jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

چگونگی افزایش عمر مفید و حفظ کیفیت کفش ایمنی

یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین تجهیزات ایمنی که تقریباً در تمامی محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد کفش ایمنی می باشد. مطابق با آمارهای جهانی، بیشترین آسیب ها و جراحات وارد شده به کارگران در حین کار از ناحیه پاها بوده است. از این رو، استفاده از یک کفش ایمنی استاندارد و مطابق با نوع و شرایط کاری مورد نظر، بسیار حائز اهمیت است. همانطور که انتخاب درست و استفاده مناسب از کفش ایمنی بسیار اهمیت دارد، مراقبت و نگهداری از آن نیز بسیار مهم و ضروری است. بکارگیری صحیح و مراقبت از کفش ایمنی سبب افزایش طول عمر مفید آن و حفظ استحکام و دوام و کیفیت آن می گردد. بعبارت دیگر، اگر از کفش ایمنی مورد نظر به درستی استفاده نشود و یا از آن بخوبی مراقبت و نگهداری نگردد آن در طولانی مدت و بتدریج دوام و استحکام خود را از دست داده و بخوبی از پاها محافظت نمی کند. همچنین این موضوع سبب کاهش عمر مفید کفش ایمنی خواهد شد. بنابراین اهمیت و ضرورت مراقبت و نگهداری از کفش ایمنی و استفاده درست از آن بیش از پیش محسوس است. بعبارت کلی، کفش ایمنی نیز همانند هر وسیله دیگری نیازمند رسیدگی و مراقبت می باشد تا سالم و با کیفیت و ایمن باقی بماند.

چگونگی افزایش عمر مفید و حفظ کیفیت کفش ایمنی

مراقبت و نگهداری اصولی از انواع مختلف کفش ایمنی

مشاغل صنعتی، تولیدی و … متعددی وجود دارند که در محیط های کاری هر یک از آنها شرایط متفاوتی وجود دارد و خطرات مختلفی در حین کار افراد را تهدید می کند. استفاده از تجهیزات ایمنی تخصصی از جمله کفش ایمنی استاندارد و دقیقاً منطبق با نوع و شرایط محیط کاری بسیار حائز اهمیت است. برخی از انواع کفش ایمنی مورد استفاده در مشاغل گوناگون، کفش ایمنی مهندسی، کفش ایمنی کارگری در انواع مختلف، کفش ایمنی عایق برق، کفش ایمنی ضد سایش و … می باشند که هر یک دارای شرایط و ویژگی های منحصر بفردی می باشند. اصول نگهداری کفش ایمنی شامل استفاده صحیح، نظافت کفش ایمنی، در نظر گرفتن حرارت و رطوبت و در نظر گرفتن عمر مفید و تعویض کفش ایمنی هستند که هر یک به نوبه خود بسیار مهم می باشند.

استفاده درست و نظافت کفش ایمنی

استفاده صحیح و نگهداری از هر وسیله ای به افزایش طول عمر مفید آن می افزاید. بدیهی است که این موضوع در مورد کفش ایمنی نیز صادق است. بطور معمول انواع کفش ایمنی علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی و تخصصی ایمنی، با در نظر گرفتن راحتی و فرم آناتومیک پا طراحی و تولید می شوند. منظور از استفاده درست از کفش ایمنی آنست که از کفش ایمنی مورد نظر در مکان درست و با مراقبت های خاص از آن استفاده شود. کفش ایمنی از هر نوعی که باشد باید همه روزه و پس از استفاده، تمیز شود. باید به این نکته توجه کرد که نظافت و نگهداری انواع کفش ایمنی با یکدیگر متفاوت است.

عمر مفید انواع مختلف کفش ایمنی

کفش ایمنی هم همانند هر محصول دیگری دارای عمر مفید کارکرد می باشد. عمر مفید انواع مختلف کفش ایمنی بسته به نوع و مواد اولیه مورد استفاده با یکدیگر متفاوت است. با استفاده صحیح و مراقبت و نگهداری از کفش ایمنی، می توان عمر مفید آن را تا حد چشمگیری افزایش داد. معمولاً کفش ایمنی بین 5 تا 8 سال قابل استفاده است ولی در صورت بروز علائمی مانند دیده شدن ترک یا پوسته در زیره و رویه کفش، شکستگی در چرم، سوراخ و حفره، شکستگی پاشنه و … باید در سریعاً کفش ایمنی را تعویض نمود. توجه به این نکات نه تنها سبب ایمن سازی فرد در حین کار می شود بلکه فاکتورهای بهداشتی نیز بخوبی لحاظ شده و فرد با آرامش و راحتی بیشتری به کار و فعالیت خود می پردازد.

چگونگی افزایش عمر مفید و حفظ کیفیت کفش ایمنی

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در حیطه تولید انواع کفش ایمنی، مفتخر است که محصولات خود را از متریال درجه یک و بکارگیری متد روز دنیا در این حوزه تولید نموده و در دسترس مشتریان گرانقدر قرار می دهد. این مجموعه در تلاش است که محصولات خود را همگام با استانداردهای بین المللی و شایسته مصرف کننده ایرانی تولید نماید. دریافت سال ها رضایتمندی و اعتماد مشتریان گرامی، برگ زرینی از دفتر افتخارات این شرکت است.

jasoorshoes-logo-tab