jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب صنایع نساجی

بکارگیری کفش ایمنی توسط کارگران و شاغلان در محیط های کاری مختلف از سال های دور تا به امروز رواج داشته است. در واقع کفش ایمنی یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی است که در ایمن سازی و حفظ سلامت کارکنان نقش بسیار مهمی ایفا می کند. با توجه به اینکه طبق آمارهای ارائه شده از سازمان جهانی بهداشت کار، بیشترین آسیب ها و جراحات وارد شده به کارگران در حین کار از ناحیه پاها بوده است و همین موضوع اهمیت استفاده از کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد را در طی ساعات کار نشان می دهد. صنایع نساجی نیز از آن دسته مشاغل پرخطر است و لازم است که کارگران در حین ساعات طولانی کار نکات ایمنی را به شدت رعایت نموده و از تجهیزات ایمنی تخصصی و کامل استفاده کنند. در این صنعت افراد با ماشین آلات سنگین، وسایل تیز و برنده و خطرناک و مواد قابل اشتعال سر و کار دارند. از این رو لازم است که تجهیزات ایمنی برای ایمن سازی افراد در این راستا تهیه گردد. بعبارت دیگر، باید به این نکته توجه داشت که تجهیزات ایمنی مناسب صنایع نساجی باید با مد نظر قرار دادن فاکتورهایی نظیر بررسی آمادگی اولیه در برابر آتش در فضای کار، نگهداری نزدیک و در دسترس تجهیزات ایمنی برای زمان‌های اضطراری و اتفاقات ناگهانی در حین کار و … انتخاب شده و بکار گرفته شوند.

کفش ایمنی مناسب صنایع نساجی

ویژگی ها و کاربردهای انواع کفش ایمنی مناسب صنایع نساجی

در تمامی مشاغل بخصوص محیط های کاری مرتبط با صنایع نساجی، خطر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک به روی پاها و خرد شدگی و له شدگی ناشی از آن بسیار زیاد است. از طرفی خطراتی همانند لغزش، سایش و … نیز در حین کار افراد را تهدید می کنند. از دیگر خطرات موجود در محیط های کاری مرتبط با صنایع نساجی، امکان اشتعال و ایجاد حرارت و نیز ایجاد شوک و جریان الکتریکی ناخواسته می باشد. کفش ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری این چنینی باید از انواع کفش ایمنی دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی استفاده کرد تا انگشتان پا از هر نوع خطرب مصون بمانند. همچنین کفش ایمنی مورد نظر باید ضد سایش، ضد لغزش و عایق حرارت باشد. لازم به ذکر است که کفش ایمنی مناسب صنایع نساجی باید در عین محکم و مقاوم بودن، تا حد قابل قبولی راحت و منعطف باشد بطوریکه در حین ساعات طولانی کار کمترین فشار و خستگی را به پاها تحمیل نماید.

بکارگیری کفش ایمنی یک اصل مهم در حفظ ایمنی افراد

همه تجهیزات ایمنی بخصوص انواع کفش ایمنی با هدف ایمن سازی افراد در حین کار و محافظت از آنها در برابر خطرات موجود در محیط های کاری بکار گرفته می شوند. با توجه به اینکه در محیط های کاری مختلف از جمله صنایع نساجی، افراد در حین کار با خطرات و حوادث غیر مترقبه زیادی مواجه هستند. بعنوان مثال، کفش ایمنی مورد نظر باید دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی باشد تا در هنگام سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین بر روی پاها، آنها را بخوبی مصون نگه دارد. از دیگر ویژگی های مهم کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت می توان به مقاومت در برابر لفزش، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ضربه، عایق برق بودن، عمر مفید بالا، عایق حرارتی بودن در فصول مختلف سال، مقاومت در برابر خستگی و فشار و نیز آنتی باکتریال بودن اشاره نمود.

بکارگیری کفش ایمنی منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر موجب می شود که افراد با اطمینان خاطر، راحتی و تمرکز بیشتری به کار خود بپردازند. شرکت ایمن گستر جسور با دارا بودن سالها تجذبه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا و همگام با استانداردهای روز دنیا، محصولات خود را به مشتریان گرامی ارائه می نماید. این مجموعه می کوشد که اعتماد و رضایت مشتریان گرامی را سرلوحه کار خود قرار داده و بر همین اساس محصولات و خدمات خود را ارائه نماید.

jasoorshoes-logo-tab