jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی ضد اسید و ویژگی های آن

کفش ایمنی یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی در انواع محیط های کاری است که وظیفه حفاظت از پاها در برابر عوامل آسیب رسان مختلف و ایمن سازی آنها را بر عهده دارد. برای اینکه کفش ایمنی با کارایی صد درصدی قادر باشد از پاها بصورت کامل مراقبت کند نیاز است که کفش ایمنی انتخابی دقیقاً منطبق و متناسب با محیط کاری مورد نظر و با در نظر گرفتن خطرات موجود تهیه شود. بعبارت دیگر، با توجه به نوع شغل، فضا، محیط کار و خطرات احتمالی موجود در کار، انواع مختلفی از انواع کفش ایمنی تولید می گردد که همه آنها با در نظر گرفتن استانداردهای مشخص شده، تولید می شوند. از جمله پرخطرترین مشاغل موجود، مشاغلی هستند که افراد در آنها با مواد اسیدی، شیمیایی و … سر و کار دارند. در واقع محیط های اسیدی یکی از پر ریسک ترین و پرخطرترین حرفه ها هستند که کارکنان در اینگونه محیط ها با خطرات بسیاری مواجه هستند. بنابراین لازم است که این دسته از افراد با تجهیزات کامل و تخصصی ایمنی دراین زمینه خود را تجهیز نموده و با ایمنی کامل در محیط کار خود حاضر شوند. از جمله این تجهیزات، کفش ایمنی است که باید مختص محیط های اسیدی و شیمیایی انتخاب شود تا از پاهای افراد در برابر این مواد و آسیب های ناشی از آنها حفاظت کند.

خطرهای موجود در محیط های اسیدی

در تمام محیط های کاری اسیدی و شیمیایی، افراد بطور مستقیم و غیر مستقیم با مواد خطرناک اسیدی و شیمیایی و خورنده سر و کار دارند. از این رو مهم ترین خطری که افراد را در چنین شرایطی تهدید می کند خطر تماس این قبیل مواد با بدن آنها است. همچنین ایجاد واکنش های شیمیایی بین مواد مختلف نیز می تواند بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد. از دیگر خطرات موجود در انواع محیط های اسیدی و شیمیایی، امکان اشتعال و ایجاد حرارت و نیز ایجاد شوک و جریان الکتریکی ناخواسته می باشند. لیز خوردن نیز از دیگر خطرات موجود در اینگونه محیط ها است. اینها تنها گوشه ای از خطرات موجود در محیط های اسیدی است و بنابراین نیاز به تجهیز کارکنان به انواع تجهیزات ایمنی مرتبط و تخصصی از جمله کفش ایمنی بسیار مهم و حیاتی است.

ویژگی های کفش ایمنی ضد اسید

بطور مسلم بهترین نوع کفش ایمنی ضد اسید، کفشی است که مقاومت لازم در برابر خطرات شرح داده شده را داشته باشد و از پاها در برابر یک چنین خطراتی بخوبی محافظت کند. در واقع کفش ایمنی ضد اسید با توجه به تمامی خطرات احتمالی این چنین محیط هایی طراحی و تولید شده است و از این رو تمامی ویژگی های تخصصی و لازم را برای تأمین ایمنی افراد شاغل در محیط های اسیدی و شیمیایی داراست. کفش ایمنی ضد اسید دارای زیره پلی اورتان PVC می باشد و مانع از نفوذ مواد اسیدی و خورنده به داخل کفش می شود. همچنین این نوع از انواع کفش ایمنی کاملاً ضد حرارت و نسوز هستند و در برابر گرما و حرارت، مقاومت بسیار بالایی دارند. بطور کلی از جمله ویژگی های کفش ایمنی ضد اسید شامل مقاومت در برابر لفزش، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ضربه، عایق برق بودن، عمر مفید بالا، عایق حرارتی بودن در فصول مختلف سال، مقاومت در برابر خستگی و فشار و نیز آنتی باکتریال بودن هستند.

ویژگی های کفش ایمنی ضد اسید

افزایش امنیت محیط کاری اسیدی و استفاده از کفش ایمنی ضد اسید

انتخاب یک کفش ایمنی ضد اسید مرغوب و استاندارد تا حد بسیاری قادر است که امنیت و ایمنی افراد شاغل در مشاغل مرتبط با مواد اسیدی و شیمیایی را تأمین سازد. افراد بواسطه بهره مندی کامل از تجهیزات ایمنی تخصصی از جمله کفش ایمنی ضد اسید با اطمینان خاطر، راحتی و تمرکز بیشتری به کار خود می پردازند که همین امر در نهایت به افزایش راندمان کاری و بهبود اقتصادی کسب و کار می انجامد. در واقع، محیط های اسیدی و شیمیایی از جمله خطرناک ترین محیط های کاری می باشند و از این روست که باید بیش از پیش به رعایت مسائل ایمنی و نیز استفاده از تجهیزات تخصصی ایمنی بصورت کامل و حرفه ای توجه ویژه داشت.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده بهترین و تخصصی ترین کفش های ایمنی از جمله کفش ایمنی ضد اسید با کیفیت فوق العاده مفتخر است که محصولات خود را با بکارگیری دانش روز دنیا و تکنولوژی های روز دنیا در این حوزه تولید می کند. این مجموعه کوشش می کند که خواست و رضایت مشتریان گرانقدر خود را سرلوحه کار خود قرار دهد و بر همین اساس محصولات و خدمات خود را ارائه نماید.

jasoorshoes-logo-tab