jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد و مناسب

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد و مناسب است که کیفیت آن را نشان می دهد و در واقع هر چه قدر یک کفش ایمنی دارای ویژگی های مطلوب تر و ایده آل تری باشد به همان اندازه بلحاظ تأمین امنیت پیشتازتر و برتر خواهد بود. پا یکی از حساس ترین اعضای بدن است و از پاها به عنوان قلب دوم بدن نام برده شده است. استفاده از کفش ایمنی بعنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی بسیار اهمیت دارد و استفاده از آن برای حفظ سلامت نیروی انسانی بسیار حیاتی است. اما یک کفش ایمنی با کیفیت و ایده آل که از استانداردهای معتبری برخوردار است دارای ویژگی های مهمی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

1- تضمین ایمنی پاها در برابر خطر سقوط اشیاء و افتادن آنها و جلوگیری از آسیب های مختلف در این زمینه

خطر سقوط اشیاء سنگین بر روی پاها از جمله خطراتی است که افراد را در فضای کاری تهدید می کند. وقوع یک چنین حوادثی می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند. یک کفش و یا پوتین ایمنی استاندارد باید بسیار مقاوم باشد بطوری که تحمل وزن های بسیار بالا را داشته باشند و بتوانند در برابر خطر افتادن اجسام سنگین در حین کار بر روی پاها از آنها محافظت کنند. یک کفش امینی استاندارد باید بتواند در حدود 200 ژول از انرژی جنبشی را جذب کند.

کفش ایمنی تبریز

2- راحت بودن و بهداشت کفش ایمنی با توجه به استفاده طولانی مدت از آن

کارگران و افراد شاغل در مراکز صنعتی و کارخانجات و … معمولاً ساعاتی طولانی به کار مشغول هستند و از این رو کفش ایمنی را همانند دیگر تجهیزات ایمنی و لباس کار خود به مدت طولانی در روز استفاده می کنند. از این رو، یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین ایمنی استاندارد راحت بودن آن است. یک کفش ایمنی ایده آل باید انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد و از طراحی آناتومیک و راحتی برخوردار باشد. از طرفی یک کفش ایمنی مطلوب باید فضایی کاملاً بهداشتی برای پا بوجود آورد و در برابر دما، آب و رطوبت از پاها محافظت کند.

3- عمر مفید بالای کفش ایمنی و کیفیت و کارایی مطلوب آن

یک کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی استاندارد باید برای مدت طولانی با کیفیت هر چه تمام تر قابل استفاده باشد و نه تنها نباید پس از مدتی استفاده کیفیت خود را از دست ندهد بلکه باید با حفظ کارایی خود به بهترین شکل ممکن از پاها مراقبت کرده و تا مدت ها به عبارتی با همان کیفیت روز اول استفاده، قابلیت بکارگیری داشته باشد.

کفش ایمنی تبریز مارکو ساق کوتاه

4- محافظت کننده قدرتمند از پاها در برابر سایر خطرات احتمالی با توجه به شرایط مختلف کاری

در مراکز صنعتی و کارخانجات و … با توجه به شرایط و موقعیت و نوع کار همواره خطرات مختلفی نیروی انسانی را تهدید می کند. از جمله این خطرات،  لغزش، سر خوردن پا و افتادن، خطرات الکتریکی، سوختگی، آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم، خستگی شدید و … هستند. یک کفش ایمنی استاندارد باید با توجه به محیط کاری تعریف شده خود، بهترین عملکرد را داشته باشد و بتواند بصورت کامل و حرفه ای از بروز آسیب در افراد در برابر خطرات ذکر شده جلوگیری کند.

علاوه بر اینها یک کفش ایمنی مطلوب و استاندارد باید از ظاهر و طراحی بروز و مناسبی برخوردار باشد که به افراد در هنگام استفاده احساس خوشایندی را القا کند. کفش ایمنی از مهمترین تجهیزات ایمنی کاری است که کیفیت و کارایی آن نقش مهمی را در حفظ سلامت افراد ایفا می کند. لزوم استفاده از کفش و یا پوتین ایمنی در محیط های کاری و صنعتی بر هیچ کس پوشیده نیست و استفاده از یک کفش ایمنی استاندارد با ویژگی های مطلوب در جهت حفظ سلامت و امنیت نیروی انسانی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.