jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

سرپنجه کامپوزیت در انواع کفش ایمنی

سرپنجه کامپوزیت در انواع کفش ایمنی بسیار حائز اهمیت است. کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه در انواع مختلف و برای انواع مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر تولید می شوند. یک کفش ایمنی استاندارد و ایده آل باید دارای ویژگی هایی باشد که از جمله آنها می توان به دوام، استحکام، راحتی و دارا بودن سرپنجه کامپوزیتی اشاره نمود. با توجه به اینکه از جمله خطراتی که افراد را در محیط های کاری مختلف تهدید می کند، خطر سقوط اشیاء سنگین می باشد اهمیت وجود سرپنجه های محکم و ایمن در کفش ایمنی بیش از پیش محسوس است. سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی از انگشتان پاها در برابر خطر سقوط اشیاء سنگین بر روی آنها محافظت می کند. در واقع معمولاً خطر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک در تمام مشاغل و ضنایع وجود دارد و از این رو لازم است که کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی مورد استفاده کارگران و کاربران دارای سرپنجه ای محکم و ایمن باشد تا سلامت کاربران از این حیث نیز تضمین گردد.

سرپنجه کامپوزیت در انواع کفش ایمنی

موادی که حداقل از دو نوع مختلف تشکیل یافته باشند کامپوزیت نام دارند که اجزای آنها بلحاظ ترکیبات شیمیایی، خواص و ویژگی ها و شکل باهم تفاوت دارند. به این اجزا، فاز نیز گفته می شود که شامل فاز غیر پیوسته یا تقویت کننده و فاز پیوسته یا ماتریس هستند. انواع کامپوزیت را می توان در دسته مواد جامد صنعتی مصنوعی قرار داد که ساخته دست بشر هستند و از مهم ترین آنها سرامیک ها و پلیمرها هستند. به عبارت دیگر مهم ترین دلیل تولید مواد کامپوزیتی بدست آوردن موادی مستحکم تر، با لاتر، با کیفیت تر و دارای خواصی متفاوت از سایر مواد صنعتی است و این مهم با استفاده از علوم مهندسی محقق می گردد و موادی متناسب با نیازهای گوناگون صنایع مختلف با ویژگی های متفاوت از جمله ساختار، شکل و … تولید می شوند.

مزیت های مواد کامپوزیتی و کاربرد آنها در تولید انواع کفش ایمنی

مواد کامپوزیتی دارای مزایای بسیاری هستند که از جمله آنها می توان به استحکام بالای مواد کامپوزیتی نسبت به وزن آنها، مقاومت فوق العاده آنها در برابر سایش و خوردگی و عایق حرارت مطلوب بودن اشاره نمود. با توجه به این مزیت ها، مواد کامپوزیتی برای تولید انواع کفش ایمنی، گزینه ای ایده آل هستند. همچنین این مواد غیر فلزی عایق برق نیز هستند و از این رو می توان برای تولید کفش ایمنی برای برقکاران و تمام افرادی که با جریان الکتریسته سر و کار دارند استفاده کرد. بر مبنای ضروریات سیستم مدیریت HSE بزرگترین خطری که افراد را تقریباً در تمام محیط های شغلی تهدید می کند له شدن انگشتان پاها در اثر سقوط اشیاء سنگین و خطرناک بر روی آنها و یا برخورد اشیاء تیز و برنده و خطرناک و آسیب دیدن پاها است. بنابراین بکارگیری کفش ایمنی مناسب با سرپنجه های محافظ برای مراقبت از پاها در برابر خطرات این چنینی بسیار اهمیت دارد و حرف اول را می زند. انواع کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیت و زیره از جنس TPU با دارا بودن مقاومت در برابر لیز خوردن و ضد لغزش بودن، عایق الکتریسته ساکن بودن، کاملاً ضد سایش بودن و نیز سبک و منعطف بودن، مناسب ترین و استانداردترین نوع کفش ایمنی است. سرپنجه کامپوزیتی بکار رفته در کفش ایمنی با ایجاد ایمنی فوق العاده از پاها در برابر سقوط اشیاء سنگین محافظت می کند.

مزیت های مواد کامپوزیتی

اجزای اصلی کفش ایمنی و کاربردهای انواع کفش ایمنی کامپوزیت

هر کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی دارای سه جزء اصلی رویه، پنجه و زیره می باشند. اصلی ترین قسمت کفش ایمنی رویه کفش است که معمولاً از جنس چرم گاوی اشبالت تهیه می شود که در برابر مقاومت بسیار بالایی است و از هر نوع آسیب محیطی بخصوص فرو رفتن اجسام تیز و برنده و خشن به داخل کفش و آسیب دیدن پاها جلوگیری می نماید. سرپنجه کفش ایمنی هم معمولاً از جنس فولاد و یا کامپوزیت است که بسته به نوع آن پنجه فولادی و یا پنجه کامپوزیتی نامیده می شوند. سرپنجه های کامپوزیتی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و ضربه هایی تا 200 ژول را تحمل می کنند و از این رو بسیار ایده آل و مناسب هستند چرا که مطابق با استانداردهای جهانی کفش های ایمنی، کفش ایمنی ایده آل و استاندارد باید مقاومتی در همین حدود را داشته باشد. زیره کفش ها و پوتین های ایمنی نیز باید در برابر خوردگی ناشی از مواد اسیدی و شیمیایی مقاومت کافی و لازم را داشته باشند و همچنین کاملاً ضد لغزش و سر خوردگی طراحی شوند.

قسمت های مختلف کفش ایمنی

بدلیل ساختار کاملاً غیرفلزی کفش های ایمنی کامپوزیتی این کفش ها بهترین گزینه برای افرادی است که با برق و جریان الکتریسیته سر و کار دارند. انواع کفش ایمنی کامپوزیت دارای سه ویژگی مهم سبک بودن نسبت به مقاومت بسیار بالا، عایق جریان الکتریسیته بودن بدلیل ساختار غیر فلزی و نیز مقاومت بسیار بالا و فوق العاده آنها در برابر انواع ضربه ناشی از سقوط، پرتاب و برخورد اشیاء سنگین و خطرناک می باشند که همین ویژگی ها آنها را به لهترین و با کیفیت ترین در نوع خود مبددل ساخته است. وجود سرپنجه های کامپوزیتی در کفش ایمنی بسیار مهم است و در افزایش کیفیت، مقاومت و ایمنی آن نقش مهمی دارد.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با سرپنجه کامپوزیتی و انواع کفش های ایمنی کامپوزیت، بهترین ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و توانسته به یکی از قطب های اصلی تولید در این زمینه دست یابد. این مجموعه با تمام توان خود برای ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان عزیز خود می کوشد.

jasoorshoes-logo-tab