jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب آتش نشانان

کفش ایمنی مناسب آتش نشانان یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای آنها محسوب می شود. با توجه به اینکه آتش نشانی از جمله پرخطرترین مشاغل محسوب می شود و خطر همواره کارکنان را تهدید می کند استفاده از تجهیزات کامل ایمنی از جمله لباس ایمنی، کلاه و دستکش، ماسک مخصوص و البته کفش ایمنی تخصصی و با کیفیت بسیار حیاتی و حایز اهمیت است. آتشنشانان انسان های شریف و سخت کوشی هستند که برای نجات جان مردم گرفتار در حریق و یا سایر خطرات، از جان خود نیز برای نجات آنها می گذرند. این افراد شایسته تقدیر هستند و شجاعت و از خود گذشتگی صفات بارز در وجود آنها است. کفش ایمنی مورد استفاده آتش نشانان علاوه بر دارا بودن ویژگی های عمومی و البته بسیار مهم موجود در انواع کفش ایمنی با کیفیت و بادوام، باید دارای ویژگی های تخصصی مهم و منحصر بفرد دیگری نیز باشد.

کفش ایمنی مناسب آتش نشانان

خطرات بسیاری در حین انجام عملیات مختلف، آتشنشانان را تهدید می کند که از جمله آنها می توان به خطرات سوختگی در اثر حرارت، دمای بسیار بالا، حریق، مواد شیمیایی و …، همچنین بریدگی، سوراخ شدن و … اشاره نمود. کفش ایمنی مخصوص عملیات اطفا حریق باید بسیار با کیفیت و نسوز باشد و در واقع دارای ویژگی هایی باشد که از پاهای فرد آتش نشان در برابر خطرات احتمالی به بهترین شکل ممکن محافظت کند. بطور کلی در بحث حفظ ایمنی فردی، کفش ایمنی مخصوص آتشنشانی یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی است و باید در انتخاب آن دقت لازم صورت گیرد.

ویژگی های کفش ایمنی مخصوص آتش نشانان

بهنگام رویداد آتش سوزی در یک مکان معمولاً بجز خطرات سوختگی خطرات مربوط به حرارت و آتش، خطرات دیگری نیز افراد را تهدید می کند. خطراتی همانند پرتاب و یا سقوط اشیاء سنگین و خطرناک، خطر برق گرفتگی، خطر انفجار و … نیز هر لحظه آتش نشان ها را تهدید می کند. کفش ایمنی مناسب آتش نشانان باید کاملاً نسوز و عایق حرارت باشدو قادر باشد تا بالاترین دماها را تحمل کند. کفش ایمنی استاندارد مخصوص آتش نشانان باید از جنس چرم گاوی و یا بوفالو باشد چرا که مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین برای محافظت از پاها در برابر خطر سقوط اجسام سنگین، کفش ایمنی مورد استفاده باید دارای سرپنجه از جنس متریال فولادی آبکاری شده دارای توان تحمل ضربه تا 200 ژول باشد. البته سرپنجه کامپوزیتی با توجه به عایق جریان الکتریسیته و سبک تر بودن ارجحیت دارد. بعلاوه یک کفش ایمنی مناسب باید راحتی پاها را نیز بخوبی فراهم نموده و پاهای فرد را دچار فشار و خستگی نکند.

ویژگی های کفش ایمنی مخصوص آتش نشانان

کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت ضامن سلامت آتش نشانان

استفاده از کفش ایمنی تخصصی و مستحکم برای افراد آتش نشان بسیار مهم و ضروری است. زیره و رویه کفش ایمنی باید بسیار مقاوم باشد و در هنگام برخورد با اشیاء تیز و خطرناک دچار سوراخ شدگی نشود و اجسام خطرناک به داخل کفش فرو نروند و به پاها آسیب نرسانند. همچنین کفش ایمنی مناسب آتش نشانی با ید کاملاً ضد لغزش و ضد سایش باشد. کفش ایمنی مناسب اطفا حریق باید کاملاً عایق حرارت باشد و از انتقال حرارت به داخل کفش جلوگیری نماید. در واقع یک کفش ایمنی استاندارد باید محافظ پاها و فراهم کننده راحتی برای آتش نشانان باشد.

کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت ضامن سلامت آتش نشانان

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی از جمله کفش ایمنی مخصوص آتشنشانان با کیفیتی مثال زدنی و همگام با پیشرفت های جهانی در این حوزه امید دارد که بتواند در راه تأمین سلامت آشنشانان گرانقدر گامی محکم و استوار بردارد. این مجموعه می کوشد تا با تولید محصولات با کیفیت، مستحکم، با دوام و راحت، بهترین ها را برای مشتریان خود به ارمغان آورد و در راه کسب رضایت این عزیزان با تلاشی روز افزون به پیش می رود.

jasoorshoes-logo-tab