jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

مشخصات کفش ایمنی استاندارد

در محیط های کاری همواره احتمال بروز خطرات برای افراد شاغل در آنها وجود دارد. از این رو بکارگیری تجهیزات ایمنی بصورت کامل امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. کفش ایمنی را می توان در رده مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی بشمار آورد. بنابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که در محیط های کاری پاها درخطرترین قسمت بدن هستند و بیشترین آسیب ها در این قسمت به وقوع پیوسته اند. استفاده از کفش ایمنی استاندارد و متناسب با حرفه مورد نظر می تواند تا حد قابل توجهی از آسیب های ناشی از این خطرات بکاهد و ایمنی و سلامت افراد را در حین کار تأمین نماید. کفش ایمنی استاندارد دارای مشخصات و ویژگی هایی است که لازم است در هنگام انتخاب مورد توجه قرار گیرند. برخی از ویژگی های مهم کفش ایمنی استاندارد شامل طراحی کاملاً ارگونومیک و مطابق با فرم پاها برای راحتی هر چه بهتر پاها، مقاوم و در عین حال سبک بودن کفش ایمنی، اجزای تشکیل دهنده و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت و لحاظ نمودن فاکتورهای بهداشتی در هنگام تولید آن هستند. در ادامه بصورت کلی به شرح برخی از ویژگی های کفش ایمنی استاندارد خواهیم پرداخت.

مشخصات کفش ایمنی استاندارد

انتخاب کفش ایمنی متناسب با محیط کاری مورد نظر

با توجه به اینکه محیط های کاری مختلف با هم تفاوت دارند و بسته به نوع کار و شرایط موجود در هر شغل، خطرات متفاوتی افراد را تهدید می کند لازم است که در هنگام انتخاب کفش ایمنی، شرایط محیط کاری مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته و خطرات احتمالی موجود در آن شناسایی و پیش بینی شود. استفاده از یک کفش ایمنی با کیفیت و مختص شغل مورد نظر موجب حفظ ایمنی کامل و سلامتی کارکنان می شود.

طراحی ارگونومیک و سبک وزن بودن کفش ایمنی

با توجه به اینکه افراد بطور معمول در ساعات طولانی در محیط کاری خود حضور دارند و برای مدت طولانی کفش به پا می کنند یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب کفش ایمنی استاندارد، طراحی کاملاً ارگونومیک و منطبق با فرم پاها می باشد. پاها باید در کفش ایمنی کاملاً راحت باشد و کمترین فشار بر روی پاها اعمال گردد. از سوی دیگر کفش ایمنی استاندارد باید در عین مقاومت و استحکام بالا دارای وزنی سبک باشد تا از اعمال فشار و خستگی به پاها جلوگیری شود چرا که خستگی و فشار روی پاها در طولانی مدت فرد را دچار مشکلات و آسیب های جدی از جمله کمردرد و … می کند.

رویه و زیره محکم و مقاوم در کفش ایمنی استاندارد

از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی رویه و زیره آن می باشند. رویه کفش ایمنی معمولاً از جنس چرم طبیعی، چرم مصنوعی ، پلاستیک فشرده ی مستحکم و برزنت هستند که هر یک دارای دوام و مقاومت بسیار بالایی هستند. رویه کفش ایمنی باید از پاها در برابر فرو رفتن اشیاء تیز و خطرناک به درون کفش و نیز حرارت، سرمای شدید، برق گرفتگی، مواد شیمیایی و اسیدی و … محافظت کند. همچنین رویه کفش باید دارای خاصیت تنفس پذیری بالایی باشند و تا حد امکان از تعریق پاها جلوگیری کنند. زیره کفش ایمنی نیز بطور معمول از جنس تی پی یو، پی یو و یا پلی اورتان می باشد. زیره کفش ایمنی استاندارد باید در عین مستحکم و مقاوم بودن، تا حد ممکن نرم و روان و منعطف باشد و از پاها در برابر لغزش و سایش و … محافظت نماید.

سرپنجه کفش ایمنی و ارتفاع مناسب ساق آن

سرپنجه کفش ایمنی معمولاً از جنس پلاستیک، استیل و یا فولاد ساخته می شود. مهم ترین نقش سرپنجه کفش ایمنی مراقبت از انگشتان پا در برابر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین بر روی آنها می باشد. کفش ایمنی استاندارد باید از سرپنجه مناسب و مستحکم برخوردار باشد تا بتواند از خرد شدن و له شدن انگشتان پاها در مواقع خطر جلوگیری نماید و ایمنی فرد را تأمین نماید. کفش ایمنی به دو صورت کفش ایمنی ساق بلند ( پوتین ایمنی ) و نیز کفش ایمنی ساق کوتاه تولید می شود و باید بسته به نوع استفاده و شرایط محیط کاری مورد نظر، کفش ایمنی با ارتفاع ساق مناسب انتخاب شود.

باید در هنگام انتخاب کفش ایمنی مناسب، طول عمر آن نیز مد نظر قرار گیرد. هرچقدر دوام و طول عمر کفش ایمنی بیشتر باشد بهتر است و دیرتر دچار پوسیدگی و سایش می شود.

انواع کفش ایمنی استاندارد

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با کیفیت بالا، محصولات خود را برای انواع مشاغل و منطبق با انواع محیط های کاری با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر بفرد هر یک از آنها ارائه می دهد. سال ها تجربه و تخصص در این زمینه و کسب افتخارات متعدد توسط این مجموعه گواهی بر این امر است که این شرکت کالاهای خود را با هدف جلب رضایت مشتریان تولید و ارائه می کند و در این راه بیش از پیش استمرار می ورزد.

jasoorshoes-logo-tab