jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

بررسی ویژگی های مهم برای انتخاب کفش ایمنی مناسب فصول سرد

محیط های کاری همواره با خطرات و تهدیداتی برای کارکنان شاغل در آنها همراه هستند. استفاده از تجهیزات ایمنی تخصصی و متناسب با محیط کاری مورد نظر، کارکنان را از این خطرات مصون نگه می دارد. از جمله این تجهیزات، کفش ایمنی است که وظیفه محافظت از پاها و حفظ ایمنی آنها را بر عهده دارد. تفاوت اصلی کفش ایمنی با سایر کفش ها اینست که انواع کفش ایمنی بطور معمول دارای سرپنجه های فولادی هستند تا از انگشتان پاها در برابر خطراتی همچون سقوط و پرتاب اشیاء سنگین بر روی آنها و خورد شدن و له شدن مراقبت و محافظت می کنند. همچنین انواع کفش ایمنی بسیار مقاوم تر و با دوام تر از سایر کفش ها هستند و دارای ویژگی های خاصی برای حفظ ایمنی پاها می باشند. بطور کلی اجزای کفش ایمنی شامل رویه کفش، پاشنه کفش، پشتی کفش، بافته کفش، آستری کفش، آستری رویه، زبانه، پاشنه، لاستیک پنجه، سرپنجه فولادی و … هستند. ساختار هر کفش ایمنی و جنس اجزای سازنده آن با توجه به نوع استفاده آن متفاوت است. بعنوان مثال در فصول سرد سال و یا در مکان های بسیار سرد و یخبندان باید از کفش های ایمنی عایق سرما و ضد یخ استفاده کرد. بسیار مهم است که افراد شاغل در مکان های سردسیر از انواع کفش ایمنی ضد سرما استفاده کنند تا پاهای آنها گرم بماند و دچار یخ زدگی و دیگر آسیب های ناشی از سرما نشود. در ادامه به بررسی ویژگی های کفش ایمنی مناسب فصول و مکان های سرد خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی های مهم برای انتخاب کفش ایمنی مناسب فصول سرد

مموری فوم در انواع کفش ایمنی

مموری فوم متشکل از ماده ای به نام پلی اورتان که دانسیته و چگالی بالایی دارد است و فوم ویسکو الاستیک یا فوم پلی اورتان کم انعطاف پذیر هم نامیده می شود. این نوع از فوم ها به حرارت بدن و فشار وارد شده واکنش نشان داده و در کمتر از چند دقیقه تغییر حالت می دهد و شکل بدن یا پا را به خود می گیرند. بنابراین به آن فوم هوشمند نیز اطلاق می گردد.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب فصول سرد

کفش ایمنی مناسب و استاندارد برای فصول سرد و نواحی سرد و یخبندان باید از پاها در برابر سرمای شدید و یخ زدگی محافظت کند. این نوع از کفش های ایمنی باید کاملاً ضد آب و ضد رطوبت بوده و دارای استحکام و دوام بالایی باشد. همچنین باید قابلیت حفظ دما و هواخوری کفش کار را داشته باشد. زیره کفش، جنس رویه کفش کار و نیز لایه‌ی میانی ( کفش کار ) نیز در یک کفش ایمنی مناسب برای فصول سرد بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

ضد آب بودن کفش ایمنی مناسب فصول سرد

قابلیت ضدآب بودن در کفش ایمنی مناسب فصول سرد و منطق سردسیر و یخبندان بسیار اهمیت دارد. با بکارگیری تکنولوژی Gore-Tex که در رابطه با ساخت پارچه مقاوم و با دوام است علاوه بر ایجاد هواخوری، مقاومت در برابر نفوذ آب در انواع کفش ایمنی مناسب فصول سرد تضمین خواهد شد.

استحکام و نوع زیره کفش ایمنی استاندارد مناطق سردسیر

کفش ایمنی مناسب فصول سرد باید از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و بعبارتی در برابر ضربه و فشار تحمل بالایی داشته باشد. برای تقویت نمودن ساختار کفش ایمنی در بخش پنجه از موادی مستحکم همانند چرم طبیعی، چرم مصنوعی یا کامپوزیت استفاده می شود که به رویه‌ی کفش استحکام بیشتری بدهد و به استحکام کفش ایمنی بیافزاید. جنس زیره و نوع آج‌هایی هم که در تولید کفش ایمنی مناسب فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند بسیار اهمیت دارند و بسته به نوع استفاده متفاوت هستند.

قابلیت حفظ دما و هواخوری کفش ایمنی مناسب مناطق سردسیر

گرم ماندن پاها و همچنین عبور جریان هوا برای جلوگیری از تعریق پاها بسیار اهمیت دارد. برای تولید کفش‌ ایمنی مناسب فصول سرد، بیشتر از تکنولوژی‌هایی استفاده می شود که از هدر رفتن دمای بخش داخلی کفش جلوگیری نموده و مانع از سرمازدگی پاها نیز گردد.

جنس رویه و لایه‌ی میانی کفش ایمنی مناسب فصول سرد

رویه کفش نیز باید بگونه ای باشد که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از دوام و استحکام مطلوبی برخوردار باشد. همچنین بکارگیری لایه‌ی میانی مناسب در کفش ایمنی مناسب فصول سرد موجب می شود که کمترین فشار به پاها تحمیل شود و فرد کمتر دچار خستگی کند. استفاده از لایه میانی سبب حفظ بیشتر گرما، راحتی و استحکام کفش خواهد شد. همچنین به فرد این امکان را می دهد که کنترل بهتری بر روی حرکات خود داشته باشد.

بررسی ویژگی های مهم برای انتخاب کفش ایمنی مناسب فصول سرد

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده تخصصی انواع کفش ایمنی با بهترین کیفیت محصولات خود شامل انواع کفش ایمنی مناسب فصول سرد، مناطق سردسیر و یخبندان را به مشتریان گرانقدر خود ارائه می نماید. این مجموعه تلاش می کند تا با ارائه محصولاتی با کیفیت و با دوام، گامی در جهت اعتلای صنعت کفش ایمنی در کشور بردارد و محصولاتی شایسته مصرف کننده ایرانی را طراحی و تولید نموده و در دسترس هم میهنان گرامی قرار دهد.

jasoorshoes-logo-tab