jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

لباس کار صنعتی

لباس کار صنعتی از جمله تجهیزات مهم ایمنی و مراقبتی برای هر فرد در محیط های کاری مختلف است. لباس کار علاوه بر اینکه شِمای سازمانی و لوگو های خاص یک برند و یک حوزه کاری را نشان می دهد باید با توجه به شرایط محیط کار و نوع کار مورد نظر دارای ویژگی های منحصر بفردی باشد بخصوص در مشاغل پرخطر که در آنها تجهیزات ایمنی کامل برای هر یک از کارکنان بسیار مهم و حیاتی است. به عبارت دیگر، هر فرد در محیط کاری موظف است با لباس کار مخصوص خود حاضر شود که این امر هم بدلیل حفظ ایمنی فرد و هم بدلیل انسجام و رعایت دستورالعمل های محل کار می باشد. بطور معمول لباس کار و یا لباس ایمنی یک پوشش سراسری است که تنه، دست ها و پاها را بصورت کامل پوشش می دهد و از آنها در طول کار در برابر خطرات احتمالی و غیر مترقبه محافظت می کند.

لباس کار صنعتی

به عبارت ساده تر، یک تعریف کلی از لباس کار صنعتی به این شرح است؛ لباس کار صنعتی یکی از ملزومات مشاغل صنعتی بخصوص مشاغل پرخطر است و با توجه به نوع فعالیت شغلی، شرایط آب و هوایی، سلیقه کارفرما و از همه مهم تر بررسی شرایط محیط کار و پیش بینی خطرات احتمالی در آن تهیه می شود. لباس کار علاوه بر حفظ ایمنی کارکنان یک انضباط و یکپارچکی مطلوب به فضای کار می بخشد.

ویژگی های لباس کار صنعتی

لباس کار نیز همانند دیگر تجهیزات مهم ایمنی و کار دارای ویژگی های مهمی است. لباس کار می باید بطور کامل اندازه و فیت با بدن فرد باشد. لباس کار نباید هیچ گونه پارگی یا اکسسوری اضافه داشته باشد و باید تا حد ممکن ساده و البته محکم و مقاوم باشد. کارکنانی که در مکان هایی با امکان انفجار و آتش سوزی و … کار می کند باید از لباس هایی ضد حریق و ضد اشتعال استفاده کنند. افرادی که با مواد شیمیایی و خطرناک کار می کنند باید از لباس هایی بدون منفذ و یک دست و مقاوم و متناسب با کار استفاده کنند. باید به این نکته توجه داشت که لباس کار آغشته شده به مواد از این دست و لباس آلوده شده باید به سرعت تعویض گردد تا فرد دچار مشکلات و آسیب های احتمالی نگردد. در واقع لباس کار باید بسیار با دوام و مقاوم باشد و دچار پارگی نشود. همچنین باید غیر قابل نفوذ باشد و فرد را در برابر گازها و مواد خطرناک ایمن نگه دارد. علاوه بر تمامی این ویژگی ها لباس کار باید از راحتی مطلوب نیز برخوردار باشد تا فرد را در طول ساعات کاری خسته و ناراحت نکند.

ویژگی های لباس کار صنعتی

جنس لباس کار صنعتی

جنس لباس کار بنا به نوع استفاده و شرایط و ویژگی های محل کار مورد نظر متفاوت است. جنس پارچه مورد استفاده بطور معمول در لباس های کار برای جلوگیری از چروکیدگی و همچنین جلوگیری از تولید الکتریسیته ساکن از ترکیب حدوداً 71 % پنبه و 31 % پلی استر استفاده می شود که وزنی در حدود 320 gr/m2 تا 420 gr/m2 دارند که با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و فصل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در مشاغلی همانند جوشکاری که احتمال سوختگی لباس زیاد است جنس لباس می باید تا 11% پنبه بوده و جهت مقاومت و استحکام بهتر می باید از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا 2 تار و یك پود و نخ چهل دولا از نوع رینگ را بکار برد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه یک از جمله پارچه اعلا و با کیفیت ارتباط مستقیمی با استحکام، دوام و افزایش ایمنی لباس کار دارد.

جنس لباس کار صنعتی

علائم استاندارد موجود در لباس کار صنعتی

لباس کار منتخب برای افراد در یک محیط کاری مشخص باید بگونه ای باشند که انسجام و همبستگی آن را نشان دهد و بعبارتی مشخص کند که محل کار فرد کجاست. برای این منظور باید علائم، آرم ها و حتی رنگ سازمانی شغل مورد نظر در ساختار لباس مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع لباس کار شامل لباس کار صنعتی مفتخر است که محصولات با کیفیت و استاندارد خود را به مشتریان گرانقدر خود تقدیم کند. این محصولات با کیفیت بالا و با بکارگیری مواد اولیه درجه یک و پارچه های با کیفیت و با دوام تولید شده اند و در فرآیند تولید آنها از تخصص و تکنولوژی های روز دنیا در این زمینه بهره گرفته شده است. این مجموعه تلاش می کند تا با تولید محصولات با کیفیت و شایسته گامی استوار در جهت تأمین ایمنی و حفظ سلامت کارکنان گرانقدر در مشاغل گوناگون بردارد.

jasoorshoes-logo-tab