jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب برای مشاغل مختلف

آنچه که بیش از پیش در تمامی مشاغل و کسب و کارها در اولویت است تأمین ایمنی و حفظ سلامت کارکنان و نیروی انسانی می باشد. افراد باید در محیط کاری خود و با توجه به شرایط و نوع کار، کفش ایمنی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند. به عبارت دیگر، نوع کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی مورد استفاده کارکنان با توجه به نوع کار و خطرات احتمالی پیش بینی شده متفاوت است. کفش ایمنی مناسب با محافظت کامل از پاها، از آسیب دیدن آنها جلوگیری نموده و با راحتی و طراحی منحصر بفرد خود، سختی کار را برای پرسنل راحت تر می کند. در تولید اکثر انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه از زیره ای با جنس پلی یورتان ( PU ) استفاده شده تا در برابر سطوح لغزنده و خطرناک کاملاً ضد لغزش و ایمن باشند. همچنین سرپنجه آنها نیز فولادی است تا از انگشتان پاها در برابر سقوط اجسام سنگین محافظت کنند.

اما در حالت تخصصی و با بررسی جزئیات انواع کفش و پوتین ایمنی مشخص است که ساختار هر یک با توجه به محل و نوع استفاده منحصر بفرد است که در ادامه به بررسی انواع کفش ایمنی ایده آل و مناسب برای مشاغل گوناگون خواهیم پرداخت.

کفش ایمنی مناسب برای مشاغل مختلف

کفش ایمنی ایده آل و مناسب برای کارگران معدن و مشاغل مرتبط

کار در معدن و مشاغل مرتبط از جمله سخت ترین و پرخطر ترین مشاغل دنیا است و لازم است که تمامی معدن کاران از تجهیزات ایمنی کامل و مطمئن در حین کار برخوردار باشند. با توجه به اینکه کارگران معدن از تحرک زیادی برخوردارند و در طول زمان کار بسیار حرکت می کنند لازم است که از کفش ایمنی دارای زیره پی یو و بسیار مقاوم استفاده کنند که دارای سرپنجه فولادی نیز باشد و اطراف آن هم بسیار محکم باشد تا در هنگام پا گذاشتن بر روی سطوح ناهموار از ورود اشیاء تیز و برنده به درون کفش جلوگیری شود و بخوبی از پاها محافظت شود. همچنین با توجه به ساعات طولانی کار در معدن لازم است که کفش ایمنی معدن کاران علاوه بر مقاومت و کیفیت بالا از راحتی مطلوبی نیز برخوردار باشد تا افراد در طولانی مدت دچار خستگی و کوفتگی و … نشوند.

کفش ایمنی ایده آل و مناسب برای کارگران معدن و مشاغل مرتبط

کفش ایمنی ایده آل و مناسب برای آتش نشانان

آتش نشان ها هم همواره در معرض خطر قرار دارند و از جمله مشاغل پرخطر آتشنشانی می باشد. کفش ایمنی ایده آل برای این افراد باید کاملاً نسوز و ضد حرارت باشد. جنس کفش ایمنی مورد استفاده آتش نشان ها باید از چرم مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار باشد. همچنین این دسته از کفش های ایمنی باید بطور کامل ضد ضربه و عایق الکتریسیته باشند تا علاوه بر حرارت در هنگام بروز سایر خطرات احتمالی نیز بخوبی از پاها محافظت کنند.

کفش ایمنی ایده آل و مناسب برای ورزش های سخت مانند کوهنوردی و صخره نوردی

ورزشکاران از جمله کوهنوردان و صخره نوردان نیز باید از تجهیزات ایمنی کامل از جمله کفش ایمنی با کیفیت و مناسب استفاده کنند تا دچار آسیب نشوند. انتخاب کفش کوهنوردی در فصول مختلف، متفاوت است اما ویژگی های مهمی از جمله محکم و ضد آب بودن، جریان داشتن هوا در آن، عدم نفوذ رطوبت به داخل آن و دارا بودن لایه میانی و رویه قوی از جنس eva برای جلوگیری از خستگی زودهنگام پاها از جمله خصوصیات مشترک کفش ایمنی مخصوص کوهنوردی و صخره نوردی در تمام فصول است.

کفش ایمنی کوهنوردی

کفش ایمنی ایده آل و مناسب برای سایر مشاغل

افرادی که در محیط کاری خود با مواد خورنده مانند مواد اسیدی و قلیایی سر و کار دارند باید از کفش ایمنی لاستیکی بی بند استفاده نمایند. این کفش ها باید ساق بلند بوده و تمام قسمت های پا را بخوبی پوشش دهد. در رشته های مهندسی بخصوص عمران و راه و ساختمان، افراد می باید از کفش ایمنی با سرپنجه فولادی استفاده کنند تا پاها در برابر خطر سقوط اشیاء سنگین در امان باشند. علاوه بر این کفش این افراد باید کاملاً ضد ضربه و ضد لغزش باشد. افرادی هم که با جریان برق سر و کار دارند و در شغل آنها خطر برق گرفتگی زیاد است باید از کفش ایمنی عایق جریان الکتریسیته استفاده کنند. یک کفش ایمنی مرغوب و درجه یک نباید سوراخ شود و باید مستحکم و مقاوم باشد.

 

jasoorshoes-logo-tab

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص و همسو با تکنولوژی های روز دنیا به تولید انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با کیفیت بالا مشغول است و برای تمامی مشاغل، کفش ایمنی مناسب و کاربردی را با دوام فوق العاده تولید می کند و امید دارد تا با تولید محصولاتی نمونه و شایسته مشتریان خود، گامی محکم در جهت تأمین سلامت کارکنان در اصناف و صنایع مختلف بردارد و به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند. این شرکت اصل کیفیت و اعتماد را سرلوحه کار خود قرار داده و بیش از پیش برای رسیدن به هدف خود می کوشد.