jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد

بکارگیری تجهیزات ایمنی در انواع محیط کاری مرتبط به صنایع آهن آلات و فولاد بسیار حائز اهمیت است. این دسته از محیط های کاری جزو مشاغل پرخطر محسوب می شوند و بنابراین لازم است که از تجهیزات ایمنی کامل و تخصصی برای تأمین ایمنی هر چه بهتر نیروی انسانی استفاده نمود. در صنایع فولاد بخصوص در حوزه  ذوب و ریخته گری، لزوم استفاده از امکانات ایمنی از جمله کفش ایمنی بیش از پیش محسوس است. تمام قسمت های بدن آسيب‌پذير می باشند، از این رو می بايد لباس و تجهيزات ايمني، قسمت های آسیب پذیر و حساس بدن را بخوبی پوشش دهند. همچنین می بايد لباس مخصوص کار و تجهيزات ايمني دقیقاً منطبق و متناسب با شرايط كار و خطرهاي موجود انتخاب شوند. افرادي كه در مقابل كوره‌هاي ذوب فلزات مشغول بکار هستند می بايد مجهز به لباس‌هاي مقاوم در برابر گرما، كلاه‌، عينك، دستكش و كفش‌ ايمني تخصصی باشند تا از خطرات ناشي از گرما، تشعشعات، تراوش‌ها و نورزدگي چشم‌ها محافظت شوند.

کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد

ویژگی های کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد

از جمله لوازم و تجهیزاتی که اهمیت بسیاری در حفظ سلامتی و تأمین ایمنی کارکنان شاغل در این حوزه دارد، کفش های ایمنی مناسب صنایع فولاد می باشد. از ویژگی های مهم کفش ایمنی مناسب برای صنعت فولاد می توان به مقاوم بودن آن در مقابل ضربه اشاره نمود که از سر پنجه های فولادی و کامپوزیتی در تولید آنها استفاده می شود که قادر است ضربه ای در حدود 200 ژول را تحمل نماید. از دیگر ویژگی های مهم و منحصر بفرد کفش ایمنی متناسب با صنایع فولاد، مقاومت و استحکام حرارتی یا بعبارتی کفش ایمنی نسوز است که می باید مقاومتی در حدود 320 درجه را بطور آنی تحمل نماید.

افرادی که در محیط های کاری مرتبط با صنایع فولاد از جمله صنایع ذوب و ریخته گری فعالیت می کنند دائماً با وسایل سنگین و خطرناک و نیز مواد مذاب و حرارت بالا مواجه هستند. اگر فرد به هنگام کار با استرس و ناراحتی مواجه باشد هم تمرکز لازم برای کار صحیح و بموقع از بین می رود و هم راندمان کاری به شدت افت می کند. از این رو بکارگیری تجهیزات ایمنی کامل و با کیفیت از جمله کفش ایمنی مناسب و استاندارد، خیال فرد را از هر لحاظ راحت می کند و فرد با تمرکز و راحتی مناسبی به کار می پردازد که همین امر بهبود وضعیت کار و افزایش راندمان کاری را بدنبال خواهد داشت.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد

کاربردهای کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد

کفش ایمنی مناسب و استاندارد و با ویژگی های تخصصی و منحصر بفرد و منطبق با ویژگی های محیط های کاری مرتبط با صنایع فولاد دارای کاربردهای مهمی هستند که اصلی ترین آنها حفاظت و تأمین ایمنی افراد در حین کار می باشد. در کنار این هدف مهم، تأمین راحتی و بهداشت پاها نیز در حین کار بسیار اهمیت دارد چرا که فرد برای ساعات طولانی در محیط کاری از کفش ایمنی استفاده می کنند و لازم است که پاها درون کفش کاملاً راحت باشند و عرق نکنند و کمترین فشار به آنها تحمیل شود.

ضرورت دارد که کارکنان در حوزه صنایع فولاد از کفش ایمنی ساق بلند استفاده کنند که بخوبی از مچ و ساق پای آنها نیز در حین کار محافظت شود. کفش ایمنی مورد استفاده باید کاملاً ضد لغزش و ضد سایش باشد. بر همین اساس باید از کفشی با زیره مناسب همانند کفش ایمنی با زیره پیو و تی پی یو و رابر ( لاستیک ) و یا چرم استفاده شود که می توان مواد پلی کربنی را بصورت دودانسیته در زیره کفش مورد نظر بکار برد که افراد در هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشند.

همچنین کفش ایمنی استاندارد برای صنایع فولاد باید دارای رویه ای محکم و مقاوم باشد تا بهنگام کار، اشیاء خشن و تیز و برنده به درون کفش فرو نروند و پاها را مجروح نکنند. بطور کلی، مقاومت، دوام و استحکام و در عین حال راحت بودن از ویژگی های مهم کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد می باشند.

کاربردهای کفش ایمنی مناسب صنایع فولاد

کفش ایمنی استاندارد یکی ازعوامل مهم در توسعه و موفقیت صنایع فولاد

صنایع فولاد را می توان بعد از نفت، مهم ترین پرکاربردترین صنایع در ایران و جهان قلمداد کرد. امروزه فولاد در تمام صنایع از کوچک تا بزرگ کاربرد دارد و وجود آن برای هر صنعتی لازم و حیاتی است. از این رو می باید با تدابیر مختلف به توسعه و پیشرفت روزافزون آن اندیشید. تأمین تجهیزات ایمنی کامل و تخصصی از جمله کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت برای کارکنان در این حوزه نه تنها موجب حفظ ایمنی و سلامت آنها می گردد که مهم ترین موضوع در کار است بلکه بصورت چشمگیری راندمان کاری را نیز بالا برده و بهبود اقتصادی و توسعه صنعت مورد نظر را بهمراه دارد.

شرکت ایمن گستر جسور با دارا بودن سال ها تخصص و تجربه در زمینه تولید انواع کفش ایمنی بخصوص در حوزه تخصصی برای صنایع مرتبط با فولاد، مفتخر است که بهترین و با کیفیت ترین ها را در اختیار مشتریان گرانقدر خود قرار می دهد و در این مسیر با افتخار و با کسب سال ها اعتماد و رضایتمندی آنها استمرار می ورزد.

jasoorshoes-logo-tab