jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

معرفی و بررسی انواع کفش ایمنی

اهمیت رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و منطبق با محیط کاری مورد نظر، نیاز اولیه و اساسی همه مشاغل است که با توجه به درجه سختی باید بخوبی رعایت شده تا سلامت کارکنان بخطر نیفتد. انواع کفش ایمنی را می توان از جمله مهم ترین، ضروری ترین و اصلی ترین تجهیزات ایمنی نامید که استفاده از آن موجب حفظ امنیت پاها در حین کار و جلوگیری از آسیب دیدن آنها در برابر حوادث و خطرات احتمالی می شود. پاها بعنوان قلب دوم انسان باید بسیار مورد توجه قرار گرفته و مورد مراقبت و رسیدگی قرار گیرند. اما نکته مهم و قابل تأمل آنست که هر محیط کاری و هر شغلی، فضای منحصر بفرد و شرایط خاصی دارد و تمام مشاغل از این حیث باهم متفاوت هستند. از این رو در هر شغلی با خطرات متفاوتی مواجه هستند و نیاز است که از کفش ایمنی تخصصی، استاندارد و متناسب با شغل خود استفاده کنند تا ایمن بمانند. با در نظر گرفتن این موضوع، انواع کفش ایمنی با ویژگی های مختلف تولید می شوند که علاوه بر دارا بودن مقاومت و استحکام بالا و نیز ویژگی های عمومی ایمنی، دارای ویژگی های تخصصی و منطبق با محیط های کاری مختلف هستند. در ادامه به برسی و معرفی انواع کفش ایمنی و کاربرد آنها خواهیم پرداخت. پیش از آن یک شرح کلی از تعریف کفش ایمنی و کاربردهای آن ارائه خواهد شد.

تعریف کفش ایمنی و کاربردهای آن

معرفی و بررسی انواع کفش ایمنی

کفش ایمنی نوعی کفش است که نسبت به سایر کفش ها از دوام، مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است و دارای ویژگی هایی است که بواسطه آنها از آسیب دیدن پاها در هنگام وقوع خطرات غیرمترقبه در حین کار جلوگیری می کند و محافظ سلامت و تأمین کننده ایمنی پاها در حین کار است. با توجه به تنوع و گوناگونی مشاغل و نوع خطرات متفاوت موجود در آنها، انواع متفاوتی از کفش ایمنی تولید و ارائه گردیده است. برای حفظ ایمنی پاها بصورت کامل باید کفش ایمنی متناسب با محیط کاری مورد نظر انتخاب شود. بعبارت کلی، کفش ایمنی برای مراقبت و محافظت از پاها در برابر آسیب های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع کفش ایمنی در انواع مختلف بصورت کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند و یا همان پوتین ایمنی با ویژگی های متفاوت در بازار موجود هستند.

کفش ایمنی ضد اسید

محیط های کاری اسیدی و شیمیایی از جمله خطرناک ترین محیط ها هستند و ضرورت دارد که افراد به بهترین شکل ممکن، نکات امنیتی را رعایت کنند. استفاده از کفش ایمنی ضد اسید از جمله تجهیزات ایمنی است که استفاده از آن در این چنین مشاغلی بسیار اهمیت دارد. کفش ایمنی ضد اسید بطور کامل در برابر مواد اسیدی و شیمیایی مقاوم است و دارای کفی ضد لغزش و ضد سایش می باشد. زیره کفش ضد اسید هم PVC است.

کفش ایمنی ضد آب و ضد رطوبت

مشاغل بسیاری هستند که با آب و رطوبت بسیار سر و کار دارند و تعدادی از آنها شامل تاسیسات، حفر چاه های آب و لوله کشی فاضلاب می باشند. در اینگونه موارد لازم است که افراد از کفشی استفاده کنند که کاملاً ضد آب و ضد رطوبت باشد تا از نفوذ آب و رطوبت به درون کفش و آسیب دیدن پاها جلوگیری کند. عایق بودن و ضد آب بودن مهم ترین ویژگی این نوع کفش ایمنی است.

کفش ایمنی ضد حریق

کفش ایمنی ضد حریق از پاها در برابر آتش و خطر سوختگی محافظت می کند و کاملاً عایق حرارت و گرمای شدید می باشد. شغل هایی که با آتش و حرارت سروکار دارند از جمله آتش نشانان می باید از کفش ایمنی ضد حریق استفاده کنند. رویه این نوع از کفش های ایمنی بسیار مقاوم و معمولاً از جنس چرم مرغوب می باشد.

کفش ایمنی ضد برق

افرادی که در محیط کاری خود با جریان الکتریسیته سروکار دارند بسیار در معرض خطر برق گرفتگی می باشند. از این رو بسیار مهم است که از پوشش مناسب و عایق جریان الکتریسیته استفاده کنند که از جمله آنها انواع کفش ایمنی ضد برق هستند. بعنوان مثال امکان دارد که در هنگام کار، پاها ناخواسته بر روی سیم قرار بگیرند و یا سیم بصورت اتفاقی بر روی پاها بیفتد. همین موضوع اهمیت استفاده از کفش ایمنی عایق برق را بخوبی نشان می دهد. کفش ایمنی ضد برق در سه نوع هدایت کننده، غیر قابل هدایت و ضد استاتیک وجود دارد.

کفش ایمنی حفاری

از این نوع کفش ایمنی در محیط های کاری همچون حفر چاه های نفتی و گازی، محیط های عمرانی و حفر معدن استفاده می شود که ساق بلند است و از رویه چرم و یا پلاستیکی برخوردار می باشد. مهم ترین خطرات موجود در اینگونه مشاغل، خطر سقوط اجسام سنگین بر روی پاها و نیز خطر نفوذ مواد نفتی و خطرناک به درون کفش هستند که کفش ایمنی حفاری وظیفه محافظت از پاها را در برابر چنین خطراتی بر عهده دارد.

معرفی و بررسی انواع کفش ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با سال ها تجربه و تخصص در این زمینه مفتخر است که محصولات خود را با بهترین کیفیت و همگام با پیشرفت های روز دنیا در این حوزه به مشتریان گرامی خود ارائه می نماید. این مجموعه محصولات خود را تماماً از مواد اولیه مرغوب همانند چرم طبیعی و مشور تبریز می کند و مطابق با استانداردهای بین المللی در دسترس مشتریان گرامی قرار داده است و سال ها اعتماد و رضایتمندی مشتریان نیز گواهی بر این امر است.

jasoorshoes-logo-tab