jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

نحوه نگهداری از انواع کفش ایمنی

کفش ایمنی را می توان از جمله مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی نام برد که در محیط های کاری و توسط افراد شاغل مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که انتخاب درست و بکارگیری مناسب کفش ایمنی بسیار مهم است، مراقبت و نگهداری از آن نیز بسیار حائز اهمیت است. استفاده درست و مراقبت از کفش ایمنی موجب افزایش طول عمر مفید آن و حفظ استحکام و کیفیت آن می شود. مهم ترین دلیل استفاده از کفش ایمنی، محافظت از پاها در برابر خطرات گوناگون موجود در محیط های کاری از جمله سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک، برق گرفتگی، انفجار، لغزش، سایش، فرو رفتن اشیاء نوک تیز و خطرناک و … می باشد. بعبارت کلی، کفش ایمنی یکی از مهمترین اجزای محافظتی از پا است که انتخاب و نگهداری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انواع کفش ایمنی طی یک پروسه تخصصی و با در نظر گرفتن راحتی و فرم آناتومیک پا طراحی و تولید می شود. این نوع از کفش ها معمولاً در قسمت پنجه خود دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیت جهت محافظت از انگشتان پاها می باشند. همچنین کفی انواع کفش ایمنی کاملاً راحت است بطوری در ساعات طولانی کار، کمترین فشار به پاها تحمیل گردد و رویه آن نیز معمولاً از جنس چرم است و دوام بالایی دارد و مانع از تعریق بیش از حد پاها می شود. ولیکن همانند هر وسیله دیگری، کفش ایمنی نیز به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد تا در دراز مدت آسیب نبیند و کیفیت و دوام خود را از دست ندهد. در ادامه به بررسی چگونگی نگهداری و رسیدگی به انواع کفش ایمنی خواهیم پرداخت.

نحوه نگهداری از انواع کفش ایمنی

انواع کفش ایمنی و اصول نگهداری از آنها

با توجه به اینکه مشاغل متعددی وجود دارد و هر محیط کاری دارای خطرات و شرایط منحصر بفردی است کفش های ایمنی در انواع مختلف و با ویژگی های تخصصی و منحصر بفرد طراحی و تولید می شوند. انواع کفش ایمنی شامل کفش ایمنی مهندسی، کفش ایمنی کارگری در انواع مختلف، کفش ایمنی عایق برق، کفش ایمنی ضد سایش و … هستند. حال اینکه کفش ایمنی با هر نوعی نیازمند نگهداری و مراقبت است. اصول نگهداری کفش ایمنی شامل استفاده صحیح، نظافت کفش ایمنی، در نظر گرفتن حرارت و رطوبت و در نظر گرفتن عمر مفید و تعویض کفش ایمنی می باشند که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

بکارگیری صحیح کفش ایمنی

اولین گام برای استفاده درست از کفش ایمنی، انتخاب اندازه و سایز مناسب کفش است. کفش ایمنی مخصوص استفاده در محیط های کاری طراحی و تولید شده است. از این رو لازم است که پس از اتمام کار، کفش خود را در مکان مناسب و در یک جعبه مقوایی بگذارید. بعنوان مثال کفش را نباید بصورت مداوم و طولانی در پلاستیک نگهداری کنید چرا که پس از مدتی کفش ایمنی، شکل و طراحی ارگونومیک آن از بین خواهد رفت.

نظافت کفش ایمنی

تمیز نگه داشتن کفش ایمنی بسیار مهم است و در حفظ کیفیت و سلامت آن نقش پررنگی دارد. بعد از اتمام استفاده از کفش ایمنی باید آن را خشک نمود. برای این کار قرار دادن کفش در یک محیط تهویه دار کافیست و نباید از وسایل گرمایشی برای خشک کردن کفش استفاده کرد چرا که بتدریج از کیفیت کفش کاسته و آن را کهنه و فرسوده می کند.

در نظر گرفتن حرارت و رطوبت

بطور معمول باید کفش ایمنی را در دمای کمتر از 25 درجه و رطوبت کمتر از 70 درصد نگه داشت تا کفش ایمنی سالم و با کیفیت بماند و در طولانی مدت کیفیت خود را از دست ندهد.

در نظر گرفتن عمر مفید و تعویض کفش ایمنی

عمر مفید کفش ایمنی بستگی به نوع کفش، کیفیت و نوع متریال مورد استفاده در تولید آن دارد. بطور معمول کفش ایمنی بین 5 تا 8 سال قابل استفاده است ولی در صورت بروز علائمی همچون مشاهده ترک یا پوسته در زیره و رویه کفش، شکستگی در چرم، سوراخ و حفره، شکستگی پاشنه و … باید در اسرع وقت کفش ایمنی را تعویض نمود.

نحوه نگهداری از انواع کفش ایمنی با رویه های گوناگون

رویه های کفش ایمنی بطور معمول از جنس چرم، جیر و یا لاستیک است که نگهداری هر یک منحصر بفرد و متفاوت از دیگری است. کفش ایمنی با رویه چرم را باید کاملاً خشک و در محیطی عاری از رطوبت نگهداری کرده و از واکس برای نرم شدن آن استفاده نمود. برای نگهداری کفش ایمنی با رویه جیر باید از واکس و برس مخصوص جیر استفاده کرد. برای کفش ایمنی لاستیک نیز باید از آب و محلول جوش شیرین برای شستشو و نگهداری آن استفاده کرد و برای خشک شدن باید آن را در معرض هوا قرار داد.

نحوه نگهداری از انواع کفش ایمنی 1

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی برای مشاغل مختلف و با ویژگی های تخصصی، محصولات خود را به مشتریان گرانقدر خود ارائه می نماید و مفتخر است که سال ها اعتماد و رضایتمندی مشتریان را در کارنامه خود دارد.

jasoorshoes-logo-tab