jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب برقکاران

کفش ایمنی مناسب برقکاران یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی لازم برای تأمین سلامت افراد شاغل در این حوزه می باشد. شغل برقکاری و مشاغل مرتبط با آن از جمله پرخطرترین و حساس ترین مشاغل هستند بطوریکه یک غفلت کوچک ممکن است خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری را بهمراه داشته باشد. از این رو لازم است که دقیق ترین و تخصصی ترین تمهیدات در جهت تأمین سلامت افراد و محیط کاری لحاظ گردد. خطر برق گرفتگی هر لحظه کارکنان و برقکاران را تهدید می کند. بنابراین نیاز است که از تجهیزات ایمنی کامل و البته عایق برق و جریان الکتریسیته استفاده شود. کفش ایمنی برقکاری، کلاه ایمنی و لباس کار مناسب از جمله این تجهیزات ایمنی هستند. پاها بعنوان قلب دوم انسان بشمار می روند و آسیب دیدن آنها منجر به آسیب دیدن دیگر قسمت های بدن خواهد شد. استفاده از یک کفش ایمنی مناسب در هر حرفه ای، بخصوص مشاغلی که با برق سر و کار دارند بسیار حائز اهمیت است. یک کفش ایمنی ایده آل و استاندارد باید از ویژگی های مهم همچون دوام و استحکام بالا، دارا بودن فاکتورهای بعداشتی مانند آستری عرق گیر و …، راحتی و ظاهری مناسب برخوردار باشد.

کفش ایمنی مناسب برقکاران

علاوه بر این خصوصیات عمومی که می باید در تمامی کفش های ایمنی استاندارد وجود داشته باشد هر نوع کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی مختص هر شغلی باید دارای ویژگی ها و جزئیات تخصصی تر و دقیق تری متناسب با شرایط کاری آن را داشته باشد. دوام، استحکام و راحتی کفش ایمنی مناسب، حرف اول را می زند. کفش ایمنی مناسب برقکاران دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب برقکاران

استفاده از کفش ایمنی مخصوص برقکاری بسیار مهم است چرا که نفوذ رطوبت در کفش سبب انتقال جریان الکتریسیته و برق گرفتگی خواهد شد. همچنین گاهی اوقات بر روی کفش الکتریسیته ساکن وجود دارد و این اهمیت استفاده از کفش ایمنی مخصوص برقکاری را دوچندان می کند. کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی را می توان بعنوان یک مانع در نظر گرفت که از پاها در برابر انواع خطرات احتمالی محافظت می کنند. بارزترین و مهم ترین ویژگی کفش ایمنی مناسب برقکاران، عایق بودن در برابر جریان الکتریسیته می باشد. از این رو در ساخت کفش ایمنی مخصوص برقکاران برای جلوگیری از عبور جریان الکتریسیته، موادی نظیر پلی اورتان، چرم طبیعی و کامپوزیت بکار گرفته می شوند.

برقکاران معمولاً از پله، نردبان و … زیاد استفاده می کنند. از این رو وزن مناسب و راحتی در این نوع از کفش های ایمنی بسیار اهمیت دارد. به عبارت دیگر این کفش ها بگونه ای طراحی شده اند که حتی با وجود تحرک بالا و یا ایستادن به مدت طولانی پاها خسته نشوند. یک کفش ایمنی ایده آل برای برقکاران و مشاغل مرتبط باید در برابر رطوبت و جریان برق مقاوم و غیر قابل نفوذ باشد. هنگامی که فرد در مکان های خیس و مرطوب پا می گذارد رطوبت نباید به داخل کفش نفوذ کند و در حقیقت کفش ایمنی ایده آل با مقاومت بالای خود در برابر رطوبت و جریان الکتریسیته، از وارد شدن شوک الکتریکی به بدن جلوگیری می کند. همچنین الکتریسیته ساکن هم که بر اثر اصطکاک ایجاد می شود در صورت عدم تخلیه بموقع موجب انفجار و خسارات جبران ناپذیری می شود و از این رو کفش مورد نظر باید دارای خاصیت آنتی استاتیکی بوده و الکتریسیته ساکن را تخلیه نماید.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب برقکاران

در انتخاب یک کفش ایمنی مناسب مخصوص برقکاری باید توجه کرد که کفش مورد نظر چه مقدار از مقاومتی را که به آن تحمیل می شود می تواند تحمل کند. به عبارتی مقاوت کفش بسیار مهم است و در انتخاب کفش باید مورد ارزیابی قرار گیرد. کفش ایمنی مطلوب مناسب برقکاری باید حدود 380 ولت مقاومت داشته باشد. همچنین برای برقکاران و مشاغلی که با جریان الکتریسیته سر و کار دارند استفاده از کفش ایمنی ساق بلند و یا پوتین ایمنی که دارای امکان عبور و جریان هوا باشد گزینه ای ایده آل و مطلوب است. از طرفی هم یک کفش ایمنی استاندارد مخصوص برقکاران باید دارای سرپنجه محکم، رویه، زیره و کفی محکم و مقاوم باشد تا از پاها در برابر سقوط اشیاء سنگین، لغزش، سوختگی و فرو رفتن اشیاء تیز و برنده بخوبی محافظت کند

انتخاب یک کفش ایمنی استاندارد و باکیفیت، ضامن سلامتی و ایمنی افراد

کفش کار یا کفش ایمنی به کفشی اطلاق می شود که برای محیط های کاری و به جهت محافظت از پاها در برابر خطراتو حوادث احتمالی و نیز برای راحتی هر چه بیشتر کاربران طراحی و تولید می گردد. انتخاب یک کفش ایمنی مناسب و با کیفیت و منطبق با شرایط محیط کاری، سلامتی، ایمنی و راحتی پرسنل را فراهم می کند. بر اساس مقررات سيستم مديريت HSE کفش ایمنی مربوط به هر حرفه و صنعتی می باید با ارزیابی شرایط و خطرات احتمالی موجود طراحی شود. با توجه به اینکه برقکاران همواره در محیط هایی با خطر برق گرفتگی قرار دارند کفش ایمنی مورد استفاده آنها باید بدون هر گونه میخ و یا رسانای جریان الکتریسیته باشد. همچنین جنس پنجه و رویه باید از چرم و عایق برق باشد. زیره کفش هم باید بسیار محکم و مقاوم و از جنس پلی اورتان و یا EVA باشد.

کفش ایمنی برقکاران

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع مختلف کفش ایمنی و پوتین ایمنی با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا، همواره در تلاش است تا رضایت و خشنودی مشتریان خود را جلب نماید چرا که اعتماد و رضایت مشتریان را بزرگترین سرمایه خود می داند. این مجموعه با تولید بهترین ها در حوزه کاری خود کوشش می کند تا گام کوچکی در راه اعتلای اقتصاد و صنعت کشور بردارد و موفقیت های پی در پی و کسب افتخارات متعدد در میادین کشوری و بین المللی گواهی بر این امر است و این مایه مباهات این شرکت است.

jasoorshoes-logo-tab