jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

چگونگی انتخاب صحیح کفش ایمنی استاندارد و منطبق با محیط کاری

کفش ایمنی یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی است که در تمامی محیط های کاری بخصوص در مشاغل پر خطر مورد استفاده قرار می گیرد. پاها بعنوان قلب دوم انسان و یکی از حساس ترین قسمت های بدن، در معرض بیشترین آسیب و خطر در حین کار قرار دارند و از این رو باید بهنگام کار از کفش ایمنی تخصصی و منطبق با شرایط کاری استفاده گردد. یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت باید علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی و مهم مراقبتی، دارای ویژگی های مراقبتی تخصصی منطبق با محیط کاری مورد نظر باشد. محیط های کاری بویژه محیط های کاری پرخطر همواره در معرض حوادث و رخدادهای غیرمترقبه می باشند و طبق آمار جهانی بیشترین آسیب ها و جراحات وارد شده به نیروی انسانی از ناحیه پاها بوده است که همین موضوع لزوم استفاده از کفش ایمنی تخصصی و استاندارد را در حین کار بیش از پیش نشان می دهد. خطرات بسیاری در حین کار افراد را تهدید می کنند که برخی از آنها شامل خطر پرتاب و سقوط اشیاء سنگین و خطرناک، برق گرفتگی، لغزش، سایش، خورندگی، فرو رفتن اشیاء نوک تیز، خشن و برنده به داخل کفش و … می باشند.

چگونگی انتخاب صحیح کفش ایمنی استاندارد

مزایای استفاده از کفش ایمنی در برابر انواع خطرات موجود در محیط های کاری

هر محیط کاری بسته به نوع و شرایط کاری منحصر بفردی که دارد دارای خطرات متفاوتی است. بنابراین برای انتخاب کفش ایمنی مناسب و کارآمد لازم است که در ابتدا نوع خطرات و آسیب های ناشی از آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و سپس بر مبنای نتایج حاصل شده، کفش ایمنی مورد نظر انتخاب گردد. بعنوان مثال در محیط های کاری که در آنها خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک زیاد است برای مراقبت از پاها می باید از انواع کفش ایمنی دارای سرپنجه فولادی یا کامپوزیتی استفاده گردد. استفاده از این نوع کفش ایمنی موجب می شود که انگشتان پاها از خرد شدن و له شدن ناشی از اینگونه خطرات مصون بمانند. و یا در محل هایی که افراد دائماً با برق سر و کار دارند باید از کفش هایی کاملاً عایق برق استفاده شود. کفش ایمنی همچنین باید در برابر لغزش و سایش نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

نکات قابل توجه در هنگام انتخاب کفش ایمنی منطبق با محیط کاری

مهمترین نکته در هنگام انتخاب کفش ایمنی منطبق با محیط کاری، شناخت و آگاهی کامل و دقیق از شرایط کار، نوع کار و پیش بینی انواع خطرات موجود در آن است. در واقع کفش ایمنی باید دارای ویژگی های تخصصی و حرفه ای کاملاً منطبق با حرفه مورد نظر باشد تا ایمنی کامل را برای افراد فراهم کند. علاوه بر دارا بودن ویژگی های تخصصی و استانداردهای لازم برای ایمن سازی افراد در شرایط مختلف، کفش ایمنی مورد نظر باید کاملاً راحت و منعطف باشد بطوریکه کمترین فشار و خستگی در حین کار و در طول ساعات بعضاً طولانی کار به پاهای فرد وارد گردد. همچنین رویه کفش ایمنی باید علاوه بر دوام و مقاومت بالا، دارای عبور جریان هوای مطلوبی نیز باشد تا از تعریق پاها و ایجاد ناراحتی برای فرد نیز جلوگیری گردد.

کفش ایمنی یکی از تجهیزات مهم ایمنی برای حفظ سلامت کارکنان

بدون شک کفش ایمنی را باید یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی مورد استفاده در مشاغل مختلف قلمداد نمود. در هنگام انتخاب کفش ایمنی باید به نوع کار و شرایط محیط کاری مورد نظر توجه کرد و کفش ایمنی منتاسب با نوع کار و با در نظر گرفتن حوادث و خطرات احتمالی انتخاب کرد. استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و تخصصی و متناسب با محیط کاری موجب افزایش تمرکز، آرامش و اعتماد بنفس در افراد می گردد که همین امر سبب افزایش راندمان و بازدهی آنها و در نتیجه موفقیت روزافزون کسب و کار خواهد شد. کفش ایمنی باید علاوه بر دارا بودن فاکتورهای گفته شده، بلحاظ ظاهری نیز شکیل و زیبا باشد تا از لحاظ روانی نیز تأثیر مثبتی بر روی فرد بگذارد و در کل ظاهر نیروی انسانی را در محیط کاری منظم و مطلوب نشان دهد.

چگونگی انتخاب صحیح کفش ایمنی استاندارد و منطبق با محیط کاری

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با سال ها تجربه و تخصص فوق العاده، محصولات خود را با استفاده از بهترین متریال و با در نظر گرفتن فاکتورهای مورد تأیید استانداردهای روز دنیا تولید نموده و در دسترس مشتریان گرانقدر خود قرار می دهد. این مجموعه امید دارد که با ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان گرامی گامی محکم در جهت ارتقای صنعت کشور بردارد.

jasoorshoes-logo-tab