jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

معرفی و کاربرد انواع چرم در تولید کفش ایمنی

کفش ایمنی را می توان یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی دانست که نقش بسیار مهم و موثری در تأمین سلامتی و حفظ ایمنی فرد دارد. در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر، استفاده از تجهیزات ایمنی کامل از جمله کفش ایمنی در اولویت اول قرار دارد. چیزی که بیش از پیش اهمیت دارد استحکام و کیفیت کفش ایمنی و نیز سازگاری کامل آن بلحاظ تخصصی و ایمنی با شغل مورد نظر است. در هر شغل و حرفه ای، کفش ایمنی مورد استفاده باید از پاها در برابر تمامی خطرات احتمالی پیش بینی شده و غیرمترقبه بطور کامل محافظت نموده و ایمنی و سلامت فرد را تأمین نماید. این موضوع با کیفیت، نوع و جنس مواد اولیه بکار رفته در تولید کفش ایمنی ارتباط مستقیم دارد. یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مواد اولیه در تولید انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی، چرم است که بر اساس جنس و نوع دباغی طبقه بندی می شود. استفاده از انواع چرم در تولی کفش ایمنی بسیار رایج است چرا که از جمله بادوام ترین و مستحکم ترین مواد اولیه موجود می باشد. تعریف فرآیند دباغی عبارتست از پردازش چرم خام و آماده سازی آن برای تولید محصولات مختلف.

مهم ترین ویژگی چرم آنست که بسرعت پاره و فرسوده نمی شود و دوام و کیفیت خود را تا مدت ها حفظ می کند. همین ویژگی یکی از اساسی ترین خاصیت ها برای تولید یک کفش ایمنی با دوام و با کیفیت می باشد. انواع چرم مورد استفاده در تولید کفش ایمنی وجود دارند که در ادامه به شرح اجمالی هر کدام خواهیم پرداخت.

معرفی و کاربرد انواع چرم در تولید کفش ایمنی

چرم طبیعی دارای قابلیت واکس خوری

چرم طبیعی را می توان مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع چرم دباغی شده نامید که در واقع از سطح بیرونی چرم خام حاصل می گردد. این نوع از چرم که به آن چرم کامل نیز گفته می شود دارای سطحی کاملاً براق بوده و با توجه به نوع دباغی، دارای دو مدل دانه دانه و صاف هستند. نوع چرم طبیعی دانه دانه عمر طولانی تری دارند و بسیار با کیفیت هستند. این نوع از چرم بدلیل دوام بسیار بالا و ظاهر زیبا و شکیل خود، قیمت بالاتری دارند.

چرم اشبالت

از دیگر انواع چرم بلحاظ نوع دباغی، چرم اشبالت است که از لایه میانی پوست حیواناتی مانند گاو و گوسفند و … تولید می شود. این نوع چرم نیز دارای دوام و سختی مطلوبی است و دارای سطحی پرزدار می باشد. انواع رنگ شیمیایی در تعداد بالا بهنگام ساخت چرم اشبالت مورد استفاده قرار می گیرد و به همین جهت، این نوع چرم دارای رنگبندی متنوعی می باشد. این نوع چرم در تولید انواع کیف کاربرد دارد.

چرم نبوک

چرم نبوک نوع دیگری از چرم است که دارای بافتی مخملی بوده و از لایه درونی پوست گاو تهیه می شود. این نوع چرم بسیار لطیف و ظریف می باشد ولی نگهداری و تمیز نگهداشتن آن کمی سخت تر است.

چرم جیر

چرم جیر در واقع ظریف ترین، لطیف ترین و در عین حال کم استحکام ترین نوع چرم است که بافتی نرم و مخملی داشته و پایین ترین سطح پوست حیوانات تولید می شود. بر روی سطح چرم جیر، پرزهایی نرم و کوتاه وجود دارد که موجب ایجاد بافت مخملی آن شده است.

تفاوت اساسی انواع چرم موجود

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد انواع چرم را می توان بر اساس نوع دباغی و جنس آن طبقه بندی نمود. از سوی دیگر و بطور کلی چرم را می توان به دو دسته چرم طبیعی و چرم صنعتی تقسیم بندی نمود. انواع چرم دباغی شده بر اساس مقدار سختی و مقدار دوام و استحکام و جنس سطح خود دارای تفاوت هستند. چرمی از بیرونی ترین لایه پوست حیوانات ساخته شده باشد دارای بیشترین سختی و استحکام و برعکس، چرمی که از درونی ترین لایه پوست حیوانات تهیه شده باشد دارای استحکام کمتری است و دارای سطحی بسیار لطیف و ظریف می باشد.

چرم جیر و چرم اشبالت هردو سطحی پرزدار دارند با این تفاوت که پرزهای چرم اشبالت بسیار خشن و کلفت هستند ولی پرزهای چرم جیر، نرم و لطیف و کوتاه می باشند و بافتی مخملی دارند. در تولید انواع کفش ایمنی، استفاده از چرم با کیفیت و مرغوب یک ضرورت است و بر روی استحکام و کیفیت آن اثر مستقیم دارد. هدف از تولید کفش ایمنی و استفاده از آن، تأمین ایمنی و حفظ سلامت کارکنان است و از این رو باید در تهیه انواع پوتین و کفش ایمنی از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت از جمله چرم اصل و مستحکم از حمله چرم تبریز استفاده شود.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی ساق بلند و ساق کوتاه مفتخر است که اعلام کند برای سالیان متمادی از چرم طبیعی تبریز که از جمله مرغوب ترین انواع چرم حتی در میادین بین المللی است در تولیدات خود بهره برده و همواره رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده است. این شرکت تلاش می کند که بهترین ها را به مشتریان گرانقدر خود ارائه دهد.

jasoorshoes-logo-tab