jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

شاخصه های کلی و مهم در انتخاب کفش ایمنی مناسب

محیط های کاری همواره با تهدیدات و خطراتی روبرو است و افراد شاغل در آنها لازم است که با بکارگیری تجهیزات ایمنی مناسب از جمله کفش ایمنی استاندارد و منطبق با نوع حرفه مورد نظر، خود را در برابر یک چنین تهدیدات و خطراتی مصون و ایمن نگه دارند. کفش ایمنی از هر نوعی که باشد دارای شاخصه هایی است که توجه به آنها می تواند ما را در انتخاب کفش ایمنی مناسب یاری دهد. بعبارت دیگر اگر کفش ایمنی غیر منطبق با شرایط محیط کاری انتخاب شود نه تنها موجب ایمن سازی فرد نمی شود بلکه ممکن است فرد دچار آسیب های جدی نیز بشود. از این رو، بسیار مهم است که کفش ایمنی انتخابی دقیقا منطبق و مختص نوع و شرایط کاری مورد نظر انتخاب شود. در این راستا لازم است که در ابتدا شرایط کلی و نوع خطرات احتمالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا بر اساس آن، نوع کفش ایمنی مناسب انتخاب شود. پاها بعنوان قلب دوم انسان بسیار نیازمند مراقبت بخصوص در حین کار هستند چرا که آسیب دیدن پاها می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد بهمراه داشته باشد. بنابراین ضروری است که از کفش ایمنی استاندارد و تخصصی در حین کار استفاده شود. کفش ایمنی استاندارد دارای شاخصه های مهمی همچون مقاومت بالا و ایمن سازی پاها در برابر خطرات مختلف، عمر مفید بالا و حفظ کیفیت اولیه در طول دوره استفاده، راحتی و دارا بودن فاکتورهای بهداشت و زیبایی و شکیل بودن آن می باشد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

شاخصه های کلی و مهم در انتخاب کفش ایمنی مناسب

محافظت از پاها در حین کار در برابر خطرات و تهدیدات احتمالی

مهم ترین و اساسی ترین کاربرد کفش ایمنی، ایمن سازی پاها در برابر خطرات و رخدادهای احتمالی خطرساز در حین کار است. در واقع، ماهیت هر شغلی با خطراتی همراه است و کارکنان ملزم به استفاده از کفش ایمنی مناسب و استاندارد در حین کار هستند تا برابر چنین خطرات و رخدادهای غیر مترقبه ای در امان بمانند. بعنوان مثال در محیط های کاری که در آنها خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین وجود دارد لازم است که افراد از انواع کفش ایمنی دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیت استفاده کنند تا از خرد شدن و له شدن انگشتان پاها طی بروز یک چنین خطراتی جلوگیری شود. از دیگر خطرات موجود در مشاغل مختلف می توان به لغزش، سر خوردن پا و افتادن، خطرات الکتریکی، سوختگی، آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم، خستگی شدید و … اشاره کرد که لازم است جهت ایمن سازی در برابر هر یک از کفش ایمنی تخصصی و استاندارد استفاده شود.

عمر مفید و کیفیت بالای کفش ایمنی

کفش ایمنی مورد نظر باید از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار باشد بطوریکه در طول مدت استفاده استحکام و کیفیت اولیه خود را بخوبی حفظ کند و بتواند بهترین عملکرد را در جهت ایمن سازی فرد داشته باشد. در واقع، کفش ایمنی استاندارد می باید در هنگام رخ دادن یک حادثه غیر مترقبه بهترین عملکرد را داشته باشد و از پاها بخوبی مراقبت نماید.

راحت و بهداشتی بودن کفش ایمنی

علاوه بر فاکتورهای ایمنی و دوام و استحکام کفش ایمنی، راحت بودن و دارا بودن فاکتورهای بهداشتی آن نیز بسیار حائز اهمیت است. افراد معمولاً در ساعات طولانی کار، کفش های خود را به پا دارند و از این رو باید در این زمان راحت باشند بطوریکه کمترین فشار و خستگی به پاها تحمیل شود.

زیبا و شکیل بودن کفش ایمنی

یک کفش ایمنی مرغوب و استاندارد باید علاوه بر دارا بودن ویژگی های مهم ایمنی تخصصی و راحت بودن، دارای ظاهری زیبا و شکیل هم باشد تا کارکنان هنگام استفاده از آن بلحاظ روانی احساس خوبی داشته باشند. همین امر سبب افزایش تمرکز، اعتماد بنفس و بهبود کارایی افراد خواهد شد و افزایش بازدهی و راندمان کاری را بدنبال خواهد داشت.

عمر مفید و کیفیت بالای کفش ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا و دارای استانداردهای روز دنیا، مفتخر است که محصولات خود را با کیفیت هر چه تمام تر به مشتریان گرانقدر تقدیم می نماید. این مجموعه می کوشد که محصولاتی در شأن و منزلت مصرف کننده ایرانی تهیه و تولید نماید. کفش ایمنی از جمله تجهیزات ایمنی پرکاربرد و ضروری است که نقش بسیار مهمی در ایمن سازی و حفظ سلامت کارکنان و بهبود کسب و کارها دارد.

jasoorshoes-logo-tab