jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

عوارض و صدمات ناشی از بکارگیری کفش ایمنی نامناسب

کفش ایمنی را می توان بعنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات ایمنی در انواع محیط های کاری قلمداد نمود. پاها بعنوان قلب دوم انسان شناخته می شوند و معمولاً در محیط کاری بیشتر در معرض خطر و آسیب دیدگی قرار دارند. کفش ایمنی از پاها در برابر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین بر روی پاها و له شدگی انگشتان، فرو رفتن اشیاء تیز و خطرناک درون کفش و مجروح شدن پاها، یخ زدگی و گرما زدگی و … محافظت می کند. در واقع بکارگیری کفش ایمنی در انواع محیط های کاری بویژه مشاغل پر خطر نظیر صنایع فلزی، برقکاری، آتشنشانی، صنایع مرتبط با مواد شیمیایی، راه و ساختمان و … از پاها در برابر انواع خطرهای قابل پیش بینی و نیز غیرمترقبه محافظت می کند و محیط امنی را برای فرد شاغل بوجود می آورد. همانطور که استفاده از کفش ایمنی استاندارد موجب حفاظت از سلامت و ایمنی پاها می شود و بسیار حائز اهمیت است انتخاب و استفاده از کفش ایمنی نامناسب، فاقد کیفیت و یا غیر استاندارد به همان اندازه به پاها آسیب می رساند و در کوتاه یا دراز مدت عوارض و صدمات جبران ناپذیری را به سلامت فرد وارد خواهد نمود.

عوارض و صدمات ناشی از بکارگیری کفش ایمنی نامناسب

عوارض استفاده از کفش ایمنی نامناسب

همانطور که پیش تر اشاره شد کفش ایمنی مورد استفاده کارگران در مشاغل مختلف علاوه بر بحث ایمنی با سلامت و بهداشت پاها نیز کاملاً مرتبط است. در انواع محیط های کاری بخصوص محیط های کاری پرخطر همواره عوامل مضر فیزیکی همچون دما و حرارت، صدا، فشار و … ، عوامل بیولوژیکی همانند ویروس ها، انگل ها و … و نیز عوامل مخرب شیمیایی نظیر بخار فلزات و مواد شیمیایی، دود و … وجود دارند. در صورت عدم استفاده از کفش ایمنی نامناسب و غیر استاندارد کارکنان در معرض آسیب های جدی و جبران ناپذیری ناشی از وجود یک چنین عواملی هستند. فاکتورهای مهمی که در سلامت پاها در هنگام انتخاب کفش ایمنی اهمیت دارند شامل فاکتورهای بهداشتی، طراحی و ساختار ارگونومیک و راحت بودن و سایز آن می باشند. کفش ایمنی نامناسب بگونه ای است که پا بصورت درست در آن قرار نمی گیرد. همین موضوع در طولانی مدت منجر به فرم گرفتن اسکلت بدن، درد ستون فقرات، کمردرد و … خواهد شد. سر درد و چشم درد از دیگر عوارض بکارگیری کفش ایمنی نامناسب است. از طرف دیگر بکارگیری کفش ایمنی با آستری بی کیفیت و غیر استاندارد سبب بروز قارچ، باکتری، بوی بد و میخچه در پاها می شود که بسیار براب فرد آزاردهنده و ناخوشایند است.

عوارض و صدمات ناشی از بکارگیری کفش ایمنی نامناسب

ویژگی های کفش ایمنی مرغوب و استاندارد

کفش ایمنی مناسب و استاندارد باید علاوه بر دارا بودن تمام فاکتورهای امنیتی و تخصصی و نیز دوام و استحکام کافی، از ساختاری کاملاً ارگونومیک و بهداشتی و راحت برخوردار باشد. راحتی پاها بخصوص در ساعات طولانی کار و قرار داشتن در کفش بمدت طولانی بسیار اهمیت دارد. طراحی کفش ایمنی استاندارد بگونه ای است که پاها کاملاً در آن احساس راحتی می کنند و کمترین فشار به پاها تحمیل می شود. پاها در طولانی مدت هم دچار تعریق نمی شوند و در حقیقت کفش ایمنی محیط بهداشتی مناسبی را برای پاها فراهم نموده است. کفش ایمنی استاندارد باید همچون عایقی قدرتمند عمل کند و از پاها در برابر سرما و گرمای شدید، جریان الکتریسته، مواد شیمیایی و اسیدی و … محافظت نماید. عمر مفید کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت باید بسیار بالا باشد چرا که کفش ایمنی معمولاً همه روزه و در ساعات طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. بعبارت دیگر کفش ایمنی ایمنی مناسب باید از استحکام و دوام فوق العاده بالایی برخوردار باشد. همچنین یک کفش ایمنی ایده آل و مناسب باید کاملاً ضد ضربه، ضد لغزش، ضد سایش و ضد خوردگی باشد.

اهمیت بکارگیری کفی مناسب در کفش ایمنی

کفش ایمنی استاندارد و مناسب ضامن ایمنی و سلامت پاها

با توجه به اینکه کفش ایمنی با سلامت و بهداشت پاها ارتباطی مستقیم دارد انتخاب یک کفش ایمنی مناسب و با ویژگی های منحصر بفرد و متناسب با محیط کاری مورد نظر بسیار مهم است و باید با دقت بالا و بصورت تخصصی و با توجه به جزئیات انجام شود. در مطالعات و تجربیات علمی بدست آمده مشخص شد که تعداد بسیاری از بازنشستگان و افراد سالمند به بیماری هایی همچون پینه و میخچه و نوروپاتی ( نوعی بیماری است که در اثر استفاده طولانی از کفش نامناسب و غیر استاندارد با علائمی مانند کاهش توانایی حسی در قسمتی از پا و یا سوزن سوزن شدن پاها ایجاد می شود. ) مبتلا شده اند که همگی در سابقه کاری خود، از کفش های نامناسب در طولانی مدت استفاده نموده اند. بنابراین استفاده از کفش ایمنی استاندارد و مناسب در محیط کاری بسیار حیاتی است و ضامن ایمنی و سلامت پاها می باشد.

کفش ایمنی استاندارد و مناسب ضامن ایمنی و سلامت پاها

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با بهترین کیفیت و همگام با تکنولوژی های روز دنیا است و محصولات خود را مبتنی بر دانش روز در زمینه بهداشت و سلامت  فردی تولید می کند. این مجموعه در طول سالیان متمادی با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات همواره در جهت جلب رضایت مشتریان گرانقدر می کوشد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

jasoorshoes-logo-tab