jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی متناسب با کار

افراد و کارگران شاغل در محیط های کاری در مشاغل مختلف بخصوص در مشاغل پرخطر با خطرات احتمالی و غیرمترقبه مواجه هستند. از این رو استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و با کیفیت امری ضروری و غیر قابل اجتاب است. از جمله مهم ترین تجهیزات ایمنی بسیار حیاتی، کفش ایمنی و پوتین ایمنی است. از آنجا که از پاها بعنوان قلب دوم انسان نام برده شده است محافظت از آنها در حین کار بسیار اهمیت دارد چرا که آسیب دیدن پاها صدمات بسیار جدی به فرد وارد می کند و سلامت فرد را بطور جدی به مخاطره می اندازد. نکته بسیار مهم در این زمینه انتخاب کفش ایمنی متناسب با شغل و محیط کاری مورد نظر است. یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت باید علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی و مهم مراقبتی، دارای ویژگی های مراقبتی تخصصی منطبق با محیط کاری مورد نظر باشد. خطرات بسیاری در محیط های کاری افراد و کارکنان را تهدید می کند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

کفش ایمنی متناسب با کار

انواع خطرات موجود در محیط های کاری مختلف

خطر همیشه در محیط های کاری در کمین است و از این روست که شعار اول ایمنی بعد کار همواره باید سرلوحه کار تمام مشاغل و کسب و کارها و صنایع مختلف قرار گیرد. از جمله خطراتی که بیشترین آمار صدمات و آسیب های پرسنل و کارگران ناشی از آن است، خطر سقوط اشیاء سنگین و خطرناک می باشد. تقریباً در هر حرفه ای از جمله مشاغل صنعتی، ساختمانی، فلزی و … خطر پرتاب و سقوط اشیاء سنگین و خطرناک بسیار زیاد است. برخورد اشیاء سنگین به پاها سبب خرد شدن و له شدن انگشتان می شود. همچنین خطراتی همانند برق گرفتگی، لغزش، سایش، خورندگی، فرو رفتن اشیاء نوک تیز، خشن و برنده به داخل کفش و … از دیگر خطرات موجود در محیط های کاری مختلف می باشند.

انواع خطرات موجود در محیط های کاری مختلف

انواع کفش ایمنی و کاربردهای آنها

برقکاران و افرادی که با جریان الکتریسیته سر و کار دارند باید از کفش ایمنی عایق برق و بسیار مقاوم استفاده کنند. کفش ایمنی مورد نظر باید سبب تخلیه الکتریسیته ساکن شده و از انفجار و سایر خطرات جلوگیری می نماید. کفش ایمنی استاندارد و ایمن و با کیفیت باید یک عایق قدرتمند باشد و از پاها در برابر جریان الکتریسیته و برق گرفتگی، گرما و حرارت و سوختگی و یا سرمای شدید و یخ زدگی محافظت کند. کفش ایمنی با سرپنجه فولادی از پاها در برابر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک مراقبت نموده و از له شدن پاها جلوگیری می کند. کفش های ایمنی با رویه چرم و بسیار مستحکم در محیط های کاری همانند چوب بری ها و … از فرو رفتن و نفوذ اشیاء تیز برنده به داخل کفش و آسیب رساندن به پاها و همچنین سوراخ شدن و سوختگی جلوگیری می کند. برای صنایع ریخته گری، فلزکاری و جوشکاری نیز باید دارای رویه چرمی و پلاستیکی و همچنین دارای سرپنجه محکم برای مراقبت از پاها باشند.

انواع کفش ایمنی و کاربردهای آنها

توصیه ها و نکات مهم برای انتخاب کفش ایمنی متناسب با کار

در هنگام انتخاب کفش ایمنی باید به نوع کار و شرایط محیط کاری مورد نظر توجه کرد و کفش ایمنی منتاسب با نوع کار و با در نظر گرفتن حوادث و خطرات احتمالی انتخاب نمود. کفش ایمنی باید دارای ویژگی های تخصصی و حرفه ای کاملاً منطبق با حرفه مورد نظر باشد تا ایمنی کامل را برای افراد فراهم کند. بعنوان مثال افرادی که با مواد خورنده در ارتباط هستند باید از پوتین ایمنی ( کفش ایمنی ساق بلند ) استفاده کنند که کاملاً مچ و قوزک پاها پوشش داده شود. همچنین کفش ایمنی این دسته از کارگران باید لاستیکی بدون بند باشد و یا افرادی که در محیط کاری آنها خطر سقوط اجسام سنگین، زیاد است باید از کفش ایمنی با سرپنجه فولادی استفاده کنند.

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با سال ها تجربه و تخصص فوق العاده، انواع کفش و پوتین ایمنی را با توجه به شغل و حرفه مورد نظر افراد ارائه می کند. این مجموعه با آگاهی کامل و بررسی تخصصی کسب و کارها و مشاغل مختلف، محصولات خود را با فاکتورهای تخصصی و با کیفیت و دوام بالا تولید نموده و در اختیار مشتریان گرانقدر قرار می دهد.

jasoorshoes-logo-tab