jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

نحوه تشخیص زمان دقیق تعویض کفش ایمنی

یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی که تقریباً در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر مورد استفاده قرار می گیرد، کفش ایمنی است. کفش ایمنی انواع بسیاری دارد و به دو گروه کفش ایمنی ساق بلند ( پوتین ایمنی ) و کفش ایمنی ساق کوتاه تقسیم می شود. کفش ایمنی باید دقیقاً منطبق با نوع و شرایط کاری مورد نظر انتخاب شود تا بهترین عملکرد را داشته باشد و ایمن سازی پاها را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. همچنین مراقبت از کفش ایمنی مورد استفاده و استفاده صحیح از آن سبب افزایش طول عمر مفید آن و حفظ کیفیت کفش ایمنی در طولانی مدت خواهد شد. اما چیزی که در این میان بسیار حائز اهمیت است اینست که کفش ایمنی نیز همانند هر محصول دیگری دارای عمر مفید است و پس از یک دوره استفاده باید تعویض گردد. با توجه به اینکه کفش ایمنی با هدف محافظت از پاها در برابر انواع خطرات موجود در محیط های کاری و در حین کار مورد استفاده قرار می گیرد در صورت عدم تعویض بموقع آن، ممکن است فرد در ساعات کاری با خطراتی مواجه و دچار حادثه شود هر چند که کفش ایمنی نیز به پا داشته باشد. از این رو نحوه تشخیص زمان دقیق تعویض کفش ایمنی و بعبارتی تعویض بموقع آن، نقش مهم و حیاتی در حفظ ایمنی فرد در محیط های کاری دارد. برای این موضوع نیاز به آشنایی با علائم اصلی و مهم نشان دهنده زمان تعویض کفش ایمنی می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

علائم مهم کفش ایمنی برای تشخیص زمان تعویض

هدف اصلی از بکارگیری کفش ایمنی، محافظت از پاها در برابر خطرات موجود در محیط های کاری است. بعنوان مثال کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت باید از انگشتان پاها در برابر خرد شدگی و له شدگی ناشی از سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی آنها محافظت کند. همچنین کفش ایمنی استاندارد باید کاملاً ضد سایش و ضد لغزش باشد و در برابر شرایط سخت و خطرناک محیط کاری، مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. اما پس از یک دوره استفاده طولانی و در زمان درست لازم است که کفش ایمنی تعویض گردد. زمان تعویض انواع کفش ایمنی بسته به نوع و شرایط محیط کاری مورد استفاده متفاوت است. سه عامل مهم و اصلی برای تشخیص زمان تعویض کفش ایمنی،  ساییدگی متداول، آسیب و کاربرد هستند. توجه به این عوامل می تواند کمک موثری برای تشخیص بموقع زمان تعویض کفش ایمنی باشد.

علائم مهم کفش ایمنی برای تشخیص زمان تعویض

بررسی عوامل مهم در جهت تشخیص زمان بموقع تعویض کفش ایمنی

بطور معمول کفش ایمنی باید پس از مدتی که از استفاده آن گذشت از لحاظ ساییدگی و پارگی های متداول مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. برخی از علائم از این دست شامل سوراخ یا پارگی، مشاهده سرپنجه از روی کفش یا پوتین ایمنی، ساییده و صاف شدن آج های زیره کفش، جدا شدن درزها و دوخت های کفش، لغزیدن یا سر خوردن پاها هنگام راه رفتن و در کل کم شدن اعتماد و حس رضایت فرد از کفش ایمنی هستند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم لازم است که کفش ایمنی در اسرع وقت تعویض گردد. اگر کفش ایمنی یکبار دچار حادثه شود حتماً آسیب می بیند و باید تعویض شود. بعنوان مثال اگر جسم سنگینی بر روی کفش بیفتد کفش درصد بالایی از مقاومت خود را از دست می دهد. بنابراین اگر کفش در اثر وقوع حادثه ای دچار آسیب گردد باید حتماً تعویض شود. از طرفی هم باید به نوع کاربرد کفش ایمنی در جهت تشخیص زمان دست تعویض آن توجه کرد. بطور مسلم کفشی که در محیط هایی با شرایط کاری سخت تر و طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به سایرین باید سریع تر و در بازه کوتاه تری تعویض گردد.

بررسی عوامل مهم در جهت تشخیص زمان بموقع تعویض کفش ایمنی

کفش ایمنی یک محصول مهم برای ایمن سازی افراد در محیط های کاری

بر هیچ کس پوشیده نیست که کفش ایمنی از مهم ترین و حیاتی ترین تجهیزات ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری است و با توجه به اینکه با استناد به آمار جهانی می توان قطع به یقین اشاره کرد که بیشترین آسیب ها و سوانح از ناحیه پاها رخ داده است اهمیت این محصول بیش از پیش آشکار می گردد. از این رو بسیار مهم است که به وضعیت کفش ایمنی و در صورت لزوم تعویض آن توجه ویژه داشت.

کفش ایمنی یک محصول مهم برای ایمن سازی افراد در محیط های کاری

شرکت ایمن گستر جسور با دارا بودن سالیان متمادی تجربه و نیز تخصص روز دنیا در زمینه تولید انواع کفش ایمنی، محصولات خود را با کیفیت هر چه تمام تر و با استانداردهای بین المللی به مشتریان گرامی ارائه می دهد و تلاش می کند تا با ارائه بهترین محصولات و خدماتی در شأن مصرف کننده ایرانی، رضایتمندی مشتریان گرانقدر خود را بیش از پیش بدست آورد.

jasoorshoes-logo-tab