jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب صنایع ماشین سازی

صنعت ماشین سازی از جمله صنایع مهم و پرکاربرد محسوب می شود که در ردیف صنایع سنگین و مشاغل پرخطر قرار می گیرد. اصلی ترین عملکرد این صنعت مهم و حیاتی، طراحی، تولید و تعمیرات و نگهداری دستگاه ها و ماشین آلات مورد استفاده در صنایع، واحدهای تولیدی و کارخانجات و … می باشد. استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و تخصصی برای تأمین ایمنی هر چه بهتر نیروی انسانی شاغل در حوزه صنایع ماشین سازی بسیار مهم و ضروری است و در اولویت اول قرار دارد. تجهیزات ایمنی کامل و تخصصی شامل لباس‌هاي مقاوم در برابر حرارت، كلاه‌، عينك، دستكش و كفش‌ ايمني هستند که توسط کارگران شاغل در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. برای عملکرد هر چه بهتر، تجهيزات ايمني از جمله کفش ایمنی باید دقیقاً متناسب با نوع و شرايط محیط كاری و با در نظر گرفتن خطرهاي موجود انتخاب شوند. بعنوان مثال، در صنایع ماشین سازی با توجه به اینکه افراد با ماشین آلات و ابزارآلات سنگین و خطرناک سر و کار دارند، خطر سقوط اشیاء سنگین بر روی پاها و خروشدن و له شدن انگشتان وجود دارد. از این رو کفش ایمنی مورد استفاده باید مجهز به سرپنجه فولادی برای جلوگیری از وقوع یک چنین حوادث غیر مترقبه ای باشد. بعبارت کلی، تمامی صنایع را می توان به نوعی وابسته به صنایع ماشین سازی دانست چرا که تمامی آنها برای پیشبرد کار و اهداف خود به دستگاه های صنعتی و ابزار آلات بسیار حساس و دقیق نیاز دارند و این مهم تنها توسط صنایع قدرتمند ماشین سازی محقق می گردد.

کفش ایمنی مناسب صنایع ماشین سازی

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد و مناسب صنایع ماشین سازی

یکی از مهمترین تجهیزات مهم و ضروری مورد نیاز افراد شاغل در بخش های مختلف صنایع ماشین سازی، کفش ایمنی استاندارد و منطبق با شرایط کاری است. کفش ایمنی مورد نظر باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد و در عین حال راحت و منعطف نیز باشند تا در طول ساعات طولانی کار کمترین فشار و ناراحتی را به پاها تحمیل کنند. کفش ایمنی مورد استفاده در صنایع ماشین سازی باید مجهز به سر پنجه های فولادی و کامپوزیتی باشد که می توانند ضربه ای در حدود 200 ژول را تحمل نموده و از پاها در هنگام سقوط اشیاء سنگین و خطرناک محافظت کنند. رویه کفش ایمنی مورد نظر نیز باید کاملاً مقاوم، نسوز و عایق حرارت باشد تا از پاها در برابر دماهای بالا و حرارت محافظت کند. همچنین رویه کفش ایمنی باید منطف بوده و امکان عبور جریان هوا به داخل کفش را فراهم کند تا پاها در طی ساعات طولانی کار دچار تعریق و ناراحتی نشوند. استفاده از کفش ایمنی راحت و خوش فرم موجب افزایش اعتماد بنفس و راحتی و تمرکز فرد می شود که همین موضوع بازدهی و راندمان کاری را افزایش خواهد داد.

کاربردهای انواع کفش ایمنی مناسب صنایع ماشین سازی

بطور مسلم مهمترین کاربرد انواع کفش ایمنی، محافظت از پاها در برابر خطرات مختلف موجود در محیط های کاری است. جهت عملکرد صحیح و ایمن سازی حداکثر، کفش ایمنی مورد نظر باید با توجه به نوع و شرایط محیط کاری و بررسی و تجزیه و تحلیل آن و همچنین پیش بینی خطرات موجود در محیط کاری انتخاب شود. بکارگیری کفش ایمنی ساق بلند جهت محافظت از مچ و ساق پاها در حین کار بسیار اهمیت دارد. دو ویژگی مهم ضد لغزش و ضد سایش بودن کفش ایمنی هم باید در هنگام انتخاب آن مورد توجه قرار گیرد. در هنگام کار باید در ابتدا از ایمنی آن مطمئن شد و سپس به کار پرداخت.

کفش ایمنی استاندارد یک فاکتور مهم در جهت توسعه صنایع ماشین سازی

صنایع بزرگ ماشین سازی را می توان بعنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین قطب های صنعتی کشور در نظر گرفت چرا که این صنعت برای تمامی صنایع از کوچک تا بزرگ کاربرد دارد و وجود آن برای هر صنعتی حیاتی است. تأمین تجهیزات ایمنی استاندارد و تخصصی همچون کفش ایمنی مستحکم و با کیفیت برای کارگران در این حوزه هم موجب حفظ ایمنی و سلامت آنها می گردد که مهم ترین مسئله است و هم در افزایش بازدهی و بهبود عملکرد افراد می گردد باید با کیفیت هر چه تمام تر انجام شود.

شرکت ایمن گستر جسور بعنوان یکی از برندهای موفق و مطرح در شمال غرب کشور در حوزه تولید انواع تجهیزات ایمنی از جمله انواع کفش ایمنی ساق بلند، ساق کوتاه و همچنین کفش های پرسنلی و اداری، با تمام توان خود می کوشد تا در جهت تولید و تأمین انواع کفش ایمنی مناسب صنایع ماشین سازی گام محکمی بردارد تا در شکوفایی اقتصادی کشور که غایت اوست سهم کوچکی داشته باشد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی نماید.

jasoorshoes-logo-tab