند چرمی

گتر نوعی وسیله محافظتی است و تکه پارچه‌ای است که مانند ساق پوتین دوخته می شود و در واقع نوعی روپوش کفش محسوب می شود. بعبارت دیگر گتر قسمت پایین ساق پا و بالای کفش را می پوشاند و جهت محافظت ساق‌ پا از سرما، برف و باران روی کفش و بالای مچ‌ پا بسته می شود.

راه های محافظت از پاها در برابر خطرات محیط های کاری

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش و پوتین ایمنی با بهترین کیفیت و منطبق با استانداردهای بین المللی مفتخر است که محصولات خود را به مشتریان گرامی خود ارائه کند. این مجموعه همواره می کوشد که با ارائه محصولاتی با کیفیت و با دوام و در شأن مشتری ایرانی بیش از پیش رضایت ایشان را بدست آورد و سال ها اعتماد و رضایتمندی مشتریان گواهی بر این امر است.

jasoorshoes-logo-tab