jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

علائم تخصصی کفش های ایمنی و کاربرد آنها

انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی را می توان بعنوان مهم ترین تجهیزات ایمنی برای سلامت افراد در نظر گرفت. با توجه به این موضوع این دسته از محصولات بدلیل تخصصی و مناسب بودن برای شرایط مختلف کاری دارای علائم و کدهایی هستند که نشان دهنده نوع استفاده آنها است و از این رو برای انتخاب کفش ایمنی مناسب لازم است که از این معنی و مفهوم این علائم اطلاع داشت. کد ها و علائمی که بر روی هر کفش ایمنی ساق بلند و یا هر کفش ایمنی ساق کوتاه وجود دارد و نمایانگر نوع استفاده و ویژگی های منحصر بفرد آن می باشد.

حوزه تولید کفش ایمنی همچون دیگر حوزه های تخصصی برای سنجش سطح کیفی خود نیاز به تأیید شدن با استانداردهای اروپایی تعریف شده در حیطه خود دارد. استاندارد این حوزه در ایران نیز بر اساس معیارهای تعریف شده استاندارد اروپا تعریف شده و تولیدات داخلی نیز بر اساس آن مورد تأیید قرار می گیرند. به عبارت دیگر استاندارد EN 20345:2011 اروپایی معادل استاندارد 1136 ایران است و نسخه نهایی و ویرایش شده استاندارد اروپا است.

به عبارت دیگر علائم و نشانه های موجود بر روی کفش های ایمنی، خصوصیات و کاربرد اختصاصی آنها را بیان می کند. از این رو لازم است که افراد برای تهیه یک کفش ایمنی کاربردی و مناسب با شغل خود ابتدا شرایط محیط کاری خود را بسنجند و خطرات احتمالی آن را پیش بینی کنند. سپس با دانستن مفاهیم علائم درج شده بر روی انواع کفش ایمنی و یافتن کد متناسب و منطبق با کار خود، کفش ایمنی مورد نظر را تهیه نمایند.

انواع علائم کفش ایمنی

علائم تخصصی کفش های ایمنی و کاربرد آنها

نشان SB : این علامت مخفف Safety Basic می باشد و آن را می توان پایه کفش های ایمنی نامید. یک کفش ایمنی با این علامت باید مجهز به سرپنجه فولادی باشد که مقاومت ضربه پذیری 200 ژول را برآورده نماید. با دیدن این دسته از علائم فرد متوجه می شود که کفش ایمنی مورد نظر چه وزنی را می تواند تحمل کند.

نشان SD : کفش های ایمنی با این علامت دارای قابلیت محافظت از پاها در برابر انواع مختلف انفجارها هستند و نیز در برخی موارد از پاها در برابر جریان الکتریسیته محافظت می کنند.

نشان CP : انواع کفش ایمنی دارای این علامت در برابر جریان الکتریسیته مقاوم و ایمن هستند. البته افراد می باید دقت لازم را در مواجهه با محیط هایی با احتمال خطر برق گرفتگی اعمال کنند و از تجهیزات ایمنی برای ایمنی کامل بهره ببرند.

نشان  RR : کفش های ایمنی که دارای این نشان هستند بسیار مقاوم و مستحکم بوده و از پاها در برابر ابزار و اشیاء تیز و برنده محافظت می کنند. افرادی که در مکان های با سطوح ناهموار و خطرناک کار می کنند لازم است که از چنین کفش هایی استفاده کنند.

نشان Pu : این علامت بر روی کفش ایمنی بدین معناست که در تولید زیره کفش از پلی پورتان استفاده شده که یکی از پرکاربردترین و بهترین مواد موجود برای تولید این دسته از محصولات می باشد.

نشان SRA : این قبیل محصولات روی یک کاشی سرامیکی مرطوب با محلول صابون رقیق شده مانند سولورید سولفات سدیم تست لغزش شده اند.

نشان SRB : این علامت نیز بر روی کفش ایمنی نشان دهنده تست لغزش کفش بر روی فولاد با گلیسرول است.

نشان Src : این نشان روی کفش ایمنی بدین معناست که محصول مورد نظر در هر دو تست SRA و SRB موفق عمل کرده و تمام خصوصیات مربوط به آنها را دارا است.

نشان S1 : علامت S1 بر روی کفش و پوتین ایمنی این مفهوم را می رساند که کفش مورد نظر علاوه بر اینکه ویژگی های علامت SB را داراست، دارای قابلیت های دیگری مانند مقاومت به نفت کوره و مازوت و مواد روغنی، خاصیت آنتی استاتیک، جذب انرژی در ناحیه ی پاشنه و … نیز می باشد.

نشان S2 : کفش ها و انواع پوتین ایمنی با این علامت علاوه بر دارا بودن خواص S1، مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر نفوذ آب دارند.

نشان S3 : کفش ایمنی با این علامت دارای مقاومت مناسبی در برابر اجسام تیز و برنده است و از ورود اینگونه اجسام به داخل کفش و آسیب دیدن پاها جلوگیری می کند. این کفش ها خصوصیات S2 را نیز دارا هستند.

نشان S4 : انواع کفش ایمنی دارای این نشان، مقاومت بالایی در برابر مازوت، مواد روغنی و نفت کوره دارند و همچنین دارای خواص آنتی استاتیک جذب انرژی در ناحیه پاشنه کفش بوده، کاملاً ضد آب هستند و در برابر ضربه تا 200 ژول، مقاومت مطلوبی دارند.

نشان S5 : دارا بودن کفش ایمنی با این علامت نشان می دهد که کفش ایمنی ساق کوتاه و یا کفش ایمنی ساق بلند مورد نظر هم ویژگی های S4 را دارا است و هم در برابر نفوذ اجسام تیز و برنده به کف پا دارای مقاومت بسیار بالایی است.

انتخاب کفش ایمنی

هدف از تهیه یک کفش ایمنی، تأمین و تضمین سلامت فرد و مراقبت از پاها می باشد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که در هنگام انتخاب کفش و یا پوتین ایمنی به نکات تخصصی و علائم اختصاصی و اختصاری درج شده بر روی آنها توجه نمود و با دانش قبلی و دانستن معانی هر یک از این علائم به انتخاب کفش ایمنی مناسب مبادرت ورزید.

شرکت ایمن گستر جسور با تکیه بر سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی و منطبق با استانداردهای بین المللی و استانداردهای مورد تأیید ایران، محصولات خود را در دسترس مشتریان خود قرار داده است و در جهت جلب رضایت آنها تلاش می کند. بدیهی است که این مجموعه با تمام توان در جهت اعتلای این صنعت رو به رشد و مهم گام بر می دارد و امید دارد که بتواند گامی محکم و استوار در این را بردارد.

پوشیدن کفش ایمنی
jasoorshoes-logo-tab