jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

نحوه تشخیص صحیح کفش ایمنی استاندارد و متناسب با کار

کفش ایمنی بدون شک از جمله مهمترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی است که تقریباً در تمامی مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آن در هر حرفه ای بخصوص مشاغل پرخطر بسیار مهم و حیاتی است. نکته مهم و قابل توجه آنست که کفش ایمنی انتخابی باید کاملاً منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر انتخاب شود. بعبارت دیگر، برای اینکه کفش ایمنی بهترین عملکرد و بیشترین بهره وری را داشته باشد باید منطبق با شغل مورد نظر و با در نظر گرفتن شرایط و پیش بینی خطرات احتمالی موجود در آن انتخاب شود. همچنین در هنگام انتخاب کفش ایمنی باید اطلاعات کامل و مفیدی در مورد آن بدست آورد و به جزئیات محصول مورد نظر توجه کامل داشت. تنها با انتخاب یک کفش مناسب و با کیفیت می توان سلامت پاها را در حین کار تضمین نمود و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. در واقع، پاها بعنوان قلب دوم انسان نیازمند مراقبت و رسیدگی خاصی هستند و با توجه به اینکه طبق آمارهای موجود، آسیب ها در ناحیه ها پاها بیشترین موارد آسیب در حین کار هستند اهمیت این موضوع دوچندان می شود. برای انتخاب درست کفش ایمنی مناسب باید به شاخصه هایی همچون اندازه کفش، جنس کفش، اجزای داخلی کفش و … توجه داشت که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انتخاب کفش ایمنی استاندارد و با اندازه درست

یکی از مهمترین عوامل آسیب رسان به پاها، تنگ یا گشاد بودن کفش و بعبارتی اندازه نبودن کفش است. در حقیقت این تصور که اگر مقداری کفش برای پاها تنگ باشد و پس از مدتی به اصطلاح جا باز می کند یک تصور کاملاً اشتباه است. بخصوص این موضوع برای کفش ایمنی و کفش کار بسیار پر رنگ تر می شود چرا که افراد بطور معمول برای ساعات طولانی و بدون وقفه از کفش ایمنی کار استفاده نموده و آنها را به پا دارند. از این رو لازم است که کفش ایمنی مورد نظر کاملاً اندازه پای فرد انتخاب شود بطوریکه فرد کاملاً در آن احساس راحتی کند و در حین کار کمترین فشار و خستگی به پاها تحمیل گردد.

پوتین ایمنی سبلان
کفش ایمنی سبلان

بررسی اجزای مختلف کفش ایمنی

توجه به اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی شامل رویه، زیره، پاشنه و پنجه کفش در انتخاب کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. رویه کفش باید قابلیت تهویه کامل و کافی داشته باشد و خشک و سبک هم باشد. چرم یکی از بهترین و مقاوم ترین مواد برای تهیه رویه کفش ایمنی است. زیره کفش باید القا کننده احساس راحتی بوده و دارای مقاومت سایشی بالایی نیز باشد. از جمله زیره های مورد استفاده در انواع کفش ایمنی، زیره پلی اورتان و پلی وینیل کلراید هستند. زیره کفش باید مقاوم و منعطف و کاملاً ضد لغزش و ضد سایش باشد. پنجه کفش نیز باید بگونه ای باشد که انگشتان پا کاملاً در آن احساس راحتی کنند. کفش ایمنی حتماً باید دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی باشد تا از انگشتان پاها در برابر خطرات مختلف محافظت نماید. پاشنه کفش هم باید پهن و مناسب باشد تا فشار کمتری به پاها تحمیل شود. استفاده از کفی طبی هم در حفظ سلامت پاها در حین کار بسیار مهم است.

بررسی اجزای مختلف کفش ایمنی

کفش ایمنی استاندارد ضامن حفظ سلامت پاها در حین کار

استفاده از کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت که منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر باشد ضامن حفظ سلامت پاها در حین کار است. کفش ایمنی باید بسیار مقاوم و مستحکم و در عین حال منعطف و راحت باشد. برای انتخاب درست کفش ایمنی باید در ابتدا شرایط موجود در محیط کاری مورد نظر و خطرات موجود در آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین لازم است اطلاعاتی در مورد کفش ایمنی انتخابی شامل جنس کفش، اجزای آن و سطح راحتی و دوام آن و همچنین انطباق کامل آن با محیط کاری کسب شود. استفاده از کفش ایمنی غیر استاندارد و نامرتبط با محیط کاری، نه تنها ایمن سازی مناسبی ندارد بلکه در طولانی مدت فرد را با مشکلات و آسیب های جدی از جمله آسیب به مهره های ستون فقرات و زانوها و … مواجه خواهد نمود. از این رو، دقت در انتخاب کفش ایمنی استاندارد و مناسب همواره باید در اولویت و توجه قرار گیرد.

مشاغل ملزم به استفاده از انواع کفش ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با کیفیت و دوام بالا مفتخر است که محصولات خود را به مشتریان گرامی خود تقدیم می کند. تنوع بالای محصولات و کیفیت بالای آنها از جمله شاخصه های مهم مجموعه ایمن گستر جسور می باشد که بسیار مورد توجه عموم و کسب و کارها قرار گرفته است.

jasoorshoes-logo-tab