jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی ساختمانی

کفش ایمنی ساختمانی یکی دیگر از انواع کفش ایمنی است که باید از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشد و نیز دارای ویژگی هایی باشد که از کارکنان در برابر خطرات احتمالی محافظت کند. مشاغل مرتبط با راه و ساختمان و مشاغل عمرانی از جمله پرخطرترین و پرچالش ترین مشاغل هستند و رعایت مسائل ایمنی بخصوص استفاده از تجهیزات ایمنی مهم ترین اولویت آنهاست. از جمله مهمترین تجهیزات ایمنی، کفش ایمنی است و از اهمیت زیادی برخوردار است. کفش ایمنی مناسب مشاغل مرتبط با راه و ساختمان باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند بصورت کامل امنیت کارگران، مهندسان و دیگر کارکنان را بصورتی کامل تأمین نماید و از پاها محافظت نماید. بنابر تجربیات بدست آمده در حدود 15% حوادث ناشی سقوط ها و لغزش ها متأسفانه به مرگ و میر منجر می شود. پس چه بهتر است که برای تأمین امنیت کامل تمام تدابیر لازم اندیشیده شده و تجهیزات لازم فراهم گردد تا از بروز اینگونه حوادث تلخ جلوگیری گردد

کفش ایمنی ساختمانی

کفش ایمنی نسبت به کفش معمولی مقاوم تر، سنگین تر و بادوام تر است و از چرم طبیعی ساخته می شود چرا که دوام بیشتری دارد و فسادناپذیرتر است. برای ساختن زیره کفش از موادی دارای ساختاری با مولکول های بزرگ و دارای ساختار تکرار شونده که به کمک پیوندهای شیمیایی بهم متصل هستند استفاده می شود و همچنین در ساختار زیره کفش از یک آستری که پوشاننده سطح داخلی کفش است استفاده می گردد که پاها مستقیماً با آن در تماس هستند. این آستری عرق پا را نیز جذب کرده و در راحتی و بهداشت پا نقش مهمی دارد. کفش ایمنی ساختمانی نه تنها باید دارای ویژگی های ذکر شده باشد بلکه دارای خصوصیات مهم دیگری است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

انواع کفش ایمنی ساختمانی با توجه به ساختار و محیط کاری

در واقع 3 نوع اصلی محیطی و ساختاری کفش ایمنی، انواع کفش ایمنی مخصوص محیط های سیمانی، انواع کفش ایمنی دارای ساختار پیوند مستقیم و انواع کفش ایمنی با ساختار والت هستند. هر یک از این دسته بندی ها دارا مزایا و ویژگی های مهمی هستند و بسته به شرایط و محیط کاری باید مورد استفاده قرار گیرند. انتخاب کفش ایمنی مناسب برای کارگران اهمیت زیادی دارند چرا که در صورت عدم انتخاب یک کفش ایمنی مناسب، مشکلات فراوانی مانند خستگی مداوم، کمردرد و پا درد و … برای آنها بوجود خواهد آمد.

انواع کفش ایمنی ساختمانی

انواع کفش و پوتین ایمنی مناسب برای محیط های سیمانی بلحاظ وزن نسبت به سایر دسته بندی ها سبک تر هستند. از این کفش ها باید در محیط هایی با سطوح مسطح همچون کارهای تولیدی، خط مونتاژ، انبارها و … و در کل کارهایی که تمامآً بصورت ایستاده انجام می شوند استفاده نمود. این کفش ها بسیار منعطف، سبک و با قیمتی مناسب هستند و کاربرد فراوانی دارند اما باید توجه کرد که این نوع از کفش های ایمنی برای سطوح ناهموار و خشن مناسب نیستند و پاها را خسته می کنند.

انواع کفش ایمنی با ساختار پیوند مستقیم برای انواع سطح مسطح و غیرمستقیم همانند محیط های ساخت و ساز، حمل و نقل و … و در کل محیط های کاری که در آنها نیاز به ایستادن و یا حرکت کردن در محیط های داخلی و یا خارجی بکار می روند. این نوع از کفش ایمنی نسبت به نوع اول کنترل بهتری بهنگام پیچ خوردگی داشته و خستگی پاها رانیز کاهش می دهند اما سفتی و استحکام یک کفش ایمنی مقاوم را ندارند و تنها بدلیل روش ساخت، قیمتی بالاتر دارند.

انواع کفش ایمنی دارای ساختار والت را می توان جزو کاربردی ترین و البته قدیمی ترین کفش های ایمنی نسبت به دو دسته قبلی نام برد. تولید این نوع کفش طولانی تر و شامل مراحل بیشتری است. این نوع از کفش های ایمنی برای سطوح ناهموار وخشن، محیط های خطرناک تر و نیز محیط های ساینده تر بسیار مناسب هستند. این دسته از کفش های ایمنی بسیار با دوام و مقاوم هستند و برای محیط های کاری خطرناک نظیر محیط هایی که با مواد شیمیایی خطرناک سر و کار دارند و محیط های سوزاننده ، اسیدی و … مناسب هستند.

انتخاب کفش ساختمانی مناسب ضامن سلامت کارکنان این گروه از مشاغل

ساختار کفش انتخابی توسط افراد می باید متناسب با شرایط محیط کاری مورد نظر انتخاب شود تا پاها خسته نشوند و آسیب نبینند. مشاغل ساختمانی و عمرانی از جمله مشاغلی هستند که نیاز به حفاظت و تأمین ایمنی دقیق کارکنان دارند. بنابراین لازم است که از انواع کفش و پوتین ایمنی با دوام، مستحکم و در عین حال راحت برای کارگران و سایر پرسنل استفاده کرد.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش و پوتین ایمنی مفتخر است که خدمات و محصولات شایسته ای را تقدیم مشتریان خود می نماید و این به سبب سال ها تجربه و تخصص و نیز استفاده از دانش و تکنولوژی های روز در این باره می باشد. این مجموعه با تولید انواع کفش ایمنی مناسب برای مشاغل مختلف در حوزه راه و ساختمان و فعالیت های عمرانی و شهرسازی و … تلاش می کند تا بهترین ها را به مشتریان خود عرضه کند چرا که سلامت نیروی انسانی کشور را سرمایه ای عظیم و ارزشمند می داند.

انتخاب کفش ساختمانی
jasoorshoes-logo-tab