jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی

از گذشته تاکنون بکارگیری تجهیزات ایمنی کامل از جمله کفش ایمنی در کسب و کارها و صنایع مختلف حرف اول را می زند. با توجه به اینکه شعار اول ایمنی بعد کار سرلوحه تمامی مشاغل است لزوم و اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی تخصصی بیش از پیش نمایان می گردد. از جمله صنایعی که در دسته مشاغل پرخطر نیز قرار می گیرد صنایع پتروشیمی است. در یک چنین محیط های کاری افراد معمولاً با مواد شیمیایی و خطرناک و نیز ابزار آلات سنگین سر و کار دارند. از این رو، بکارگیری تجهیزات ایمنی تخصصی همچون لباس کار مناسب، دستکش ضد حریق و کفش ایمنی ضد ضربه و عایق حرارت در حین کار بسیار ضروری و حیاتی است. می توان گفت از جمله پرخطرترین مشاغل موجود، مشاغلی هستند که افراد در آنها با مواد اسیدی، شیمیایی و … سر و کار دارند که صنایع شیمیایی و پتروشیمی نیز در همین گروه قرار می گیرند. بعبارت کلی، استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله کفش ایمنی از افراد در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند و ایمن سازی را بطور کامل محقق می سازد. تجهیزات ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی باید با لحاظ کردن فاکتورهایی از جمله بررسی آمادگی اولیه در مقابل آتش در فضای کار، نگهداری نزدیک و در دسترس تجهیزات ایمنی برای زمان‌های اضطراری و اتفاقات ناگهانی در حین کار و … انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند.

کفش ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی

ویژگی ها و کاربردهای انواع کفش ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی

از جمله مهمترین خطرات موجود در محیط های کاری مرتبط با صنایع پتروشیمی، امکان اشتعال و ایجاد حرارت و نیز ایجاد شوک و جریان الکتریکی ناخواسته هستند. همچنین از دیگر خطراتی که افراد را در چنین شرایطی تهدید می کند خطر تماس این قبیل مواد با بدن آنها است. همچنین ایجاد واکنش های شیمیایی بین مواد مختلف نیز می تواند بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد. در تمامی مشاغل از جمله محیط های کاری مرتبط با صنایع شیمیایی و پتروشیمی، خطر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک به روی پاها و خرد شدگی و له شدگی ناشی از آن بسیار زیاد است. همچنین خطراتی همانند لغزش، سایش و … نیز در حین کار افراد را تهدید می کنند. استفاده از تجهیزات ایمنی کامل از جمله کفش ایمنی استاندارد و تخصصی از افراد در حین کار در برابر چنین خطراتی محافظت می کند.

ویژگی ها و کاربردهای انواع کفش ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی

همان طور که پیش تر گفته شد، محیط های کاری مرتبط با صنایع شیمیایی و پتروشیمی در گروه مشاغل پرخطر قرار می گیرند و افراد در حین کار با خطرات بسیاری روبرو هستند. تمامی تجهیزات ایمنی از جمله انواع کفش ایمنی با هدف ایمن سازی افراد در حین کار و محافظت از آنها در برابر خطرات موجود در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. کفش ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی باید از دوام، استحکام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و ضد لغزش و ضد سایش باشد. همچنین کفش ایمنی مورد نظر باید دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی باشد تا در هنگام سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگینبر روی پاها، آنها را بخوبی مصون نگه دارد. از طرفی این نوع از انواع کفش ایمنی کاملاً ضد حرارت و نسوز است و در مقابل گرما و حرارت، مقاومت بسیار بالایی دارند. در واقع کفش ایمنی مناسب صنایع پتروشیمی باید دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر لفزش، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ضربه، عایق برق بودن، عمر مفید بالا، عایق حرارتی بودن در فصول مختلف سال، مقاومت در برابر خستگی و فشار و نیز آنتی باکتریال بودن باشد.

کفش ایمنی استاندارد یک ضرورت مهم در جهت ایمن سازی کارکنان صنایع پتروشیمی

استفاده از کفش ایمنی استاندارد در جهت ایمن سازی کارکنان صنایع پتروشیمی سبب افزایش تمرکز و بهره وری کارکنان خواهد شد چرا که افراد بواسطه بهره مندی کامل از تجهیزات ایمنی تخصصی از جمله کفش ایمنی منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر، با اطمینان خاطر، راحتی و تمرکز بیشتری به کار خود می پردازند. رعایت مسائل ایمنی و نیز استفاده از تجهیزات تخصصی ایمنی بصورت کامل و حرفه ای، اصل مهم و اولیه در هر شغلی است.

شرکت ایمن گستر جسور با دارا بودن سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد و همسو با تکنولوژی روز دنیا در این حوزه، مفتخر است که محصولات خود را با کیفیت هر چه تمام تر و در سریع ترین زملن ممکن به مشتریان گرانقدر خود ارائه دهد. این مجموعه تلاش می کند که اعتماد و رضایت مشتریان گرامی را سرلوحه کار خود قرار دهد و بر همین اساس محصولات و خدمات خود را عرضه کند.

jasoorshoes-logo-tab